ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح سوت‌زنی هنوز در دستور کار نمایندگان قرار ندارد/ کشور‌های اجراکننده این طرح در بحث مبارزه با فساد موفق عمل کرده‌اند

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: باتوجه به اجرایی شدن طرح سوت‌زنی در قوه قضاییه و تدوین آئین‌نامه در این مورد در دولت، مجلس هنوز به این موضوع ورود نکرده است.


طرح سوت‌زنی هنوز در دستور کار نمایندگان قرار ندارد/ کشور‌های اجراکننده این طرح در بحث مبارزه با فساد موفق عمل کرده‌اندابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح سوت‌زنی در مجلس، گفت: قوه قضاییه علی‌رغم آنکه اجرای سوت‌زنی نیاز به قانون دارد، اما آن را در این قوه اجرا می‌کند و دولت هم در حال تدوین یک آئین‌نامه برای اجرای سو‌ت‌زنی است، اما در مجلس فعلا هیچ خبری در این مورد نیست.

بیشتر بخوانید: تدوین «لایحه ۶۰ ماده‌ای شفافیت» در دستور کار هیئت دولت

او ادامه داد: کشور‌هایی که تا ۴۰ درصد کشف فساد در سیستم‌های نظام اداریشان از طریق طرح سوت‌زنی انجام می‌شود، در زمینه کشف جرایم فساد و مبارزه با آن بسیار موفق بوده‌اند، در این کشور‌ها معمولا بین ۱۵ تا ۳۵ درصد از فسادی که مانند رشوه، اختلاس یا اتلاف بیت‌المال افشا شود را به شخص افشاگر می‌دهند بر این اساس آنها در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند.

ابوترابی تأکید کرد: آقای رئیسی در قوه قضاییه برخورد با مفسدان را از طریق همین طرح سوت‌زنی آغاز کرده و تاکنون هم بسیار موفق عمل کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس اظهار کرد: بنده حدود ۲ هفته است که عضو این کمیسیون شده‌ام، اما هنوز طرح سوت‌زنی که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شده بود، در دستور کار کمیسیون حقوقی قضایی یا کارگروه‌های آن قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت بررسی طرح سوت زنی در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خیییییلی مهم است حتمادر دستور کار قرار گیرد ملت از این سردرگمی دربیان
آخرین اخبار