مسئولان دیر بجنبند تالاب هورالعظیم خشک می شود

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شکاف‌های دایک مرزی تالاب هور العظیم لازم است هرچه سریع‌تر بسته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ‌‌محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:  لازم است شکاف‌های دایک مرزی تالاب هورالعظیم که آب را به بخش عراقی هدایت می‌کند، مسدود شود.

او افزود: با وجود گذشت چند ماه از سیلاب، همچنان آب تالاب هورالعظیم در حال هدایت به بخش عراقی است و با ادامه این وضعیت، میزان آبگیری تالاب هورالعظیم از سال گذشته هم کمتر می‌شود.

اشرفی بیان داشت: عملیات ترمیم این شکاف‌ها در حال انجام است و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی گاز، سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وظیفه ترمیم این نقاط را بر عهده دارند.


بیشتر بخوانید: زیر آب رفتن تاسیسات نفتی در هورالعظیم/ پر شدن تالاب در هر دو سوی مرز ایران و عراق + فیلم


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه تا ۲ روز پیش که شرکت نفت هنوز کار را آغاز نکرده بود، مقرر شد که روز گذشته پای کار بیاید، افزود: سازمان آب و برق نیز کار خود را آغاز کرده، اما جهاد کشاورزی کار را نیمه تمام رها کرده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در زمان سیلاب فروردین  برای پیشگیری از آبگرفتگی اراضی، در نقاطی از دایک مرزی هورالعظیم برای هدایت سیلاب در تالاب شکاف‌هایی ایجاد شد که هنوز برخی از شکاف‌ها مسدود نشده‌اند.

انتهای پیام/م

خروج آب از شکاف دایک مرزی تالاب هورالعظیم

برچسب ها: سیلاب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.