سردار غلامرضا سلیمانی:

حضور سازمان یافته جوانان اصلی ترین رسالت بسیج در گام دوم انقلاب/‌ساخت ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان

رئیس سازمان بسیج کشور گفت: حضور سازمان یافته جوانان و نوجوانان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری اصلی ترین رسالت بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در همایش اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه قم، تهران، خراسان رضوی و اصفهان گفت: بیانیه گام دوم و صدور آن از سوی رهبر معظم انقلاب سرفصل جدیدی در تاریخ اسلامی شمرده می‌شود و چندین سال از فعالیت اقشار بسیج می‌گذرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌ادامه داد: در بیانیه گام دوم جوانان مخاطب رهبری بودند و در هیچ جای این بیانیه به بسیج اشاره نشده اما این قشر به دلیل دارا بودن جایگاه بزرگ خود نقش تضمینی در موفقیت کامل این بیانیه باید داشته باشد، تحقق این هدف الزاماتی را به دنبال دارد.

سردار سلیمانی افزود: سکان‌داری و اداره سازمان بسیج بسیار حائز اهمیت بوده اما بسیج کارنامه درخشان و قابل اعتنایی داشته و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اعجاب انگیز است، انقلاب اسلامی با به میدان آوردن مردم متدین و ترویج فرهنگ تشیع بر قدرتمندترین نظام‌ها پیروز شد.

او گفت: در زمان انقلاب اسلامی، مسلمانان با دست خالی به میدان آمدند، امام راحل از درون ملت، قدرتی شناخت و با توجه به آن پیروزی را به دست گرفتیم، پس از آن نیز شجره طیبه تکثیر شد، اسلام ناب به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی با اولویت قرار دادن موضوع مردم‌سالاری موفقیت خوبی را کسب کرد.

سردار سلیمانی بیان کرد: امروز در مکتب دفاعی در شرایط خوبی قرار داریم که این وضعیت به دلیل وجود مسلمانان در شرایط سخت دوران دفاع مقدس ایجاد شده است؛ دارا بودن ۹۲ هزار شهید بسیج نشان دهنده شور و شوق مسلمانان برای حضور در نبرد و نقش‌آفرینی آن‌ها در میدان با وجود برعهده نداشتند هیچ وظیفه‌ای در این زمینه بود، تمام تهدید‌های دشمن به فرصت‌های ناشمرده تبدیل شده و امروز دارای نظام تکمیلی- امنیتی هستیم.

او تاکید کرد: حضور سازمان‌یافته نوجوانان و جوانان برای تحقق فرامین و تدابیر موجود در بیانیه گام دوم از اصلی‌ترین وظایف بسیج قلمداد می‌شود.

سردار سلیمانی اظهار داشت: برای رسیدن اهداف بسیج متناسب با بیانیه گام دوم باید ابتدا به وضعیت این قشر توجه کرد، باید در بسیج آسیب‌شناسی صورت پذیرد تا متوجه شرایط باشیم، ۵۴ هزار پایگاه مقاومت برادران و خواهران در کشور ما وجود دارد که برخی از آن‌ها بیرون از مساجد تشکیل شدند، ما باید آن‌ها را وارد مساجد کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۶۰ هزار واحد آموزشی در کشور در این زمینه وجود دارد، کشور ما دارای ۳۸ هزار واحد قشری است و ۱۴۲ هزار واحد سازمانی بسیج نیز تشکیل شده است، البته بخش عمده‌ای از این تعداد غیرفعال هستند، باید گام بزرگی در حوزه بسیج برداریم و سایر بخش‌ها را فعال سازیم، این پایگاه‌ها نقطه جوشان سازماندهی نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: ما در اقشار، جذب مناسبی نداریم و از تجربیات هنوز به خوبی استفاده نشده است، این سازماندهی تکامل‌یافته و در صورت فعالیت آن به صورت صحیح، اتفاقات مطلوب بیان شده در بیانیه گام دوم محقق می‌شود، نخستین فعالیت باید در زمینه سازماندهی برادران و خواهران در پایگاه‌ها صورت پذیرد.

سلیمانی تصریح کرد: پایگاه‌های نیمه‌فعالی نیز وجود دارند که با پیگیری امور آن‌ها فعالیت خود را با قدرت بیشتری انجام دهیم، همچنین باید از واحد‌ها پشتیبانی کنیم، در صورت سازماندهی تنها دو واحد از پایگاه‌ها را فعال کنیم آمار اردو‌های جهادی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

او افزود: برنامه‌ریزی‌های جدیدی نیز باید برای اعتلای بسیج صورت پذیرد، در مراکز استان‌ها بسیج از سازماندهی ضعیف‌تری نسبت به شهرستان‌ها و مناطق روستایی برخوردار است، باید شهر‌ها در اولویت ما قرار گیرند تا آمار ما متعادل شود، آمار مربوطه در شهرستان‌ها به ۷۰ درصد و در شهر‌ها به ۳۰ درصد و یا کمتر می‌رسد، این مسائل باید مرتفع شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: فعال نبودن رده‌ها و عدم تناسب‌سازی سازمان اساتید نسبت به شهرستان‌ها دو مسئله بسیار حاز اهمیت بوده و باید به دنبال رفع شدن آن‌ها باشیم، پیش‌زمینه‌های مورد نیاز در اختیار متولیان گذاشته شده و در امور بسیج دخالت نمی‌کنیم.

او بیان کرد: ما هیچ خلاء تئوری در بسیج نداریم و تمام تئوری‌ها راهگشا هستند، آن‌ها باید شاه‌بیت مسیر قرار گیرند، همچنین نقشه راه بسیج تا دو ماه آینده تعیین می‌شود و در اختیار تمامی اقشار بسیج قرار می‌گیرد تا هر بسیجی بتواند برای برنامه‌ریزی به این نقشه مراجعه کند و با توجه به راهبرد‌های موجود در نقشه موفقیت‌های لازم را برای بسیج رقم بزند.

سلیمانی ادامه داد: خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از دیگر اقدامات بسیج بوده که از این مورد می‌توان به تعمیر و ساخت ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان اعم از تخریبی و یا تعمیری اشاره کرد، واحد‌های تعمیری تا پایان شهریورماه به مالکان تحویل داده می‌شود و بخش قابل توجهی از واحد‌های احداثی به زودی به اتمام می‌رسد.

او گفت: ساخت ۴۰ هزار واحد محرومیت زدایی پایگاه بسیج در سال گذشته برنامه‌ریزی شد که حدود ۲۰ هزار واحد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است، این نیز رویکردی قابل اعتناست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مطالبه‌گری، مبارزه با ظلم و فساد و رانت نیز باید به دست حکومت‌های انقلابی بسیجی صورت پذیرد، این امر از سوی امام نیز تأکید شده است، به گفته امام اقشار بسیج باید در بسیاری از زمینه‌ها استقلال داشته باشند، به زودی آیین‌نامه‌های هم‌افزایی اقشار نیز تعیین می‌شود.

او عنوان کرد: ظرفیت‌های ما بسیار متناوب بوده که قابلیت به ظهور رسیدن دارند، در رابطه با ظرفیت‌سازی برای بسیج اساتید، طلاب و روحانیون هیچ محدودیتی نداریم و به زودی طی جلسات متعدد اتخاذ تدبیر می‌شود، قدم برداشتن در این مسیر از افتخارات ماست.

انتهای پیام/س

هیچ خلاء تئوری در بسیج نداریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.