باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گزارش می دهد؛

وقتی که یک دست صدا دارد

خودباوری و تلاش واژه هایی هستند که یک زن روستایی ترکمن را به اولین هنرمند صاحب پلاک ماندگار استان گلستان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، به روستای کرد شهرستان آق قلا که قدم می‌گذاریم وقتی از ساکنین روستا سراغ اش را می‌گیریم از تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر بودن او سخن می‌گویند.
 
وقتی که یک دست صدا دارد
 

زنی که در اولین هنرش، بسیار هنرمند است

 
مهمان خانه اش که می‌شویم در خانه داری هیچ چیز کم ندارد هنر خانه داری رابه خوبی بلد است.
 
خودش می‌گوید اصلا ناراحت نیست که یک دست ندارد شاید دودست داشته باشم، ولی توانایی نداشته باشم.
 
وقتی که یک دست صدا دارد

در ۷ سالگی یک دست خود را از دست داد، ولی به گونه‌ای تلاش و پشتکار به خرج داد که حتی فرزندانش هیچ گاه احساس نکردند که مادرشان معلول است و به آن‌ها کسب روزی حلال و به خود متکی بودن را یاد داده است.

او یک زن روستایی تمام عیاراست از پرورش دام تا خیاطی تمام هنر زنان ترکمن را یک جا بلد است.
 
وقتی که یک دست صدا دارد
 
از هر انگشتش هنری می‌بارد نمد مالی، سوزن دوزی و قالی بافی تنها بخشی از هنر این بانوی گلستانی است که با ۶۱ سال سن هنوز عاشق کار است و حتی به دیگران آموزش می‌دهد.
 
خانم پقه یکی از ۱۶۰ هزار معلول گلستانی است که حالا یک کار آفرین است و هنر جویانش از انگیزه مضاعفشان می‌گویند زمانی که ثابت قدمی خانم پقه را در کار می‌بینند.
 
وقتی که یک دست صدا دارد

میرفندرسکی سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:خانم پقه در حوزه آموزش به سازمان توانبخشی کمک می‌کنند و افراد زیادی توسط این بانوی هنرمند آموزش دیده اند.
 
وقتی که یک دست صدا دارد
 

شکست و موفقیت لازمه هم هستند

کلید موفقیت خودش را خسته نشدن و با تلاش ادامه دادن بعداز هر شکست و موفقیت می‌داند شاید همین پشتکار باشد که خانم پقه را تبدیل به تنها بانوی گلستانی کرده است که پلاک ماندگار به نامش ثبت شده و به جای عدد روی پلاک خانه اش نصب شده است.
 
وقتی که یک دست صدا دارد
 
کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، بیان کرد: خانم پقه یکی از موفق‌ترین هنرمندان استان گلستان است که نزدیک به سه دهه در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کند.
 
وقتی که یک دست صدا دارد
 
یکی از اهدافی که نصب پلاک ماندگار دارد این است که بتوانیم معرفی خوبی از هنرمندان داشته باشیم.

لازمه رسیدن هر فرد به موفقیت داشتن هدف و تلاش همیشگی است.
 
وقتی که یک دست صدا دارد
 
خانم پقه نمونه‌ای از خود باوری، پشتکار و امید است برای همه خصوصا برای کسانی که نتوانسته اند خیلی از توانمندی هایشان را شکوفا کنند.
 
گزارش از قائمی نژاد
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار