جابجایی ۱۳۹ هزار مسافر هوایی از ابتدای سال ۹۸

سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از ۱۳۹ هزار مسافر با استفاده از حمل و نقل هوایی از ابتدای سال ۹۸ خبر داد.

جابجایی ۱۳۹ هزار مسافر هوایی ار ابتدای سال ۹۸به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان در تشریح عملکرد بخش حمل و نقل هوایی ظرف ۲۸ ماه گذشته اعلام کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه ۹۸ بیش از یک میلیون و ۶۳ هزار نشست و برخاست هواپیما ثبت شده و با این تعداد پرواز بیش از ۱۳۰ میلیون و ۳۴۸ هزار مسافر جابه جا شده است.

این سازمان ادامه داد: در مجموع از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان تیرماه سال جاری یک میلیون و ۶۳ هزار و ۲۲۱ پرواز نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور انجام و با این تعداد پرواز ۱۳۰ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۵۹ مسافر داخلی و بین المللی از طریق حمل و نقل هوایی سفر کرده اند و همچنین یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۱۹ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.


بیشتر بدانید: پرواز انتقال زائران خانه خدا طبق برنامه صورت می گیرد


بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در بخش هوایی در سال ۹۶ با انجام ۴۹۵ هزار و ۷۵۶ پرواز، ۶۱ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۴۶ مسافر جابه جا شده و در سال ۹۷ نیز ۴۲۷ هزار و ۸۰۳ پرواز، ۵۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۱۳ مسافر را جابه جا کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا تیرماه کل نشست و برخاست هواپیما در مسیر‌های داخلی و خارجی به ۱۳۹ هزار و ۶۶۲ رسید که با این تعداد ۱۷ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ مسافر و ۱۷۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۶۳ کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.

جعفرزاده افزود: در حال حاضر ۹ فرودگاه بین‌المللی و همچنین ۳۰ فرودگاه مرز هوایی در کشور وجود دارد و تعداد فرودگاه‌هایی که عملیات نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر در آن انجام می‌شود ۵۲ فرودگاه است که ۵ فرودگاه آن متعلق به مناطق آزاد و شرکت نفت است.

انتهای پیام/

۳۰ فرودگاه مرز هوایی در کشور وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار