توسعه کشت زعفران،پسته،گل محمدی و کلزا در استان همدان/ایجاد ۱۱۵ هکتار گلخانه در استان همدان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت ۱۲۰ تا ۱۶۰ هکتار باغ پسته،گل محمدی و زعفران در استان خبر داد.

توسعه کشت زعفران،پسته،گل محمدی و کلا در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه زعفران و پسته و گل محمدی گیاهان کم آب بر و متناسب با شرایط آب و هوایی استان هستند و گفت:دنبال پیگیری کشت خار شتر با توجه به نیاز کم به آبیاری هستیم.
رضوانی جلال با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۰ هکتار زعفران در استان کشت می شود افزود:۱۲۰ هکتار گل محمدی و۱۶۰ هکتار باغ پسته در استان همدان وجود دارد.
او از ایجاد تسهیلات برای تولید زهر زنبور عسل هم خبر داد و اظهار داشت: طرح های پرورش زالو،کروکودیل و پرورش عقرب طی چند سال اخیر در استان اجرا شده است و درآمد حاصل از آن بیشتر از سایر تولیدات کشاورزی است.
منصور رضوانی جلال از توسعه گلخانه ها ی استان هم خبر داد و اظهار داشت:کشت محصولات پر آب بر مانند هندوانه بایدکاهش یابد و توسعه کشت محصولات کم آب بر مانند کلزا در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به کاهش صادرات کم سیر پارسال در استان گفت: امسال قیمت سیر بیشتر از پارسال است و تاکنون ۱۰ هزار تن از این محصول صادر شده است.
پارسال ۶۰ هزار تن سیر خشک در استان برداشت شد که به خاطر بارندگی اردیبهشت ماه کیفیت آن کمی کاهش یافت و تا پایان مرداد ماه تنها ۴ هزار تن آن صادر شد.
رضوانی جلال با تاکید بر اینکه تولید گوشت مرغ بیش از نیاز مصرف شهروندان را در استان داریم افزود:هم اکنون روزانه ۱۷۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع می شود که متوسط نیاز مردم استان ۱۳۰ تن در روز است.
رضوانی جلال از وجود ۱۱۵ هکتار گلخانه در استان هم خبر داد و گفت: باید تا سال ۱۴۰۰ ،مساحت گلخانه های استان همدان به ۳۰۰ هکتار برسد.
او گفت :سالانه ۹۰۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید می شود و قیمت این محصول در مزرعه کیلویی ۳ هزار تومان است و در بازار حدود ۵ هزار تومان به فروش می رسد.

انتهای پیام/ا

ایجاد ۱۱۵ هکتار گلخانه در استان همدان

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.