سرپرست وزارت آموزش وپرورش:

معوقات حق التدریسی ها تا پایان شهریور پرداخت می شود

حسینی گفت: دو هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده و تا پایان شهریور ماه حقوق اضافه کاری وحق التدریس ها‌ی پرداخت می شود.

حق التدریسی ها تا پایان شهریور پرداخت می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش وپرورش کشورمان در کرمان گفت:راه‌اندازی انجمن خیرین، انجمن خیرین مدرسه یار، انجمن خیرین توسعه دانش فنی و حرفه‌ای و انجمن خیرین دانش آموزی برای اولین اقدام در مدارس از ابتدای سال تحصیلی باید راه اندازی شود.

او افزود: هر نهادی که بدون مجوز نظام تعلیم و تربیت اقدام به آموزش کند بایداز اقدامات غیر قانونی آنان جلوگیری شود.

حسینی تاکید کرد:در نظام‌های پرداختی بر اساس رتبه بندی های صورت گرفته  مربیان مدارس تعیین شده‌اند و پرداخت ها بر اساس ساعات کاری فرق می کند.


بیشتر بخوانید:سرپرست وزارت آموزش وپرورش وارد کرمان شد


سرپرست آموزش وپرورش تصریح کرد: اکنون در کل کشور  ۶۰ هزار بازنشسته داریم که تاکنون فقط ۲۵هزار ورودی جایگزین داشته‌ایم که باید با به کارگیری نیروهای حق التدریس کمبود ۴۰هزار نفری را جبران کنیم.

 او با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان دربرابر بازنشستگان جوابگو نیست، اظهارکرد: تنها و بهترین راه حل جبران آن به کارگیری نیروهایی است که خرید خدمات آموزشی باشد ولی در چهار چوب آموزش دانشگاه فرهنگیان باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:در حمایت از مدارس غیردولتی در زمینه کمک به آموزش و‌پرورش دریغ نخواهیم کرد.

او با اشاره  به وجود ۸۰ مدرسه خشت و گلی در کرمان بر پایان یافتن کار این مدارس در ابتدای مهر تاکید کرد و بیان داشت:شخصا در این جشن پایان مدارس خشت و گلی شرکت خواهم کرد.

تخصیص ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای حذف بخاری‌های نفتی 

او تاکید کرد: ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار در کل کشور برای تبدیل بخاری هوشمند مدارس و حذف بخاری‌های نفتی تخصیص یافته که در استان کرمان ۷۵۰ کلاس با ۹ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

او افزود:کرمان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس با ۴۰و ۸دهم درصد جز استان‌های پیشرو بوده و توانسته با کمک خیرین ۶۱ مدرسه را با اعتبار بیش از سی میلیارد تومان بسازد.

حسینی از راه اندازی مرکز رشد در کرمان و حمایت وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

۱۰۹ نفربازمانده ازتحصیل درکشور داریم

او افزود:بیش از ۱۴۰هزار باز مانده تحصیل در کشور است که در کرمان ۱۰۹ نفر باز مانده تحصیل داریم.

حسینی با بیان اینکه  برای امکانات تحصیلی این تعداد بازمانده تحصیل هیچ محدودیتی نداریم ،تصریح کرد: تنها مشکلمان این است که این افراد قابل شناسایی نیستند.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش بیان داشت:شورای انسداد بیسوادی در این راه قرار است به آموزش و پرورش کمک کند، از ۱۰۲ هزار دانش‌آموز عشایری دوازده هزار نفرمربوط به کرمان است.

حسینی بیان داشت:در عدالت آموزشی دانش آموزان مرزی و عشایری و روستایی جزء دانش آموزان لازم التوجه هستند که در این راستا میزان خدمات دهی به این قشر را سه برابر کرده‌ایم و برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز توجه ویژه برای دانش آموزان عشایری خواهیم داشت.

به مدارس عشایری بیشتر توجه شود

او تاکید کرد: در استان کرمان ۳۲هزار دانش آموز شبانه روزی داریم و برای این قشر خدمات ویژه ای در دستور کار داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:معتقدیم دانشگاه‌های تربیت معلم قدیم باید احیا شوند  چرا که تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان است.

حسینی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت اکنون مشکلات بسیار دارد و به همین دلیل سند تحول بنیادین ارائه شده که در سند تحول بنیادین که چهار لایحه دارد ، از اول یعنی طراحی گذر کردیم و در ارائه برنامه‌ها نیز استان‌ها و مناطق مختلف را دربرگرفته است.

او بیان کرد: در هر منطقه باید چهار میز تحول بنیادین با حضور تمام شرکا و نمایندگان و اعضا شورای آموزش و پرورش راه اندازی شود آموزه‌های اصلی باید از مدارس شروع شود

حسینی با بیان اینکه یکی از شبکه‌های صدا و سیما باید به سند تحول بنیادین تعلق بگیرد ، گفت: دانش آموزان ما ۴۹۰۰ساعت آموزش اضافه میبینند که خروجی آن کم است، تحول بنیادین برای همین است که ساعات آموزش کم وانگیزه دانش آموزان در زمینه علم آموزیشان افزایش یاید.

باید با خلق قوانین و آیین‌نامه‌های موثر و مدون این لشکر اقتصادی را از نهفتگی بیرون ببریم و به بالقوه بودن تبدیل کنیم.

در این جلسه قرار شد  ۱۳۲ قطعه زمین متعلق به بنیاد قدس برای تکمیل مدارس و کمک به نوسازی مدارس شهر کرمان به فروش برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار