شافعی:

موضوع مالیات بر پایه سرمایه سریعتر عملیاتی شود / اقدامات قوه قضائیه امیدبخش و نیروزاست

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:دولت و مجلس با قاطعیت موضوع مالیات بر پایه سرمایه را جلو ببرند تا معافیت‌های مالیاتی از بین برود.

شبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتاق بازرگانی ایران، شصت و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با حضور رییس اتاق ایران، نایب رییس اول اتاق ایران، استاندار البرز، رییس اداره دادگستری استان البرز، دادستان کرج، نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان اقتصادی البرز برگزار شد.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مقرر است که یک کمیته سه جانبه متشکل از کارشناسان اتاق، مجلس و دولت تشکیل شود تا برای رفع موانع جنگ اقتصادی راهکارهای مناسبی تهیه و اجرا شود.

وی افزود: رفتارها و تصیم‌های قوه قضائیه در مدیریت جدید، امید و نیروی تازه‌ای را به جامعه تزریق می‌کند و ذکر یک نکته ضروری است که برای کمک کردن به کاهش پرونده‌های قضایی و یا کاهش زندانی‌ها باید ضمن تقویت اقتصاد، به رشد اشتغال و در نهایت کاهش بیکاری برسیم.

رییس اتاق ایران به بودجه سال ۹۸ و رقم بزرگ کسری بودجه اشاره کرد و افزود: فعالان اقتصادی نگران این‌ هستند که به روش‌های مختلف برای جبران کسری بودجه، مالیات برای واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار افزایش یابد.

او بیان کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم که با قاطعیت و جسارت کاری کنند تا موضوع مالیات بر پایه سرمایه، جلوتر رود، معافیت‌های مالیاتی از بین برود و فرارهای مالیاتی شناسایی شود تا فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار سالم در سال جاری زیاد نشود؛ چون نگرانی‌های فعالان اقتصادی در این خصوص فراوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار