حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارجحیت مدارس غیردولتی نسبت به دولتی را قبول ندارم/عدالت آموزشی فاصله میان تفاوت مدارس را کم می‌کند

تبلیغات مبنی بر بالاتر بودن مدارس غیردولتی نسبت به دولتی را قبول ندارمرئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تبلیغات مبنی بر ارجحیت مدارس غیردولتی نسبت به غیردولتی را قبول ندارم.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به عدالت آموزشی در کشور با توجه به تنوع مدارس اظهار کرد: در شرایط فعلی بیش از ۱۰۰ هزار واحد آموزشگاهی در کشور داریم که از نظر کیفیت، توانمندی و اثر گذاری متنوع هستند.

او ادامه داد: در میان این تنوع در مدارس، مدیریت مدرسه مهم‌ترین عامل در تمایز مدارس با یکدیگر محسوب می‌شود و این موضوع فارغ از نوع دولتی و غیردولتی مدارس است.


بیشتر بخوانید: خودنمایی مدارس رنگارنگ در نظام آموزشی/ دانش‌آموزان مدارس دولتی بازنده ماراتن‌های علمی می‌شوند؟


نقش موثر مدیریت بر کارآمدی مدرسه

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با تاکید بر نقش فعالیت‌های مدیر بر کارآمد بودن مدارس گفت: در برخی مدارس بدون توجه به نوع آن، چون مدیر کارآمد نیست، عملکرد خوبی را در مدرسه شاهد نیستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با انتقاد از نوع نگاه به عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی تاکید کرد: این موضوع که گفته می‌شود تمام مدارس دولتی ضعیف هستند و مدارس غیردولتی موفق عمل می‌کنند، اصلا موافق نیستم چراکه مصادیق نقض بسیاری در این مورد وجود دارد.

او تاکید کرد: مدارس دولتی کارآمد زیادی داریم و در مقابل مدارس غیردولتی ناکارآمد را هم شاهد هستیم بنابراین تبلیغات مبنی بر بالا بودن عملکرد مدارس غیردولتی نسبت به دولتی را قبول ندارم.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم بیان کرد: آنچه فاصله میان تفاوت مدارس را کم می‌کند، توجه به عدالت آموزشی یعنی دسترسی یکسان به امکانات برای تمام دانش‌آموزان و پشتیبانی علمی و معنوی از تمام مدارس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار