سم پاشی ۲۵۰ کانون پرخطر مالاریا در سراوان و سیب‌وسوران آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سم پاشی بیش از ۲۵۰ کانون پرخطر مالاریا در شهرستان‌های سراوان و سیب‌وسوران به مدت یک ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: مالاریا مهم‌ترین بیماری انگلی و یکی از مسائل مهم بهداشتی تعدادی از کشور‌ها به ویژه کشور‌های گرمسیری دنیا است.

وی ادامه داد: عملیات سمپاشی ابقایی کانون‌های پرخطر مالاریا در مناطقی که احتمال شیوع مالاریا در آن بیشتر است هرساله به صورت محوری در ۲ مرحله در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

معاون بهداشتین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با تلاش تمامی دست‌اندرکاران سلامت به حذف مالاریا نزدیک شده‌ایم به طوری که در چند سال اخیر موفقیت‌های زیادی را در زمینه کاهش این بیماری بدست آورده‌ایم.

طباطبایی تاکید کرد: از سال ۹۲ هیچ مرگ ناشی از مالاریا نداشته‌ایم، ولی همچنان تمام فعالیت‌های حذف مالاریا شامل لاروکشی و آموزش گروه‌های هدف با قوت در تمام مناطق سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی بیان کرد: تمامی اتباع کشور‌های همسایه به محض ورود از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیر مورد بررسی قرار می‌گیرند به طوری که در صورت هرگونه علائم مشکوکی سریعا درمان آنان آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: کاهش ۶۲.۵ درصدی موارد فالسیپارم، کاهش ۲۷ درصدی موارد ایرانی مالاریا و کاهش ۱۰ درصدی کانون‌های فعال مالاریا از دستاورد‌های مالاریا در یک سال گذشته در این استان بوده است.

انتهای پیام/گ

سم پاشی ۲۵۰ کانون پرخطر مالاریا در سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار