رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مطرح کرد؛

محدودیت تامین ارز کاغذ، علت تاخیر در چاپ کتاب‌های درسی/ تربیت جنسی بومی سازی شده را دنبال می‌کنیم

حجت الاسلام ذوعلم گفت: آموزش و پرورش برای تهیه کتاب‌های درسی از برنامه ریزی‌های لازم حداقل چهار ماه عقب است.

محدودیت تامین ارز کاغذ، علت تاخیر در چاپ کتاب‌های درسیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست خبری با مناسبت هفته دولت اظهار کرد: امیدواریم آموزش و پرورش بتواند با همان نگاه شهیدان رجایی و باهنر مبانی تعلیم و تربیت را دنبال کند.

او درباره علت تاخیر چاپ کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید گفت: محدودیت در تامین ارز کاغذ باعث شد از برنامه ریزی‌های لازم حداقل چهار ماه عقب بمانیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: هنوز مشکل تامین کاغذ حل نشده است و درصدد هستیم از طریق تولید داخل، کمبود  را تامین کنیم اما بابت تامین کتاب درسی سال ۹۹ نگران هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم افزود: اگر وزیر صمت به قول خود برای تامین کتاب درسی عمل کند بسیار استقبال می کنیم تا از تامین کاغذ برای چند سال آسوده خاطر باشیم.


بیشتر بخوانید: جزئیات زمان ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی/ تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای مناطق محروم


۴۵ هزار تُن کاغذ برای تهیه کتاب‌های درسی نیاز است

او با اشاره به اینکه ۴۵ هزار تن کاغذ نیاز داریم و فقط ۳ هزار تن تامین شده است، تصریح کرد: می‌توانیم حجم تولید کاغذ برای کناب درسی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و این منوط به لطمه نزدم به روند آموزشی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: سازمان پزوهش حجیم‌ترین عملیات نشر و توزیع را انجام می‌شود چراکه جمعیت دانش آموزی ما بسیار بالاست؛ کشور‌های پرجمعیت فرایند چاپ و توزیع متمرکز نیست و اکنون در کشور ما همین که بتوانیم این حجم از کتاب درسی را در اختیار قرار دهیم کار سنگینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره آموزش جنسی در مدارس اظهار کرد: در اصل باید به تربیت همه‌جانبه توجه شود و تربیت جنسی هم باید در این مورد لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: آنچه در غرب به آن توجه می‌شود، مد نظر ما نیست، اما در فرهنگ خودمان شاخص‌ها و ضوابطی داریم که به آن می‌پردازیم و خوشبختانه اکنون این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است.

حجت السلام و المسلمین ذوعلم درباره تمهیدات برای کاهش ساعات آموزشی گفت: قرار است ۲۵ ساعت، ۴۵ دقیقه‌ای ساعت برای یادگیری دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و کاهش این زمان باعث افت دانش‌آموزان خواهد شد.

او افزود: اکنون به جمع بندی برای کاهش زمان آموزش نرسیدیم و باید به اهداف آموزشی‌مان توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر کارآمد شدن کتاب‌های درسی اظهار کرد: با توجه به به بازآرایی تشکیلاتی در سازمان برنامه‌هایی جدید در نظر داریم که بازخورد آن در کتاب‌های درسی تجلی پیدا می‌کند.

او به موضوع آموزش دروس به زبان مادری هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه زبان آموزش ما زبان فارسی است، نگران دانش آموزان مناطق دو زبانه هستیم که دچار عقب ماندگی تحصیلی شوند بر همین اساس این موضوع در طرح بوم مورد توجه قرار گرفته است، اما باید توجه داشته باشیم که این طرح برای تامین تمام نیاز‌های آموزشی و مهارتی دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره شائبه گنجاندن موضوع برجام و نوشتن درباره محمد جواد ظریف در کتاب‌های درسی بیان کرد:   تجربه‌ای نداریم که از وزرا در کتاب‌های درسی مطلبی منتشر کنیم و نقد و تحلیلی درباره‌شان داشته باشیم؛ درباره تاریخ انقلابمباحثی داریم به شخص نمی‌پردازیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره توزیع کتاب درسی در مناطق محروم بیان کرد: در سیستان و بلوچستان سال‌هاست توزیع کتاب درسی رایگان است و امسال هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.