ربیعی در نشست خبری:

سفر ظریف به پاریس ارتباطی به گروه ۷ نداشت/ هیچ تمایلی از طرف ایران برای دیدار با آمریکایی‌ها نبود

سخنگوی دولت با بیان اینکه سفر اخیر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت، گفت: این سفر به درخواست فرانسوی‌ها بود.

نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: ما در کنار مردم ۱۸ ماه سخت را گذراندیم؛ ترامپ اقدامات خودش را علیه مردم کشورمان به محض تحویل ریاست جمهوری آغاز کرده است. با لطف خدا صبوری مردم و رهنمود‌های رهبری توانستیم ثبات نسبی برقرار کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما در دوران تثبیت و عبور از شوک اولیه تحریم هستیم. دولت با یک برنامه ۲۴ ماهه دوساله دوم خود را آغاز می‌کند. از سوی دولت به‌خاطر لطف پدرانه رهبری به دولت تشکر می‌کنم.

او افزود: شوک‌ها و گرانی‌های ناشی از تحریم ها، آثار و علایمی را تا مدت‌ها بر جامعه خواهد گذاشت، اما علایمی بر بهبود وضعیت امروز هویدا شده است.

ربیعی با بیان اینکه آمریکا نتوانسته قدرت دیپلماسی کشور را تضعیف کند، گفت: دولت تمام توان دیپلماسی خود را به خدمت گرفته است تا بتواند در مرحله اول تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را که مصداق تروریسم اقتصادی است، رفع کند و در گام دوم آثار سوء آنها را کم کند.


بیشتر بخوانید: مدیر عامل ایران خودرو امروز برکنار می‌شود/ واگذاری چابهار و بوشهر صحت ندارد 


سفر آقای ظریف ربطی به گروه هفت نداشت

سخنگوی دولت در مورد حضور ظریف در فرانسه گفت: سفر آقای ظریف ربطی به گروه هفت نداشت و به درخواست فرانسه بود و هیچ تمایلی در ایران برای دیدار با آمریکایی‌ها نبود، ما دخالت و نقشی در گفت‌وگوی فرانسوی‌ها با آمریکا نداریم، این سفر مخفیانه نبوده و اطلاعات ما هم حاکی است آمریکایی‌ها از این سفر اطلاع داشتند.

ربیعی در ادامه گفت: ما برای مذاکره در خصوص بسته پیشنهادی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه و تبادل نقطه نظر پیرامون آن بسته و بیان دیدگاه‌های ایران و انتظاراتی که از طرف‌های اروپایی داریم به پاریس رفته بودیم.

او افزود: بنابراین این سفر در چارچوب نحوه اجرای تعهدات اروپایی‌ها به برجام بوده و امیدواریم به زودی شاهد جمع بندی مذاکرات دو طرف در گفت‌وگو‌های انجام شده باشیم. قضاوت برخی رسانه‌های خارجی در خصوص سفر به پاریس، منصفانه‌تر از برخی رسانه‌های داخلی است که گفتند ایران توانسته با موفقیت اقدامات دیپلماتیک خود را پیش ببرد و به اهدافش نزدیک شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم تقدیر ما نیست، ادامه داد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که آثار تحریم‌ها را کاهش دهیم. آنها که ظالمانه این تحریم‌ها را علیه ملت ایران فعال کردند باید این سیاست را ترک کنند و ما به هیچ وجه از رویکرد خود بر نخواهیم گشت.

رژیم صهیونیستی بهای سنگین اقدامات خود را پرداخت خواهد کرد

سخنگوی دولت ضمن حمایت از پیام روشن و قاطع سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی در ماه قبل، گستاخی خود را به جایی رسانده که به دروغ و اغراق از تجاوزات خود با افتخار صحبت می‌کند. تجاوزات مکرر به عراق از موارد سیاه در کارنامه این رژیم است و هرگونه تجاوز به حاکمیت کشور‌های منطقه را محکوم می‌کنیم. رژیم صهیونیستی بهای سنگین اقدامات خود را پرداخت خواهد کرد.

حقوق و مزایای مدیران باید در سایت همان دستگاه منتشر شود

ربیعی با اشاره به حقوق و مزایای مدیران گفت: حقوق و مزایای مدیران باید در سایت خودشان (همان سازمان یا دستگاه) منتشر شود. تعدادی دستگاه‌ها در این رابطه همکاری نکردند، اما دولت این کار را به سهم خود انجام داده است.

سخنگوی دولت با تقدیر از تلاش‌های تیم دیپلماسی کشور و شخص وزیر خارجه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اظهار کرد: در این زمینه باید قدردان تیم دیپلماتیک‌مان باشیم که به ریاست آقای ظریف دیدار‌های متعددی را برگزار کرده و تلاش می‌کند اثر تحریم‌ها و خود آنها را بی اثر و لغو کند.

ربیعی درخصوص اینکه سفیر چین در ایران گفته برای بازطراحی راکتور اراک تلاش دارد و این اقدام چه زمانی محقق خواهد شد؟، گفت: زمان اتمام این پروژه مربوط به متغیرهای زیادی است که الان نمی توانم در این زمینه صحبت کرد. ما استقبال و سپاسگزاری می‌کنیم از کشور چین که به تعهدات خود در زمینه بازطراحی راکتور اراک اقدامات خود را آغاز کرده است. ما از کشور چین برای باز طراحی رآکتور اراک تشکر و سپاسگزاری می کنیم.

او با اشاره به این موضوع که چین به لحاظ اهمیت استراتژیک این کشور در جهان یکی از شرکای خوب ایران به شمار می رود، گفت: هر چند آمریکا زیان بسیاری به شرکت های چینی وارد کرد و یکی از آسیب دیدگان ترامپیزم بوده است اما مایلیم عمق روابطمان را با این کشور بیشتر کنیم.

اظهارات شمخانی درباره برجام شخصی است

ربیعی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه علی شمخانی اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه NBC تاکید کرده که امضای برجام اشتباه بوده است و اینکه موضع دولت در این زمینه چیست؟ و آیا دولت به دنبال جایگزینی برای شمخانی است یا نه؟ اظهار کرد: آقای شمخانی خودشان در آن گفتگو تاکید کردند که به عنوان یک شهروند اعلام نظر می‌کنند، نه اینکه موضع دولت را بیان کرده‌اند؛ ما در دولت همچنان معتقد به درست بودن امضای برجام هستیم. چرا که برای صلح جهانی نیز بسیار اثرگذار و مفید بوده است، اما درباره سوال دومتان اجازه بدهید که به این موضوع نپردازیم.

حمله به پایگاه‌های حشد الشعبی را محکوم می‌کنیم

ربیعی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه موضع جمهوری اسلامی درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های حشد الشعبی در روزهای اخیر چیست؟ اظهار کرد: همانطور که اشاره کردم حمله اسرائیل به پایگاه‌ها و نیروهای عراقی نقض آشکار حریم عراق است و سازمان ملل نیز نباید نسبت به این موضوع بی واکنش باشد. البته اینکه آمریکا ادای دموکراسی و پیگیری حق حاکمیت ملی کشورها را مطرح می‌کند همین گونه رفتارهای نزدیک‌ترین هم پیمانان آنها نشان می‌دهد که باید خط بطلان به ادعا و ادابازی‌های آنان در این زمینه کشیده شود.

او افزود: ما از همه کشورهای منطقه هم انتظار داریم که روند اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و خودمان نیز از هیچ کمکی به کشورهای آسیب دیده در این زمینه دریغ نخواهیم کرد اما معتقدیم جامعه عراق آنقدر قوی است که خودش جواب این حملات را خواهد داد. هر چند که نزاع‌های اخیر داخلی در رژیم صهیونیستی نیز در انجام چنین عملیات‌هایی بی تاثیر نبوده است.

ربیعی تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های ما که مقام معظم رهبری اعلام کردند، جلوگیری از خام فروشی نفت و پتروشیمی‌هاست که ارزآوری خوبی برای کشور دارد، همچنین حوزه دیگر معدن است که سرمایه گذاری خوبی در زیر ساخت آن انجام شده است.

صاحب نفت مشخص می‌کند آدریان کجا برود

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا کشتی آدریان به قطر می‌رود؟، گفت: صاحب نفت خریداری شده تعیین می‌کند به کدام ساحل برود و من از مقصد آن بی خبر هستم.

هیچ گزارشی از نفع شخصی آقای پوری حسینی دریافت نکردیم

ربیعی با اشاره به بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی سازی و ایران خودرو، تصریح کرد: در مورد سازمان خصوصی سازی هیچ گزارشی از نفع شخصی آقای پوری حسینی دریافت نکردیم؛ بسیاری معتقدند پوری‌حسینی سالم و نسبت به بیت المال بسیار حساس بود.

نفع شخصی در پرونده واگذاری ایران ایرتور نبوده است

او ادامه داد: آقای دژپسند واگذاری ایران ایرتور را خوب دانستند و من با برخی دوستان وزارت اطلاعات صحبت کردم که معتقد بودند نفع شخصی در پرونده نبوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ممکن است یک روزی بگویند قانونی در مجلس بگذارند، سپس بیان کنند تصمیم اشتباه بوده است. آیا آنها را بازداشت می‌کنند؟ ما از هیچ تخلفی دفاع نمی‌کنیم.

او گفت: خرید کشتارگاه از سوی پور حسینی در زمان دولت آقای احمدی نژاد بوده و ربطی به پست او در این دولت نداشته است.

ربیعی ادامه داد: در مورد رئیس ایران خودرو من هم گفتم که ایراد در زمینه افزایش هزینه از سوی وزیر صمت بوده و ما هیچ اطلاعاتی از این موضوع نداریم.

او گفت: آیین دادرسی ما وضوح دارد؛ زمانی که فرد بازداشت و احضار می‌شود، اظهار نظر‌ها شروع می‌شود.

فرانسه ادعا کرده می‌خواهد به تعهدات خود عمل کند، ما هم استقبال می‌کنیم

سخنگوی دولت درباره اطمینان به دولت فرانسه، اظهار کرد: در فضای بین الملل، همه دنبال منفعت خود هستند و در چالش منافع باید دنبال منافع خود باشید. فرانسه ادعا کرده می‌خواهد به تعهدات خود عمل کند و ما هم استقبال می‌کنیم.

منابع آزاد شده از حذف ارز کالا‌های اساسی صرف یارانه تولید کشاورزی شد

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت منابع آزاد شده از حذف ارز کالا‌های اساسی، اظهار کرد: بخشی از این منابع صرف یارانه تولید کشاورزی و از جمله گندم شده و به حقوق و دستمزد برنگشته است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مونسان به عنوان وزیر وزارتخانه میراث فرهنگی معرفی می‌شود، تصریح کرد: من از آقای رئیس جمهور نپرسیدم، اما خودم دوست دارم به‌خاطر اشراف آقای مونسان به حوزه، او به‌عنوان وزیر معرفی شود.

شیب گرانی کم می‌شود

ربیعی گفت: تحریم آمریکا یک شوک به کشور بود، اما شیب گرانی دارد کم‌تر می‌شود؛ امروز آمریکا دچار مشکل است و چین و روس و دنیا در کنارش نیستند.

او ادامه داد: مردم سخت زندگی می‌کنند و ما این را کتمان نمی‌کنیم.

برجام را به دلیل منافع مردم امضا کردیم

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات صبح امروز رئیس جمهور درباره مذاکره، آیا ممکن است وی در سفر به نیویورک با آمریکا مذاکره کند؟، اظهار کرد: ما به هر چیزی که درباره منافع ملی‌مان باشد، عمل می‌کنیم. مردم بدانند اگر مطمئن باشیم حرکتی به نفع مردم است، آن کار را انجام می‌دهیم. برجام را هم به دلیل منافع مردم امضا کردیم و آمریکا هم در آن حضور داشت. این حرف‌ها دلیل بر مذاکره با آمریکا نیست، حرف منافع ملی است.

او با اشاره به موضوع مازیار ابراهیمی که به اتهام مشارکت در گروه ترور دانشمندان هسته‌ای دستگیر شده است، گفت: روز گذشته با آقای علوی صحبت می‌کردم و قرار شد آقای وزیر اطلاعات در مجلس همه مسائل را در مورد مازیار ابراهیمی بگوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آقای ظریف اين اروپا قابل اعتماد نيست برادر من اينو ديگه همه ميدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
پس برا چي رفته بود پاريس همزمان با اين نشست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
اقاي ظريف اينبار ديگر حواستان به منافع ملت و کشور باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سرابی دیگر در راه است ملت ایران آماده وعده های سرکاری و تبلیغاتی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اقايان فقط بخاطر داشته باشند که رهبر فرمودن مذاکره نميکنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مذاکره ممنوع شده ازطرف رهبری این دفعه مانند برجام نیست اروپا کورخونده که درمورد موشک و هسته ای و منطقه ای سپاه پاسداران ومقاومت عقب نشینی کند شتر درخواب بیندپنبه دانه امنیت امروزمان را مدیون شهدا ونیروهای مسلح ارتش وسپاه ومقاومت هستیم که اگراینها نبودند العان داعش درتمام منطقه حکومت تشکیل دا ده بود
درودبررهبرعزیزمان امام خامنه ای فقط لب تر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مذاکره با ترامپ یعنی اینکه تسلیم شدیم
یعنی اعطا برگ برنده به ترامپ
یعنی فشارها بر ملت بیشتر می شود
یعنی ترسیدن از دشمن که یازده بار تا بحال بهش گفته شده نترس
اگر می ترسی از جانب ملت مقاوم ایران نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
به خاطرمنافع مردم هم که شده واردمذاکره شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
رهبر گفت ما با امریکا مزاکره نمیکنیم
Korea (Republic of)
امین برجی پور
۲۰:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
چرا باید نماینده یک کشور شیعه دراجلاس کفار شرکت کند
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۰:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
فکرمردم بدبخت‌باش دارن‌رنح‌میکشن‌دم نمیزنند شما‌خودتون حقوق‌بالا‌میگیری‌نمیدونی‌گرونی‌چیه
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کسی نیست بپرسه که آقای ربیعی کدوم منفعت برجام را میفرمایید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بالاخره نتیجه جی ۷ چی شد!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مثل برجام :هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
گرانی اجناس منفعت مردم بود آقای ربیعی؟ اگر برجام امضا نشده بود ما امروز این وضع را نداشتیم. پس به خاطر منافع مردم هم که شده به اروپایی ها دل نبندید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مذاکره نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مکرون بلد بود خودشونو مدیریت میکنه. چرا این وزیر برجام دست بردار نیست و می‌خواهد برجام باشه بمونه اروپا اونا باید بیان از ما راه چاره کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
د
مرگ‌برگرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
مثل دفعه ی قبل اتفاقی به هم برخورد کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
جناب ربیعی شما که میفرمایید ما هرکاری که به نفع مردم باشد انجام میدهیم، آیا ارز ۴۵۰۰تومانی را که سال قبل ریختید تو بازار به قیمت ۲۰هزار تومان به مردم فروختید تا کسری بودجه خود را جبران کنید و حالا هم دلار را دارید میارید پایین تا مردم دلارهای خانگی خودرا که قبلا بهشون ۲۰هزار تومان فروختید ازآنها به ۱۰هزار تومان بخرید و کاهش نرخ دلار هیچ تاثیری بر قیمتها نه تنها نداشته بلکه گرانتر هم شده مثل گوشت قرمز، مرغ ، برنج، چای، موز و.......آیا این کجاش به نفع مردم هست؟ درصورتی که کاهش قیمت دلار بر روی اجناس اثر داشته باشه خوبه وگرنه کجاش به نفع مردم بوده وهست؟!!!!! تورم داره بیداد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دمتگرم واقعا حرف حق را زدی. دیگه به هیچکدام از مسولین نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
موضوع همزمانی سفر جناب دکتر ظریف با اجلاس گروه 7
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
اقای ربیعی چرا حقیقت را نمی گوید دلار 18000تومان شد اجناس گران بود تمام مسئولین هم شعار دادند تحریمها تاثیر ندارد حالا دلار 11تومان هر روز اجناس گرانتر تر گیریم تقصیر دلالان پس نرخ تعویض دفترچه بیمه خدمات درمانی از 200تومان به 3000تومان رسید برق گران شد گاز گران شد ایا این را دلالان وکولبران گران کردند
Iran (Islamic Republic of)
قلمراد
۱۳:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
ما ملت ایران همچون ملت مظلوم یمن مقاومت میکنیم . ما حاضریم نون نخوریم ولی مذاکره نکنیم . مذاکره با آمریکا در حال حاضر یعنی تسلیم شدن بچه های حزب الله. آمریکا دشمن شماره ۱ مردم ایران هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
تو از طرف خودت نظر بده نه ملت ایران...نان خالی هم نخوریم پس سنگ بخوریم
Sweden
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
درودبرتو حرف دل خیلیهارو زدی
آخرین اخبار