درخشش دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در جشنواره خوارزمی

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان استان در مرحله کشوری پنجمین جشنواره خوارزمی موفق به کسب سه عنوان برتر شدند.

درخشش دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در جشنواره خوارزمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدرضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان استان در مرحله کشوری پنجمین جشنواره خوارزمی موفق به کسب سه عنوان برتر در محور‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان‌های خارجی و فعالیت‌های آزمایشگاهی شدند.

محمدرضا رخشانی اظهار داشت: مرحله کشوری پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور ۳۵۰ دانش‌آموز از ۳۲ استان کشور در ۶ محور ادبیات فارسی، بازارچه‌های کسب‌وکار، دست سازه‌ها، فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش و زبان خارجی از ۳۰ مرداد تا دوم شهریور در اصفهان برگزار شد.

او افزود: ۱۱ دانش‌آموز دوره اول متوسطه سیستان و بلوچستان در این دوره از رقابت‌های علمی شرکت داشتند که علاوه بر سه رتبه نخست در رشته‌های یاد شده در بخش دست‌سازه‌ها و بازارچه‌های کسب‌وکار موفق به کسب ۲ رتبه دوم و در محور پژوهش یک عنوان سوم شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: این جشنواره براساس سند تحول بنیادین و با هدف مهارت‌آموزی، آموزش کسب‌وکار، شناسایی توانمندی‌ها و علایق دانش‌آموزان برگزار شد.

او تصریح کرد: ۷۸ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه استان در مرحله آموزشگاهی نوجوان خوارزمی به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۹۱ نفر به مرحله استانی راه یافته بودند.

انتهای پیام/ع

پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار