پزشکان چگونه کارتخوان‌ها را دور زدند؟

طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان به راحتی می‌توان چیزی بین ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ میلیارد تومان را به بودجه کشور اضافه کرد.

فرار پزشکان از پرداخت ۷ هزار میلیارد ریال مالیات/ پزشکان چگونه کارتخوان‌ها را دور زدند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رشد و توسعه اقتصادی از وظایف مهم دولت‌ها بوده که نیاز به منابع مالی گسترده‌ای دارد که در کشور ما بخش عمده این منابع از طریق درآمد‌های نفتی تامین می‌شود.

تجربه تحریم در سال‌های اخیر در کنار اتمام سریع منابع نفتی کشور‌ها حاکی از آن است که درآمد‌های نفتی نمی‌توانند منبع قابل اتکایی باشند؛ از طرف دیگر قیمت نفت ثابت نیست و باتوجه به شرایط مختلف تغییر می‌کند؛ در سال‌های اخیر که کشور درگیر تحریم‌های نفتی بوده که این موضوع باعث کاهش فروش نفت ما شده است.

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای این منبع ناپایدار، استفاده از مالیات بوده که درآمد حاصل از آن پایدارتر از درآمد نفتی است. براساس آمار‌ها و گزارشات تنها ۴۰ درصد اقتصاد کشور مالیات پرداخت می‌کند؛ این در حالی است که به همین میزان یعنی ۴۰ درصد هم از پرداخت مالیات معاف هستند و ۲۰ درصد نیز از پرداخت مالیات شانه خالی و پرداخت نمی‌کنند.

طی ماه‌های گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی عنوان کرده که به دلیل ضعف ساز و کار‌های قانونی و عدم اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی به یکدیگر، توان اخذ مالیات واقعی بسیاری از مشاغل در کشور امکان پذیر نیست.

یکی از حوزه ها، حوزه سلامت بوده که به جرأت می‌توان گفت بیشترین فرار مالیاتی در این حوزه رخ داده است؛ در این حوزه یکی دیگر از مشکلات در اخذ مالیات را می‌توان نبود شفافیت نام برد که برای همین بود که موضوع نصب کارتخوان در مطب پزشکان مطرح شد.

چگونه پزشکان، کارتخوان‌ها را هم دور زدند

شاید برای خیلی از مراجعین پزشکان پیش آمده باشد که هنگام پرداخت پول ویزیت منشی، به آن‌ها گفته باشد دستگاه کارتخوان خراب است، لطفا نقدی پرداخت کنید. حتی در بعضی از مطب‌ها کار‌های خلاقانه‌تری انجام شده بود. مانند اینکه شماره کارت فرزند آقا یا خانم دکتر روی پیشخوان قرار داده شده بود و بیماران می‌توانستند پول را به آن شماره کارت یا حساب واریز کنند.

در حالتی دیگر هم پزشکان دستگاه‌های کارت خوان را به نام فرزندان و یا منشی خود می‌گیرند که منابع اطلاعاتی درباره درآمد آن‌ها ناقص شود؛ اکنون این سوال مطرح است که واقعا مالیات پزشکان چقدر خواهد بود که این قشر تمام تلاش خود را برای فرار از پرداخت آن به کار بسته اند؟

اگر پرداخت مالیات حق مسلم این قشر بوده چرا پزشکان به هر طریقی شده از پرداخت آن فرار می‌کنند و این افراد تا چه اندازه دچار تنگی معیشت هستند که پرداخت مالیات را ظلم به خود تلقی کرده و عرصه زندگی را بر خود تنگ می‌دانند.

طبیعی است که درآمد پزشکان جزء بالاترین حقوق و درآمد‌ها در کشور است و از همین جهت است که اینقدر دست به تلاش میزنند تا بتوانند از پرداخت آن فرار کنند؟ آیا این قشر با پرداخت مالیات مورد ظلم واقع می‌شود و در معیشت خود به مشکل می‌خورد و یا زیاده خواهی منجر به این همه تلاش برای فرار از پرداخت مالیات شده است؟

فرار پزشکان از پرداخت مالیات ۷ هزار میلیاردی

طبق اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، مالیات پرداخت شده توسط پزشکان در سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است. همین سازمان مقدار مالیات پرداختی توسط پزشکان که باید در طول سال پرداخت شود را چیزی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان یا ۷ هزار میلیارد ریال تخمین زده اند.

طبق اعلام نوری، رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران، در سال ۱۳۹۵ میانگین مالیاتی که از سوی پزشکان اعلام شد، برای هر نفر حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. اما طبق آمار و اطلاعات سامانه‌های طرح جامع مالیاتی این میانگین برای هر نفر حدود ۱۴ میلیون تومان توسط سازمان امور مالیاتی تعیین شد.

براساس گزارش شماره مرکز پژوهش‌های مجلس مقدار واقعی مالیات پزشکان در سال حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان است. یعنی تنها با جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان حداقل می‌توان ۶۵۰۰ میلیارد تومان به رقم بودجه کشور اضافه کرد.

شاید برای پیگیری همین مساله بود که نمایندگان ملت در بررسی بودجه سال ۹۸، تمامی صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به نصب کارتخوان در مراکز فعالیت خود کرده‌اند؛ اما باید به این نکته توجه کرد تا وقتی که این دستگاه‌ها به حساب پزشکان متصل نباشد، نمی‌تواند به شفاف سازی درآمد و جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان کمکی کند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار پزشکی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
چطور همچین پولایی از گلوشون پایین میره؟
حروم تر از حرومه سواستفاده از مریضا
چرا اعدامشون نمیکنن چندنفرشونو؟
درامد میلیاردی دارن ولی بازم خون مردم مریضو میمکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
تا وقتی که پزشک ها خودشون مسئول سیاست گذاری وتقنین ونظارت عملکرد خودشون یا همکارانشون باشن اوضاع همینه.
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۸:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دزدی یا عمل نا سواب جای برای دفاع کردن ندارد آقایون پزشک مگر کسی دزدی کرد می تواند بگوید چون دزدی در مملکت زیاده دولت نمیتونه اونار‌و بگیره پس ما هم میدزدیم ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۱:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اگر نظام مالیاتی برنامه مدونی داشته باشه و یک بام و دو هوا نکند واز دلال و بساز و بفروش و مکانیک و بنا ولوله کش و برقکار و ...که برای کوچکترین کارهای تعمیراتی کرور کرور پول میگیرن و درآمدهای ماهیانه 100 میلیونی و بالاتر دارند مالیات دریافت کند مسلما پزشکان تحصیلکرده هم با رغبت مالیات پرداخت خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام.
همانطور که مسولین وقت بانک مرکزی 30 الی 40 میلیارد دلار ارز و چند تن طلای بی زبون کشور را با بی تدبیری به بازار ریخته و هدر دادند و قانون را دور زدند والان در حاشیه امن قرار دارند؛ پزشکان نیز همین طور کارتخان را دور میزنند؟؟!!!!
یک ممیز مالیاتی خوب برای بر اورد درامد مطب نیاز به بررسی کارتخان ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
پزشکی یک کار خدماتی است
وکارهای خدماتی در دنیا معاف از مالیات هستند
چون برای کشورها ارزآوری دارند
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۱:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اندازه کارای خدماتی پول بگیرن مالیاتم ندن حرفی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آيا فقط پزشكان اين طوي هستند
؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
باید جلوی فرارمالیاتی این آقایان رابگیرد باکسی نباید تعارف کنید..،.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کار خوبی میکنن مالیات نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۳:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دکترهابعدازمطب حقوق ازدولت میگیرن ازبیمه میگیرن ازمشتری فرستادن به این داروخانه یااون سونوگرافی درصدمیگیرن ودراخروقت بسازبفروشم هستن.این است جامعه پزشکی این کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
از سه ماه پیش وقت دکتر گرفتم.دیروز منشی بهم زنگ زده میگه سه روز قبل از نوبت باید مبلغ ویزیت رو به این شماره کارت بفرستید.
واقعا متاسفم از پزشکانی که با سرمایه این ملت پزشک شدن بعد به هر ترفندی برای فرار از مالیات دست میزنند.
واقعا مسوولین رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۸:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
شما هم می خواستی با سرمایه همین مملکت دکتر بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آفرین به شما که شدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آقای a ، مگه قراره همه دکتر بشن؟ من اصلا دوست نداشتم دکتر بشم. این دلیل نمیشه کسی تخلف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خیانت بعضی از پزشکان باعث شد مردم بیمه تکمیلی را هم نمی توانند بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۸:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
به این دلیل که بیمه ها از شما پول می گیرن ولی به پزشک بعد از کسر و کلی بهانه شاید چند سال بعد پول بدن شما پولتو به بیمه دادی نه پزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
ازدلالان که خون مردم درشیشه می کنندچقدرمالیات گرفته می شود؟چرابه این قشرکه به گنج قارون دست یافته اندپرداخته نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۸:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا همین طوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خوب میدانید چرا کارتخوان نمیذارن.


درقانون مبلغی معادل 30 با 40 هزا توماان بع عنوان جریمه به تعرفه اصافه کنید .. واز مردم هم بخواهید اکر کارت خوان ندارن گزارش کنند . ..در ماه فقط یکنفر را به عنوان مریض مصلحتی به مطب بفرستید
فقط دوست بتزی نباشد که واویلاست
البفه من این دولت را برای اینکار ..... که میدانید
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۷:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
در صورت مشاهده فرار مالیاتی از جمله عدم وجود کارتخوان یا مطابقت نداشتن اطلاعات صاحب دستگاه یا در خواست منشی برای پرداخت الکترنیکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بانکها عامل فرار مالیاتی هستند نه صنوف مختلف/ گردش پول و برداشت خودکار بابت عوارض مالیات و ... در تمامی بانکها انجام می گیرد ولیکن در منابع دیگری هزینه می شود!! جالب آنکه سهامداران اکثر این بانکها همانهایی هستند که عمده فرار مالیاتی را در صنوف مختلف از جمله پزشکان دارند.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بابا دلتون خوشه
از کسی که نباید بگیرند می گیرند الان پدر من بازنشسته هست با حقوق ۸۵۰ هزار تومان
اگر مسافر کشی نکنه یک روز هم توان زندگی نداره
کلیه قبوض که میاد مالیات هم می دهیم مثلا قبض برق :
جریمه مصرف اوج بار ۱۰ هزار تومان آبونمان ۲۱۰۰ تومان مالیات ارزش ۹۸۰۰ بیمه ۱۹۰۰ عوارض برق ۱۰۵۰۰ حالا مالیات حقوق جای خود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
تاجر یا پزشک !؟
Germany
شهروند
۰۴:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه توی ادارت امور مالیاتی ناکارآمدترین افراد را به بخش اشخصاص حقیقی می فرستند یا وقتی بخواهند کسی را تحقیر کنند به این بخش می فرستند، نیروی خیلی کم در اختیار این بخش قرار می دهند و در تمام سال نیروها تحت فشارمیذارن. بعدش هم میگند درآمد مشاغل 7 درصد وصولی ها هست و اصلا توجهی به ظرفیت مالیاتی آن نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
چ چ
۰۲:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط یک راه وجود دارد;بیماران تحت هیچ شرایطی نباید پول ویزیت را پرداخت کنند ونه پول نسخه دارویی را چرا ؟ دولت میتواند طی یک نرم افزارجامع وسراسری هربیماری که بدکتر ومطب مراجعه نمود را قرارداد ببندند پول ویزیت را هرتعداد بیمار بیمه ها ماهانه بحساب پزشکان واریز میکنند و پول ویزیت را ازحقوق بیماران اتوماتیک کسرکنند،دراین رابطه دیگر کلیه پزشکان مشخص میشود روزانه چندبار بیمار ویزیت نموده وماهانه چقدردرامد دارد ومالیات انرا کسر وحق الویزیت را حالا یاماهانه یا چندماهه بحساب پزشکان این قشر ضعیف وندار جامعه واریزکنند تا سوء تغذیه نگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۲:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
چه فاید مطب هایی که کارتخوان دارن ویزت بیشتر میگیرن برای مالیاتش
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
پزشک اگر به من بیمار خوب رسیدگی کنه و منو درمان کنه میخواد مالیات نده نوش جانش نوش جانش نوش جانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خودت پزشکی یا بیمار؟؟؟؟خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
منم کاملا باهات موافقم آقای دکتر.....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۲:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
۱. فرار مالیاتی در همه مشاغل وجود داره و منحصر به قشر خاصی تیست
۲. عدم تمایل عمومی به دادن مالیات ریشه قدیمی در ایران دارد
۳.پزشکان با توجه به تمدید پروانه و سخت گیری های بروکراتیک منظم ترین پرونده های مالیاتی رو دارن
۴. شروع از پزشکان به خاطر اینه که جامعه استقبال میکنه باید دید وقتی همه گیر شد چه اتفاقی میافته
۵. بازار رقابت پزشکی وجود داره ولی مردم اصرار به مراجعه به فرد خاص دارن مثلا از تبریز میان تهران ویزیت بشن در صورتی که پزشکان تبریز مشتریان خارجی از کشور های همسایه دارن
۶.اصرار مردم روی افراد خاص باعث این مشکلات میشه وگرنه اکثر پزشکان کارتخوان دارن
۷.مردم معمولا دوس دارن پزشکی مراجعه کنن که بسیار شلوغ باشه و همون ۲ دقیقه رو هم براشون وقت نزاره، حسب شغلم تمام متخصصان مغز و اعصاب تهران و کرج مراجعه ماهانه داشتم، یکی خیلی شلوغه و یکی خیلی خلوت، مشکل اینجاست، هیچ جای دنیا مریض اجازه اتخاب پزشکشو نداره و اصلا نمیتونه مستقیم بره متخصص چون خیلی کشور ها متخصص مطب نداره و در بیمارستانه، روزی چند تا ویزیت سر حوصله میکنه و مبلغ خوبی هم میگیره
۹. وفتی صد نفر پشت در اتاق صف میکشن و اصرار میکنن تو ویزیتشون کنه و پیش همکارت نمیرن،خسته و عصبی میشی و سعی میکنه روند دسترسی به خودت رو سخت کنی
Korea (Republic of)
محمد
۰۱:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
برای جراحی زیبایی دخترم چهاده ملیون تومان زیر میزی به دکتر دادم و روز بعد هشت ملیون به بیمارستان که باز هم چهار ملیون متعلق به پزشک و چهار ملیون متعلق به بیمارستان شد .این پزشک روزانه دو عمل انجام میدهد و آمار بیمارستان در سال گذشته ۲۹۸ بیمار داشته .بدون آنکه مالیاتی پرداخت کرده باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
فردا می بینیم پزشکهای محترم مالیات را به تعرفه ویزیت اضافه می کنند و باز هم باید از مردم فقیر پرداخت شود لب کلام اینه که پزشکها خودشان این مالیاتو پرداخت نمی کنند
Germany
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کاری نداره
اول تعرفه پزشکان سی درصد کرد بیمه باشه و اجباری و با دفترچه بیمه میشه مالیات ها رو گرفت

همه پول های دکتر ها اول باید با دفترچه بیمه به خزانه بده و بعد از کسر مالیات آخر ماه به پزشک برگردانده بشه!
France
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
قسم فارغ التحصیلی که می خورند رو به نظر من حذف کنند.
تو اروپای نامسلمان بالای 60 درصد وقتی قسم میخورند یا اینکه حرفی می زنند واقعا عمل می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Ghamkhar
۲۳:۲۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
تازمانیکه چاپ اسکناس رواج داشته باشد وکارت خوانها انضباط نداشته باشند فرار مالیاتی هم ادامه خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۳:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
رفتیم دندانپزشکی کارتخوان سوپرمارکت گذاشته.چند روز بعد رفتم اداره مالیات به رییس اداره گفتم این غیر قانونی نیست از کارتخوان سوپرمارکت استفاده می کنه.برگشته میگه نه مشکلی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۲:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
چرا واقعا هیچ نظارتی نست مسئولان کجا هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
امروز رفتم داروخانه،۳۰۰هزار تومان میشد بهم گفت برو ۲۰۰تومانش نقد از عابر بانک بگیر بقیه اش رو کارت میکشم،به خیلی ها شماره حساب میداد که براشون کارت به کارت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خب زنگ میزدی تعزیرات - دارائی - بالاخره به یه سازمانی مراجعه میکردی شماره حسابو میدادی فیلم میگرفتی یه کاری میکردی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
آقا سیستم درست کنید که تمام اطلاعات پزشکان را داشته باشید و در صورت پرداخت نکردن مالیات پروانه یا مجوز پزشکی آنها را باطل کنید به همین راحتی ما با کسی شوخی نداریم کشور در حال بحران فقر است و همه دستگاه ها باید همکاری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
دارايي چطور بلده براي اصناف و مغازه ها بدون در نظر گرفتن ميزان درامد و هزينه هاي واقعي انها بصورت كيلويي و علي الراس ماليات تعيين كنه و بگيره ولي نميتونه از چند تا مطب و دكتر زياده خواه ماليات بگيره؟
اگه بلد نيستيد يك راه به شما ياد ميدم با مطب ها تماس بگيريد ببينيد برا كي وقت ميدن اون وقت مطمئن ميشيد كه تا شش ماه وقتش پره بعد حساب كنيد از ساعت چند مياد مطب و براي هر ساعت شش مريض در نظر بگيريد و هر روز چند تا مريض ميشه و چقدرش ميشه ماليات. برا جراحي هم فاكتور بيمارستان را براي سهم پزشك ان را پنج برابر كنيد به رقم واقعي جراحي ميرسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
اینا که به اصطلاح تحصیل کرده هستند چرا مالیات نمیدن
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خسته نباشی دلاور خب پزشکه دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
یعنی چه که این قشر داره تقلب می کنه و بنام کسان دیگر کارت خوان می گیرند. اگر اینطوره بایستی شدید ترین برخورد و جریمه را داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۹:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
جلوی همه ی اینا رو بگیرین خیلی به بودجه کشور اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
وقتی چیزی رو نمیدونید چرا نظر میدید اینا موردیه شما از حال وروز متخصصین و فوق تخصص های جوان خبر داری خواهش میکنم یکم پرس وجو کنید من خودم پزشکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط مگه پزشک ها هستن که جوان ترینشون هم باید پول پارو کنه ها ؟؟؟؟؟؟ مگه ماکه ارشد و دکتری برق و مکانیک و رشته های فنی خوندیم از شما کمتر زحمت کشیدیم ؟؟؟؟؟؟؟ ما هنوز یه کار درست پیدا نکردیم اونوقت شما از حقوق کمتون ناراضی هستین ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آقایی که خودتم پزشکی شما اگر درآمد نداشته باشی مالیات هم نمیدی مالیات برای کسیکه درآمدش رو داره وقتی درآمد داری چرا مالیات نباید بدی؟ اون وقت من کارمند که دوزار حقوق میگیرم باید مالیات بدم؟ وقتی بحث درآمد میشه میگید زحمت کشیدیم درس خوندیم این که دیگه مالیاته به مدرک و زحمت ربطی نداره برای همست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
در اصفهان برای مشکل گوارشی منشی دکتر از من یک میلیون و پانصد هزار تومان با کارتخوان گرفت و صد و پنجاه هزار تومان نیز بصورت نقدی دریافت کرد و به این صورت علاوه بر فرار مالیاتی من نیز که یک کارمند بازنشسته هستم با دومیلیون تومان حقوق ماهانه نمی توانم برای دریافت پول از بیمه تکمیلی سندی ارائه کنم.