باید در شهر اصفهان حداقل سرانه فضای سبز را حفظ کنیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:باتوجه به در نظر گرفتن محدودیت منابع آبی و اینکه باید در شهر اصفهان حداقل سرانه فضای سبز را حفظ کنیم، در صدد هستیم علاوه بر کمربند شهر بتوانیم پارک‌های تفرجگاهی را در داخل شهر توسعه بدهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فروغ مرتضایی‌نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، توسعه فضای سبز به صورت هدفمند و براساس گونه‌های گیاهی مقاوم، کم‌نیاز و حتی دیم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او افزود: امسال فضای سبز را در برخی از مناطق به صورت کاملا دیم‌کاری انجام داده و در برخی مناطق دیگر گونه‌های مقاوم بسیار کم‌نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله این مناطق، منطقه چهار در بخش جنگل شرق است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: تا کنون منطقه چهار هزینه‌های مربوط به گودبرداری محل کاشت گیاهان و سیستم شبکه آبیاری برای چند سال نخست را پرداخت کرده است.

او با بیان اینکه ۷۰ هکتار عرصه برای توسعه فضای سبز شرق اصفهان از سوی منطقه چهار معرفی شده است، گفت: در مرحله نخست پنج هکتار از این زمین‌ها آماده شده و درصدد هستیم با خرید گونه‌های گیاهی مقاوم در فصل پاییز توسعه هدفمندی را در سمت شرق اصفهان انجام دهیم.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: در گذشته با هدف جلوگیری از انتشار ریزگرد‌ها و گسترش نیافتن بیابان، جنگل‌کاری‌هایی در شرق اصفهان انجام شده و در حال حاضر نیز این اقدامات در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار دارد.

او گفت: علاوه بر منطقه چهار با سایر مناطق شهرداری به خصوص مناطقی که پتانسیل و ظرفیت کمربند شهر را دارند، مکاتباتی انجام و خوشبختانه اعلام آمادگی صورت گرفته است؛ به عنوان مثال در منطقه دو نیز به زودی اقدامات لازم برای توسعه فضای سبز انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته رایزنی‌های لازم و نشست‌های تخصصی با مسئولان هوانیروز انجام شده و در نهایت تفاهمنامه‌ای با مرکز آموزش هوانیروز ارتش در خصوص کاشت درخت و توسعه فضای سبز عرصه‌های در اختیار آن‌ها امضا شد، افزود: بر اساس تفاهمنامه امضا شده، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعهد دارد تمام اقدامات تخصصی و کارشناسی را ارائه کرده و گونه‌های گیاهی را به صورت نهال‌های دیم در عرصه‌های پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور کاشت کند و این پایگاه نیز موظف شد تا در خصوص تامین ماشین‌آلات، بسترسازی کاشت و نگهداری، همچنین تامین نیرو‌های کارگری مورد نیاز و نیرو‌های کارشناسی آموزش پذیر اقدام کند.

او تصریح کرد: باتوجه به در نظر گرفتن محدودیت منابع آبی و اینکه باید در شهر اصفهان حداقل سرانه فضای سبز را حفظ کنیم، در صدد هستیم علاوه بر کمربند شهر بتوانیم پارک‌های تفرجگاهی را در داخل شهر توسعه بدهیم.

مرتضایی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: علاوه بر اینکه سرانه تفرجگاهی و سرانه اکولوژیک در شهر ثابت نگه داشته شود، بتوانیم در سه سال آینده تا یک متر مربع افزایش سرانه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/م

 

توسعه هدفمند فضای سبز در شرق اصفهان

برچسب ها: فضای سبز ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار