درخشش دانش آموزان گیلانی در جشنواره نوجوان خوارزمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: در پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی تیم گیلان توانست ۴ مقام قهرمانی را ازآن خود کند.

درخشش دانش آموزان گیلانی در جشنواره نوجوان خوارزمیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جابر اخلاقی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تیم گیلان در پنجمین دوره مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی توانست ۴ مقام قهرمانی، یک عنوان نایب قهرمانی و یک رتبه سوم را ازآن خود کند.

او با اشاره به شرکت ۶۰ درصد دانش آموزان مقطع اول متوسطه کشور در این جشنواره، افزود: در مرحله کشوری این رقابت‌ها ۳۵۰ نفر از سراسر کشور شرکت کردند که تیم گیلان با ۱۱ نفر در این رقابت‌ها حضور داشت که همگی توانستند در محور‌های ۶ گانه صاحب مقام شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در محور پژوهش: آرش خوش رنگ گل آور و امیر همتی، در محور ادبیات فارسی: نرگس علیزاده، در دست سازه: یاسان حاجی قلی زاده و سید علیرضا سلیمانی و در محور زبان انگلیسی: ستاره حسین نیا و ترانه هادیانی مقام اول را از آن خود کردند.

جابر اخلاقی افزود: در محور فعالیت‌های آزمایشگاهی: نیلوفر توانایی و فاطمه رجب زاده رتبه دوم و در بازارچه کسب و کار نیز آیلین اثنی عشری و وانیا نصرتی عنوان‌های سوم کشوری را به دست آوردند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی، گفت: مهارت آموزی مهم‌ترین اولویت جشنواره نوجوان خوارزمی است و می‌تواند ارتباط موثری بین مباحث نظری و کاربردی در دوران تحصیل دانش آموزان ایجاد کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه تصریح کرد: ۴۵۰ نفر از ۹۱ هزار و ۸۵۹ دانش آموز متوسطه اول شرکت کننده در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی به مرحله استانی راه یافتند که ۴۶ نفر برای حضور در مرحله کشوری برگزیده شدند.

 

انتهای پیام / ق 

 

دانش آموزان گیلانی در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی خوش درخشیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.