آب‌های زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد سالی ۶ بار رصد می‌شوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس برنامه زمان‌بندی توسط معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای، ناظران به طور منظم سالی ۶ بار، آب زیرزمینی دشت‌های استان را متناسب با الگوی کشت و تقویم آبیاری رصد می‌کنند.

آب‌های زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد سالی ۶ بار رصد می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی داودی مهر،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: ۵۵۶ کنتور حجمی هوشمند بر چاه های مجاز این استان برای مدیریت و کنترل آب مصرفی بویژه در حوزه کشاورزی نصب شد.

او بیان کرد: نصب کنتور هوشمند در راستای تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی انجام می شود.

داودی افزود: هدف اصلی نصب کنتور هوشمند بر چاه ها، اندازه گیری میزان آب برداشت شده توسط بهره برداران و جلوگیری از هرگونه استفاده غیرمجاز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان توضیح داد: نصب دستگاه های هوشمند بر چاه ها، بین منابع و مصارف زیرزمینی تعادل برقرار می کند که باید بهره برداران از این تکنولوژی به صورت بهینه استفاده کنند.

داودی مهر اضافه کرد: عملیات استخراج اطلاعات کنتور به صورت مستقیم از طریق قرائتگر دستی و کارت شارژ و یا با استفاده از سامانه قرائت از راه دور انجام می شود.

او در ادامه گفت:نهادینه کردن مصرف صحیح و بهینه آب از دیگر سیاست های نصب این تکنولوژی است که همه عوامل از جمله بهره برداران و کشاورزان در این زمینه باید همکاری کنند.

داودی مهر به نحوه برخورد با کسانی که نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند اشاره کرد و افزود: ارجاع به سیستم قضایی و در مرحله بعد عدم ارائه خدماتی مانند تمدید نشدن پروانه بهره برداری و قطع برق چاه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.

 ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی از نوع آبی است.

انتهای پیام/پ

آب‌های زیرزمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.