خرید ۶۴۵ هزار و ۸۶۰ تن گندم از کشاورزان فارسی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تاکنون ۶۴۵ هزار و ۸۶۰ تن گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان در سطح استان فارس خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یدالله رحمانی در جلسه ستاد هماهنگی خرید گندم استان گفت: از زمان فصل برداشت گندم تاکنون مقدار ۶۴۵ هزار و ۸۶۰ تن گندم از کشاورزان استان فارس خریداری شده است و کار خرید در مناطق شمالی استان که به علت سردسیر بودن زمان برداشت گندم طولانی‌تر می‌باشد همچنان ادامه دارد.

او افزود: با توجه به فصل برداشت گندم در سطح استان فارس، تمامی مراکز خرید گندم مربوط به شرکت‌های تعاون روستایی و سازمان غله استان آماده دریافت و خرید گندم از کشاورزان هستند.

رحمانی ادامه داد: نظارت دقیق بر خرید گندم توسط بازرسین و عوامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ و بازرسین سازمان جهاد کشاورزی فارس و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان صورت می‌گیرد.

او اظهار داشت: با توجه به وجود واسطه‌ها و دلالان که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی گندم می‌کنند، حمل و نقل گندم تنها با مجوز سازمان غله و خدمات بازرگانی صورت می‌گیرد و کارخانجات نیز بایستی هماهنگی لازم را با شرکت غله به عمل آورند.

رحمانی، همچنین به کشاورزان توصیه کرد که گندم خود را فقط به مراکز مجاز خرید گندم تحویل دهند و جهت جلوگیر‌ی از عواقب احتمالی، از فروش گندم خود به دلالان و واسطه‌ها خود داری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است که ۹۴ درصد بهای گندم خریداری شده است، همچنین تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن کلزا و سه هزار و ۶۶ تن گلرنگ نیز در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری و بهای آن کامل پرداخت شده است.
انتهای پیام/م

 خرید گندم از کشاورزان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار