شروع کار مرمت مجموعه تاریخی پله بچیلون در دزفول

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول از شروع کار مرمت مجموعه تاریخی پله بچیلون با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون ریال توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود شامدیل مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول گفت: بدنه پله ها مجموعه تاریخی پله بچیلون  اسیبد دیده بود و نیاز به مرمت داشت که کار بازسازی آن با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون ریال توسط این سازمان آغاز شده است.

او افزود: فاضلاب روباز این مجموعه تاریخی لوله گذاری می شود و این اثر، ثبت ملی است پرونده مرمت آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان صادر می شود.

شامدیل بیان داشت: این مجموعه یکی از شاخص های قدیمی این شهر است که ارتفاعات شهر را به رودخانه دز وصل می کند که حذف پایه های برق و انتقال کابل ها به جداره ها را از اقدامات مرمتی آن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول ادامه داد: این مجموعه تاریخی مشابه خارجی دارد و باید مانند این نمونه ها مورد مرمت و رسیدگی بیشتر قرار گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با احیای آن مسیر دسترسی به این سایت با ارزش و تاریخی و همچنین ورود به یکی از مهمترین مسیرهای گردشگری بافت کهن دزفول شامل گذرهای مهراس، سیوند، هفت پر، صوبیون و سراب، تسهیل می یابد.

انتهای پیام/م

ترمیم بناهای تاریخی

برچسب ها: گردشگری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.