مدیرعامل بیمه سلامت:

چگونگی ارائه تسهیلات بیمه‌ای به اقشار کم درآمد/ تجربه پزشکان در تصمیم گیری‌های بیمه سلامت ضرروی است

موهبتی با اشاره به اهمیت ظرفیت پزشکی در بیمه گفت: باید از گروه‌های مرجع مثل پزشکان به خوبی صیانت کنیم.

تجربه پزشکان و گروه‌های مرجع در تصمیم گیری‌های بیمه سلامت ضرروی استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت صبح امروز در مراسمی اظهار کرد: سلامتی یکی از نعمت‌های خدادی است که وقتی از بین برود قدر و منزلتش به طور کامل مشخص می‌شود.
 
او ادامه داد: تردید نکنید موفقیت ما در حوزه سلامت تعامل خوب بین پزشکان و انجمن‌های علمی است؛ باید از ظرفیت پزشکی تجربه دوستان در بیمه به درستی استفاده کنیم، این تعامل باید دوطرفه باشد.
 
موهبتی بیان کرد: تمدن جامعه بر اساس گروه‌های مرجع است بنابراین باید از گروه‌های مرجع صیانت کنیم، چراکه ممکن است افرادی در هر گروه به وظیفه خودشان به درستی عمل نکنند.
 
مدیرعامل بیمه سلامت گفت: امنیت زمانی ارزشمند است که خواستگاه آن در حوزه سلامت باشد هرچند که درمان بیماری‌ها در دست خداوند است، اما پزشکان پرستاران و داروسازان ابزار معالجه بیماری مردم هستند.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه تعامل و همکاری با پزشکان و جامعه پزشکی یکی از وظایف سازمان‌های بیمه گر است افزود: پروتکل‌های درمانی با تعامل سازمان‌هعای بیمه گر با جامعه پزشکی امکان پذیر می‌شود و بیمه باید از ظرفیت جامعه پزشکی استفاده بهینه را ببرد.
 
موهبتی تاکید کرد: جامعه پزشکی جزو گروه‌های مرجع هستند و باید از این گرو‌ه‌ها صیانت کنیم اما متاسفانه طی چند ماه گذشته در زمینه مالیات پزشکان صحبت‌هایی به میان آمده است و این درحالی بوده که برخی از افراد درآمد‌های بسیار زیاد تری نسبت به پزشکان دارند، اما تمام هجمه‌ها به سمت جامعه پزشکی است و برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شده است تا در زمینه پرداخت مالیات پزشکان آسیبی به این گروه وارد شود.

پرداخت بخشی از مطالبات دولتی، خصوصی و داروخانه‌ها ظرف ۱۰ روز آینده

در ادامه مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در حاشیه مراسم روز پزشک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه همه مردم باید تحت پوشش بیمه سلامت اجباری برخوردار شوند که این موضوع به تصویب در هیئت دولت و ابلاغ به سازمان‌های ذیربط موکول شده است.

موهبتی بیان کرد: به تازگی مبلغی معادل یک هزار میلیارد تومان به حساب بیمه سلامت واریز شده است که این پول ظرف ۱۰ روز آینده به حساب بخش دولتی، داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت و بخش خصوصی واریز می‌شود.

تسهیلات بیمه سلامت برای اقشار کم درآمد

او ادامه داد: مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان و سایت بیمه سلامت برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بر اساس مصوبه دولت است که این موضوع در آینده نزدیک به همه سازمان‌ها ابلاغ می‌شود و بر اساس آن افرادی که درآمدشان ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار است برای تحت پوشش قرار گرفتن مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و افرادی که درآمدشان بین ۴۰ درصد تا حداقل حقوق وزارت کار است برای دریافت دفترچه باید ۵۰ درصد حق بیمه را خودشان پرداخت کنند.

موهبتی با اشاره به اینکه افرادی که درآمدشان بالای حداقل حقوق تعیین شده از سوی وزارت کار است باید تمام مبلغ حق بیمه را خودشان پرداخت کنند، تاکید کرد: اگر افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ظرف ۶ ماه آینده به دفاتر پیشخوان یا سایت بیمه سلامت مراجعه کنند از تسهیلاتی مانند اقساط پرداخت حق بیمه برخوردار می‌شوند و به طور کلی افراد باید سالیانه ۵۷۰ هزار تومان بابت حق بیمه به سازمان بیمه سلامت پرداخت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه سلامت ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری در بخش‌های دولتی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و اینکه افراد روی تخت بیمارستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند این مسئله باعث می‌شود که دیرتر برای بیمه شدن اقدام می‌کنند.


او با اشاره به اینکه در حال حاضر پیش بینی می‌شود ۷ میلیون نفر از مردم کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، افزود: افرادی که ازدواج کرده‌اند و از بیمه پدر و مادر خود خارج شده یا نوزادان تازه متولد شده از تسهیلات پرداخت اقساطی حق بیمه برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک ، بیمه ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار