عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت جوجه یکروزه در بازار پایین است/ نرخ هر کیلو مرغ ۱۴ هزار تومان

چهار آیین گفت: افت قیمت جوجه یکروزه طی هفته‌های اخیر بیانگر کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری است که استمرار این روند التهاب قیمت مرغ در بازار را به همراه دارد.

 

روز/قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان پایین است/ نرخ هر کیلو مرغ ۱۴ هزار تومانبرومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه بازگشت حجاج تاثیری در نوسان قیمت مرغ در بازار نداشته است، افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا اواسط شهریور، قیمت مرغ در همین حد باقی بماند.

چهار آیین کاهش وزن گیری لاشه، افزایش تلفات ناشی از شیوع بیماری نیوکاسل، نبود کیفیت لازم نهاده‌های دامی و دخالت دولت در امر قیمت گذاری را از جمله علل گرانی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی متعادل شده است، بیان کرد: قیمت کنونی کنجاله سویا و ذرت به نرخ مصوب پشتیبانی امور دام نزدیک شده است، در حالیکه ماه‌های قبل تفاوت نرخ بسیار چشمگیر بود.

وی با انتقاد از این مسئله که قیمت ریز مغذی و واکسن‌ها در بازار همچنان بالاست، گفت: با توجه به آنکه مسئولان نوید تأمین تمامی واکسن مورد نیاز صنعت را داده‌اند، امیدواریم ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده شاهد تعدیل قیمت در بازار باشیم تا تولیدکنندگان، انگیزه کافی برای استمرار تولید را داشته باشند.


بیشتر بخوانید: قیمت مرغ تا نیمه شهریور تغییر نمی‌کند / هر کیلو مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان


چهار آیین با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان پایین است، اظهار کرد: افت قیمت جوجه یکروزه طی هفته‌های اخیر بیانگر کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری است که استمرار این روند ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز آینده منجر به کمبود عرضه و التهاب قیمت مرغ در بازار می‌شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: کارگروه تنظیم بازار و سایر مسئولان ذیربط باید به افت قیمت جوجه یکروزه در بازار توجه جدی داشته باشند و فضا را برای تولید کنندگان به گونه‌ای فراهم کنند که انگیزه کافی برای تولید ایجاد شود.

انتهای پیام/

بازگشت حجاج تاثیری در نوسان قیمت مرغ ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار