امام جمعه شیراز: تا جایی که می‌توانید نان نبرید

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه هر کاری می‌توانید برای رضای خدا و انجام امور مردم انجام دهید، گفت: ممکن است فردی با تندی با شما برخورد کند، اما خدا وجود دارد پس نان کسی را نبرید.

امام جمعه شیراز: تا جایی که می‌توانید نان نبریدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار فرماندار شیراز با اشاره به اینکه هفته دولت هفته بزرگداشت از خدمات دولتمردان است، اظهار داشت: این‌گونه نیست که روزی کار و توقع از دولت نباشد.

او بابیان اینکه جایی که زمینه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم برای شما فراهم‌شده است بسیار ارزشمند است که باید قدر آن را دانست، افزود: در ایامی قرار داریم که حاجیان برمی‌گردند، می‌دانیم که مستحب است هنگامی‌که انسان به حج رفت به زیارت امام برود، در حج واجب نیست که فرد مدینه رود، اما هنگامی‌که حج تمام شد حجاج به مدینه می‌روند.

دژکام تصریح کرد: حج هنگامی تمام می‌شود که انسان به زیارت امام رود، هنگامی‌که حجاج از پایان حج برای دیدن امام می‌رفتند یک حاجی که در منطقه ایران استاندار بوده است گفت ما نیز خدمت امام صادق (ع) برویم، هنگامی‌که رفت حضرت به ایشان را به حضور راه ندادند، ایشان نیز بسیار در فکر فرورفت به همین دلیل در دفعات دیگر نیز رفت، اما موفق به دیدار امام نشد، در روزگار ما به دلیل اینکه مقداری مفاهیم دینی کمتر گفته می‌شود ما عمق این جریان را نمی‌فهمیم.

او ادامه داد: بار دیگر که این فرد خدمت امام مشرف شدند امام ایشان را به حضور پذیرفتند ایشان به امام فرمود چرا در دفعات گذشته من را نپذیرفتید، بنابراین عدم پذیرش امام به این معنا است که خداوند شمارا نمی‌پذیرد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر در انجام خدمت کوتاهی کنیم ائمه ناراحت می‌شوند ممکن است که شما بگویید مردم حقوق شهروندی دارند، اما از نگاه دینی حق آنان بیشتر است چرا باید فردی را که امام زمان (عج) آن را دوست دارد به آن کم‌توجهی کنیم.

او در توصیه‌ای به مدیران اظهار کرد: انسانیت و مردانگی بسیار مهم است کاری کنید که نان زن و بچه کسی را نبرید، مطمئن باشید که در پیشگاه خداوند سربلند خواهید شد، هر کاری می‌توانید برای رضای خدا و انجام امور مردم انجام دهید، تا جایی که می‌توانید نان نبرید، ممکن است فردی با تندی با شما برخورد کند، اما خدا وجود دارد پس نان کسی را نبرید.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به تحلیلی از برنامه عصر جدید عنوان کرد: پیرامون برنده شدن فرد در عصر جدید سؤال پرسیدم که بیان کردند برنده خانمی بوده که موضوع آن نقاشی با شیشه بوده است که در نوع خود جالب است و همچنین بیان کردند که ایشان داستان اهدا قلب را نقاشی کردند، درحالی‌که آن سه چهار نفر و گروه بعدی اگر مردم صرفاً دنبال سرگرمی بودند آنان سرگرم‌کننده‌تر بودند این خانم بسیاری از افراد را به گریه انداخته بود، اما رأی نخست را آورده است مردم ما در اوج سرگرمی باز توجه به ارزش‌ها و مسائل انسانی بسیار زیاد است اگرچه مابقی نیز خوب بوده‌اند.

دژکام شیراز تصریح کرد: مردم به نشاط و شادی نیاز دارند، اما در همان حال ارزش‌ها نیز بسیار مهم است، نباید برخی مواقع چیز‌هایی را آن قدر مهم کنیم که نگاه گرایش عمومی جامعه را مورد بی‌اعتنایی قرار دهیم، دو الی سه گروه بیان می‌کردن که قومیت ما به ما رأی دهند درصورتی‌که این خانم نامی از قومیت نبرد، عموم مردم فهیم هستند و می‌دانند چه کاری را انجام می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: امیدواریم همه ما نیز بتوانیم این جهت‌گیری که مردم به سوی ارزش‌ها و کار‌های انسانی دارند مورد احترام قرار دهیم و اسرار نکنیم که جا آن را تغییر دهیم چراکه هم در دنیا و هم در آخرت ضرر خواهیم کرد.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز هم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگذاشت هفته دولت، اظهار داشت: در سال جاری طبق پیش بینی‌های انجام شده برای ایام نوروز در شهرستان شیراز و ورود مسافران نوروزی برنامه‌های خوبی انجام شده بود که متاسفانه با بروز سیل در روز پنجم فروردین ماه شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار مواجه شدیم و ماه‌ها دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و شورای شهر را درگیر خود کرد.

او، با اشاره به اعطای تسهیلات بازسازی اماکن به خسارت دیدگان، افزود: اعتبارات وصول شده کفاف تمامی افراد مدعی خسارت دیده نبوده و همچنان در حال پیگیری هستیم.

امیری اشاره هم به وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات کهمره سرخی کرد و ادامه داد: طبق هشدار‌های داده شده و بارندگی‌های اخیر متاسفانه امسال نیز شاهد حادثه آتش‌سوزی بودیم که الحمدالله با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده دستگاه‌های مرتبط مهار شد.

او از کاهش تعداد و سطح آتش سوزی‌ها در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آمار‌ها امسال آتش سوزی در سطح مراتع و ارتفاعات نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشته است.

فرماندار شیراز با ابراز گلایه از اینکه در بحث مهار آتش سوزی‌ها، دچار کمبود تجهیزات بودیم ابرارز امیداواری کرد که امیدواریم در چندسال اخیر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و بایستی تمامی دستگاه‌ها در شرایط کنونی بسیج شوند، گفت: علرغم مشکلات و کمبود‌ها دولت ارائه خدمات در بخش‌های عمرانی متوقف نکرده است.

امیری از افتتاح ۱۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های آبرسانی، خدمات بهداشتی روستایی، مرکز سلامت گلستان، حوزه گردشگری، ورزشی و در حوزه رونق تولید هستند.

فرماندار شیراز همچنین اعلام کرد که پروژه ۲۷۰ واحدی منطقه والفجر که روز گذشته افتتاح شد از جمله این طرح‌ها بود که طرح گازرسانی به روستا‌های بخش زرقان را هم در دستور کار خواهیم داشت.

امیری بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان فارس به حدود ۷ درصد رسیده است این در حالیکه نرخ بیکاری در شهرستان شیراز به ۸.۹ دهم درصد کاهش پیدا کرده که این رتبه نسبت به سال‌های گذشته که بالاتر بوده است وضعیت خوبی را نشان میدهد.

فرماندار شیراز از پرداخت ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال فراگیر در سال جاری با ظرفیت ۷۵۶ نفر خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال روستایی نیز ۴۴ میلیارد تومان با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.
انتهای پیام/م

دیدار فرماندار شیراز و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با امام جمعه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار