فدراسیون دوچرخه‌سواری تن به بازیکن‌ سالاری نمی‌دهد

فدراسیون دوچرخه‌سواری و کادر فنی، تن به بازیکن‌سالاری در تیم ملی نمی‌دهند و با متخلفان برخورد می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  حضور نیافتن ملی پوشان  در اردوی  تیم ملی دوچرخه سواری به معنای نقض قوانین تیم ملی است. دانشور به دلیل مصدومیت و احسان خادمی به دلیل حمایت نشدن از سوی تیم ملی در اردوها حضور پیدا نکردند. البته دلیل این اتفاق بر می گردد به پنج سال گذشته زمانی که محمد دانشور به حمایت قمری (رئیس فدراسیون دوچرخه سواری) در بازی های آسیایی حضور یافت و مدال طلا را کسب کرد. آن زمان محمود پراش ملی پوش سابق و سرمربی کنونی تیم ملی کشورمان قطب دوچرخه سواری پیست بود. طبق شنیده ها از آن زمان تاکنون  این ۲ نفر نسبت به هم واکنش نشان می دهند. رویکرد فدراسیون هیچ وقت بازیکن سالاری نبوده  و  حتما با بازیکنی که  قوانین تیم ملی را نقض کند برخورد مستقیم  می کند.

زمانی که ابوحیدری از سرمربیگری تیم ملی دوچرخه سواری برکنار شد ساز مخالفت ها از سوی تعدادی از بازیکنان با سرمربی جدید یعنی محمود پراش آغاز شد. دانشور و خادمی  ملی پوشان تیم ملی دوچرخه سواری زیر نظر ابوحیدری  سرمربی سابق تیم ملی در شهر مشهد تمرین های خود را دنبال می کنند. ابوحیدری در شهر مشهد مشغول به تدریس و باشگاه داری است. همچنین او  سرمربی تیم باشگاهی دانشگاه آزاد است که البته با یک نگاه اجمالی  به اعضای این تیم می توان فهمید برخی از مخالفان هم در این تیم فعالیت دارند. شاید بتوان  طبق شنیده ها گفت این روز ها ائتلافی علیه  سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری  تشکیل شده است. 

برخی از ملی پوشان از جمله احسان خادمی برای رقابت های قهرمانی جهان و آسیا می خواهند خودشان به طور شخصی تمرین کنند و به فدراسیون  اعلام کرده اند که هر زمان که مسابقات آغاز شد به ما اطلاع دهید.  این که بازیکنی مربی خاص خودش را داشته باشد مشکلی ندارد اما حضور نداشتن در تمرین تیم ملی یک تخلف آشکار است.


بیشتر بخوانید: پراش: باید روادید ۳ رکابزنمان صادر شود


در این راستا محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: دوچرخه سواران را طبق اعلام سرمربی تیم ملی به اردو های تیم ملی دعوت کردیم. فدراسیون در اردوهای اولیه با توجه به محدود بودن بودجه برای هیچ ورزشکاری بلیت تهیه نمی کند تا او از استان خود به تهران بیاید. همیشه وقتی ترکیب نهایی مشخص شد و تیم ملی در شهر دیگری اردو داشته باشد برای نفرات حاضر در تیم بلیت تهیه می شود.

خادمی تا تشکیل کمیته انضباطی بلاتکلیف است 

سلگی  درباره ی حضور نداشتن خادمی در تیم ملی گفت: با احسان خادمی تماس گرفتم و او برای حضور در تیم ملی تمایلی نداشت و  اعلام کرد که باید برای او بلیت هواپیما تهیه کنیم. ما  برای هیچ بازیکنی بلیت تهیه نکرده بودیم که بخواهیم برای او هم بلیت بخریم. با رئیس هیت استان او  صحبت کردیم و همچنان خادمی خود را به تیم ملی معرفی نکرده است و مطمئنا کسی که در اردوی تیم ملی حضور نداشته باشد به مسابقه ای هم اعزام نخواهد شد. حتی اگر  آن رکابزن در انتخابی نفر اول شود به هیچ عنوان او به مسابقات اعزام نمی شود و دیگر به اردو های تیم ملی هم دعوت نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: ملی پوش دوچرخه سواری ایران در رقابت‌های پیوند اعضا جهان قهرمان شد


او افزود: خادمی تا تشکیل کمیته انضباطی  شرایطش بلاتکلیف است. خادمی به دنبال بهانه است تا در تیم ملی حضور پیدا نکند. همه ی نفراتی که در تیم ملی حضور دارند برای ما عزیز هستند. ما به کمیته انضباطی نامه زده ایم و امیدوارم خادمی دلیل قانع کننده ای داشته باشد. فرد برای حضور نداشتن در تیم ملی باید دلیل موجهی داشته باشد  چرا که سال ها برای این ورزشکار از پول بیت المال هزینه شده است.

دانشور برای حضور در تیم ملی مشکلی ندارد

مدیر تیم های ملی درباره ی محمد دانشور عنوان کرد: دانشور با توجه به این که زمین خورده و مصدوم است  با او صحبت کردیم و تمرینات خود را آغاز کرده، دانشور برای حضور در تیم ملی باید تاییدیه فدراسیون پزشکی ورزشی را داشته باشد.

او در پایان گفت: در همه جای دنیا مرسوم بوده که بازیکن بخواهد با مربی غیر از مربی تیم ملی تمرین کند.


بیشتر بخوانید:  تجلیل از تولید کننده داخلی قطعات دوچرخه سواری


انتهای پیام/

آخرین اخبار از دوچرخه سواری ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار