تاکید ائتلاف‌های فتح و سائرون بر لزوم خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق

ائتلاف‌های فتح و سائرون گفتند مرجعیت دینی تاکید دارد که حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را ممنوع اعلام کند.

تاکید ائتلاف‌های فتح و سائرون بر لزوم خروج نیرو‌های آمریکایی از عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، رعد حسین، عضو ائتلاف سائرون عراق در جلسه روز گذشته پارلمان این کشور اعلام کرد منطق، شرع و قانون حضور نیرو‌هایی آمریکایی را حرام می‌داند چرا که این حضور اشغالگری به حساب می‌آید و این نیرو‌ها هیچ مجوز قانونی برای حضورشان ندارند.

وی گفت: مرجعیت دینی و فرماندهان ملی همچنان تاکید دارند و پافشاری می‌کنند که حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را حرام و ممنوع کنند چرا که نقض حاکمیت ملی است.

همچنین ائتلاف فتح تاکید کرد می‌خواهد به زودی فتوای مرجع دینی را در خصوص مقاومت در برابر حضور نیرو‌های آمریکایی در پارلمان تایید و توافقنامه راهبردی عراق با آمریکا را لغو کند.

صلاح العبیدی، سخنگوی جریان مقتدی صدر نیز اعلام کرد که رهبر این جریان در این خصوص بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

مواضع نیرو‌های حشد شعبی عراق طی یک ماه گذشته چهار مرتبه دچار آتش‌سوزی و انفجار شده و رژیم صهیونیستی اذعان کرده که در این حملات دست داشته است.

بر اساس گفته‌های مسئولان آمریکایی بیش از ۵۰ هزار نیروی این کشور در عراق حضور دارند که بیشتر آن‌ها در پایگاه‌های عین الاسد در استان الانبار و پایگاه اربیل در اقلیم کردستان هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار