سید حسن نصرالله: هدف مقاومت در سال‌های گذشته جلوگیری از تجزیه کشور‌ها بود/تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی به آسمان لبنان تحولی بسیار خطرناک است

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات منطقه در دومین سالگرد آزادی جرود عرسال سخنرانی کرد.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله در دومین سالگرد آزادسازی عرسالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دومین سالگرد آزادسازی منطقه جرود عرسال از لوث وجود تروریست‌های تکفیری در منطقه العین در بقاع لبنان برگزار شد.

سید حسن نصرالله در این مراسم با عنوان "سیاج الوطن" (حصار میهن) گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در این مراسم اولین واکنش به تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان است.

سید مقاومت افزود: مردان مقاومت و نیرو‌های ارتش سوریه سال‌ها در یک نبرد جهانی خطرناک حضور داشتند. نبرد جرود عرسال بخشی مهمی از نبرد بزرگی بود که در سوریه جریان داشت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: دستاورد‌هایی که امروز در اختیار داریم را بسیار مدیون امام موسی صدر هستیم. پیروزی‌هایی که محقق کرده‌ایم پیروزی مقاومت در لبنان و فلسطین و ارتش دو کشور لبنان و سوریه است. آنچه شب گذشته علیه سوریه و لبنان صورت گرفت بسیار بسیار خطرناک بود و باید پاسخی در همان سطح داده شود.

مبارزه مقاومت برای جلوگیری از تجزیه منطقه بود

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: تحولات چند سال اخیر که با جنگ در منطقه جرود عرسال به پایان رسید، یک حادثه گذرا نبود. نقشه و برنامه‌ای برای سیطره بر منطقه و تجزیه آن بر اساس فرقه‌های مذهبی و نژادی در جریان بود. ما در سال‌های گذشته برای مقابله با توطئه تجزیه منطقه مبارزه کردیم.

او افزود: باید همواره به یاد داشته باشیم که چه کسانی از تروریست‌ها حمایت مالی، سیاسی، رسانه‌ای و تسلیحاتی کردند و به آن‌ها دل خوش کرده بودند. همچنین باید همیشه به یاد داشته باشیم که چه کسانی با تروریست‌ها مقابله کردند و آن‌ها را در سوریه، لبنان و دیگر مناطق شکست دادند.

آمریکا خواهان عدم مداخله ارتش لبنان و حزب الله در مبارزه با تروریست‌ها بود

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برخی طرف‌ها هنگامی که درباره مبارزه با ترویست‌ها سخن می‌گویند، نقش مقاومت و ارتش سوریه را نادیده می‌گیرند و این مسئله انکار واقعیت و ظلم است. ما همچنین باید از موضع آمریکا سخن بگوییم که خواستار دخالت نکردن ارتش لبنان و حزب الله در مبارزه علیه تروریست‌ها شده بود.

آمریکا به دنبال احیای داعش در افغانستان و عراق است

سید مقاومت تصریح کرد: آمریکایی‌ها به اعتراف ترامپ، داعش را به وجود آوردند و همچنان از باقی مانده‌های داعش حمایت و از آن بهره‌برداری می کنند.

نصرالله گفت: وقتی داعش در افغانستان محاصره می‌شود هواپیما‌های آمریکایی به کمک آن می‌روند. آمریکایی‌ها به دنبال احیای داعش در عراق هستند؛ چرا که پس از بیرون راندن این تروریست ها، تشکل‌های پارلمانی عراق خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی شده اند.

ادلب بزودی به دولت سوریه بازگردانده می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سوریه با گام‌های استوار به سمت پیروزی در حرکت است و به زودی ادلب و شرق فرات به دولت این کشور بازگردانده می‌شود. داعش امروز در فاصله صد‌ها کیلومتری از لبنان حضور دارد و به همین خاطر از ارتش سوریه، نیرو‌های مردمی، ایران و تمام کسانی که در کنار ما بودند تشکر می‌کنیم. ما همچنان برای مبارزه در مرزها حضور داریم و چنانچه نیاز باشد هزاران نفر به جبهه های نبرد خواهند پیوست.

به تجاوز رژیم صهیونیستی باید پاسخ متقابل داد

او گفت: آنچه شب گذشته رخ داد بسیار خطرناک بود و باید پاسخی در همان سطح داده شود. پهپادی که شب گذشته وارد لبنان شد یک هواپیمای نظامی بود. هواپیمای اول هواپیمای شناسایی بود و با هدف تصویربرداری دقیق در ارتفاعی بسیار پایین پرواز می‌کرد. پهپاد دوم یک هواپیمای نظامی انتحاری بود که قصد حمله به هدفی در ضاحیه جنوبی لبنان را داشت. این اقدام، اولین اقدام تجاوزکارانه از اوت ۲۰۱۴ تاکنون بود.

دوران بمباران‌های بدون جواب اسرائیل گذشته است

نصرالله در ادامه گفت: پهپاد‌ها پایگاه‌های الحشد الشعبی در عراق را بمباران می‌کنند و نتانیاهو به آن افتخار می‌کند. ما در لبنان اجازه نخواهیم داد که این سناریو تکرار شود و هرکاری لازم باشد برای منع آن انجام خواهیم داد.

او افزود: دوران بمباران‌های بدون جواب اسرائیل علیه لبنان گذشته است. خطاب به اهالی شمال فلسطین اشغالی می‌گویم که آسوده و مطمئن نباشید و این باور را نداشته باشید که حزب الله اجازه دهد این روند تکرار شود. از این لحظه به بعد با هر پهپاد اسرائیلی که وارد لبنان شود مقابله و آن را سرنگون می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حمله دیروز اسرائیل به خانه‌ای متعلق به حزب الله در سوریه بود نه آنگونه که نتانیاهو ادعا می‌کند پایگاهی برای ایران. اگر اسرائیل برادران ما را در سوریه بکشد، ما در لبنان به آن پاسخ خواهیم داد. 

او همچنین گفت: آنچه دیشب رخ داد با بزرگواری از کنار آن رد نخواهیم شد. به اسرائیلی‌ها می‌گویم که نتانیاهو با خون شما وارد انتخابات شده است. از تمام مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی خود با قدرت دفاع خواهیم کرد. ما برای گرسنگی آمادگی داریم، ولی عزتمند باقی خواهیم ماند و اجازه نمی‌دهیم کسی به کرامت ما خدشه وارد کند. مرحله تازه‌ای را پیش رو داریم و همگی باید مسئولیت خود را در این مرحله برعهده بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
باید تو دهن اسرائیل زد تا دیگه از این غلطها نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دیگر صحبت کردن و تهدید کردن فایده نداره این نتانیاهو پدر سوخته دوباره نزدیک انتخابات شروع کرده به این کارها باید چنان مردم رژیم صهیونیستی را در نقطه نقطه اسرائیل ترساند تا دیگر به او رای ندهند و درس عبرتی برای تند رو ها شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
باید با موشک ها اسراییل رو نابود کنید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام جونم سید حسن نصرالله نابودی اسرائیل به فضل الهی نزدیک است انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۳:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
درود بر سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
يا سيدي جان ما به قربان شما. امت حزب الله در ايران اماده اند با حضورسريع در جنوب لبنان به گونه اي از ناموس شيعه در جنوب لبنان دفاع كند كه صهيونيست را به غلط كردن بيفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
درود بر سید مقاومت ، درود بر بزرگترین و با شرافت ترین مرد عربی که جلوی ظلم ایستاده
باید چند برابر جواب این تجاوز داده شود
چون این صهیونیستها زیادی پر رو شدن
آخرین اخبار