بهره برداری ۶۰ طرح کشاورزی در استان همدان

۶۰ طرح کشاورزی در استان همدان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

بهره برداری ۶۰ طرح کشاورزی در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت:در این هفته ۶۰ طرح با سرمایه گذاری ۲۸۲ میلیارد ریابه بهره برداری می رسد.
او با بیان اینکه با این طرح ها برای ۳۳۹ نفر شغل ایجاد شده است افزود: در هفته جهاد کشاورزی هم ۸۲ طرح با ۷۰۰ میلیارد ریال عتبار بهره برداری رسید.
رضوانی جلال از آغاز عملیات کار گلخانه در ملایر در ۶۸ هکتار و گلخانه ۱۴ هکتار در نهاوند هم خبر داد و اظهار داشت: مجتمع گلخانه ای ملایر در کشور طرحی بزرگ و پایلوت به شمار می رود.
او افزود:تولید دانه های روغنی و افزایش ۷۰ هکتار گلخانه در سال،۱۵۰ هکتار اجرای باغ انگور ایستاده، تولید و کشت درختان گردو پربازده از مهمترین برنامه های استان در بخش کشاورزی استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خواستار تامین اعتبار برای اجرای طرح های کشاورزی شد و افزود: باثبت ملی گردو تویسرکان، سیر همدان و انگور ملایر ، قرار است امسال پیگیر ثبت جهانی شدن گردوی تویسرکان هستیم.
او از خرید ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون خبر داد و اظهار داشت: خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد و کاهش بارش اردیبهشت ماه تولید و میزان برداشت کاهش یافت.
رضوانی جلال از پرداخت پول خرید تضمینی کلزا به کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار تن کلا از کشاورزان استان خریداری شد.
با افزایش کشت کلزا در کشور میزان وابستگی به دانه های روغنی در کشور از ۹۵ درصد به ۸۶درصد رسیده است.
در استان همدان هم امسال ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.
او از ظرفیت زیر کشت رفتن ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا خبر داد و گفت: در کشور سیاست وزارت کشاورزی توسعه کشت کلا با توجه به تناوب آن با گندم،کم آب بر بودن و خرید تضمینی است.
کشت کلزا باعث می شود واردات دانه های روغن کاهش و کنجاله کلزا می تواند جایگزین کنجاله سویا که وارداتی است.

انتهای پیام/ا

بهره برداری ۶۰ طرح کشاورزی در استان همدان

برچسب ها: اشتغال ، کلزا ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.