بهره برداری از ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا

همزمان با هفته دولت فاز یک ایستگاه پمپاژ خط انتقال مخزن و شبکه آبیاری تحت فشار کلکله و محمود آباد ازنا به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، همزمان با هفته دولت فاز یک ایستگاه پمپاژ خط انتقال مخزن و شبکه آبیاری تحت فشار کلکله و محمود آباد ازنا به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان در سخنانی اظهار داشت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ کلکله و محمود آباد ازنا در سال ۱۳۸۸ و با هدف تأمین آب ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی آغازشد.

رضا میرزایی افزود: این پروژه با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ به سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت ساترآپ قطره واگذار شد که این شرکت با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان فاز اول آن را به مساحت ۴۰۰ هکتار به بهره‌برداری رساند.

وی گفت: این ایستگاه شامل چهار دستگاه الکتروموتور، هر کدام به قدرت ۲۰۰ کیلو وات ساعت و خط انتقال ۲هزارو ۵۰۰ متر و مخزن سه هزارو ۷۰۰ متر مکعب می‌باشد و برای ۳۰۰نفر استغال ایجاد کرده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان دبی طرح را معادل ۳۸۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و ادامه داد: بخش اول طرح شامل ایستگاه پمپاژ، خط انتقال اصلی و مخزن ذخیره است که با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای و بخش دوم طرح شامل اجرای شبکه سه و چهار آبیاری و زهکشی است که با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

میرزایی اضافه کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ آب کلکله و محمود آباد ازنا یکی از پروژه‌های کلیدی و اولویت دار استان است که با حمایت استاندار لرستان به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام/ر

از ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا بهره برداری شد

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.