حمیدی: والیبالیست‌های روس کلاسیک‌تر از تیم ملی کوبا بازی می‌کنند

کارشناس والیبال معتقد است ملی پوشان کشورمان مقابل روسیه کار سخت تری به نسبت دیدار برابر کوبا دارند.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز «چهارشنبه» در ششمین بازی خود در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی تونس برگزار می‌شود به مصاف تیم ملی روسیه که یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های جهان است می‌رود. شاگردان وکیلی در این رقابت‌ها شروع خوبی نداشتند و همین مسئله بسیاری را نگران کرده است. آن‌ها در دور گروهی این رقابت‌ها در ۲ بازی مقابل بلغارستان و کلمبیا به پیروزی ۳ -۱ دست یافتند و مقابل تیم‌های ملی جمهوری چک و ایتالیا با نتایج ۳ -۱ شکست خوردند. البته ملی پوشان شب گذشته بازی خوبی مقابل کوبا انجام دادند و با نتیجه ۳ -۱ به پیروزی برابر این تیم دست یافتند.

حمیدی: روس‌ها کلاسیک‌تر از کوبایی‌ها بازی می‌کنند/ استفاده از توخته در پست غیر تخصصی بود

روس‌ها کلاسیک‌تر از کوبایی‌ها هستند

جمشید حمیدی کارشناس والیبال بیان داشت: نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم، اما روس‌ها بدون تردید کلاسیک‌تر از تیم‌هایی مانند کوبا بازی می‌کنند چون زیر ساخت والیبالشان منسجم‌تر است. هر چند کوبایی‌ها در استعداد یابی شهره هستند، اما روس‌ها تاکتیکی‌تر و منسجم‌تر هستند.


بیشتر بخوانید: حریف تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان مشخص شد 


او افزود: روس در همه رده‌های سنی از جمله نوجوانان، جوانان و بزرگسالان وضعیت خوبی دارند و تاکتیکی هستند. آن‌ها وضعیت تمرینی و تاکتیکی خوبی دارند و تصور می‌کنم وضعیت بهتری نسبت به کوبا دارند. کوبایی‌ها در دریافت، دفاع و توپ گیری خوب نبودند و این ضعفی است که سال‌های سال است با آن درگیر هستند، اما روس‌ها شرایط نرمال و خوبی دارند.

یکی از نقطه ضعف‌های ما استفاده از توخته در پست غیر تخصصی بود

حمیدی درباره شرایط تیم ملی گفت: یکی از نقاط ضعف ایران که باعث شکست تیم ملی شده بود این بود که کادرفنی از توخته در پست قدرتی استفاده کرد در حالی که او از سرعتی زن‌های خوب ما است، اما این بازیکن به این دلیل که در دریافت خوب نبود تا جایی که فهمیدیم بیشتر توپ‌ها به سمت او رفته و توخته نتوانسته دریافت مناسبی داشته باشد و در نتیجه امتیاز از دست رفته است. پاسور‌های ما هم سنی ندارند و تجربه زیادی ندارند. این پاسور‌ها می‌توانند برای آینده سرمایه‌های خوبی باشند، اما اینکه چطور شد بازیکنی مثل نبی زاده از اول در کنار تیم نبود، اما بعدا به تیم اضافه شد برای کادر فنی نقطه ضعف محسوب می‌شود.

حمیدی: روس‌ها کلاسیک‌تر از کوبایی‌ها بازی می‌کنند/ استفاده از توخته در پست غیر تخصصی بود


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ۳ - کوبا ۰ / پیروزی مقتدرانه و دلچسب سرو قامتان در نخستین بازی مرحله حذفی


او ادامه داد: در این سن دنبال ساختن پشتوانه هستیم نه دنبال قهرمانی. تیم‌های ما موفق به کسب ۲ عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی و یک عنوان سومی شده اند که این‌ها یک مقدار بار توقعات را بالا برده، اما فراموش نکنید در نوجوانی ساختار فیزیکی، تکنیک و ... مهم این است.


بیشتر بخوانید:تیم ملی نوجوانان والیبال ایران ۳ - کلمبیا یک/ دومین پیروزی شاگردان وکیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار