در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۱۰ برابری ظرفیت پذیرش پزشکان در کشور/ انحصار و صنفی نگری در پزشکی نداریم

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از سال ۶۴ تاکنون با تشکیل وزارت بهداشت ظرفیت پذیرش پزشکی از ۷۰۰ نفر به ۷ هزار نفر رسیده است.

حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع انحصار در رشته پزشکی گفت: جامعه پزشکی به دنبال صنفی‌گری و انحصار نیست.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به رشد ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی پس از ایجاد وزارت بهداری و وزارت بهداشت در کشور گفت: از سال ۱۳۶۴ که وزارت بهداشت شکل گرفت شاهد رشد ظرفیت پذیرش پزشکی در رشته‌های مختلف بودیم و از پذیرش ۷۰۰ نفری به پذیرش ۷ هزار نفری رسیده‌ایم که این نشان‌دهنده آن است که در رشته‌های پزشکی انحصار و صنفی‌نگری نداریم.

اکبری تأکید کرد: در همه‌های رشته‌های پزشکی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، پزشکی عمومی، داروسازی، پرستاری و رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی رشد ظرفیت پذیرش داشتیم.


بیشتر بخوانید:فراری دادن مغز‌های پزشکی با هجمه‌ها/ مجلس طرح‌های تشویقی برای پزشکان تصویب کند


در کشور کمبود پزشک نداریم

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره موضوع کمبود پزشک اظهار کرد: در کشور کمبود پزشک نداریم، اما مشکل بر توزیع نیروی انسانی وجود دارد که با طرح پذیرش ۳۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی به صورت بومی این مشکل حل می‌شود چرا که پذیرفته‌شدگان باید سه برابر مدت تحصیل یعنی ۲۱ سال در منطقه‌ای که تحصیل کرده‌اند باید خدمت کنند.

او یادآوری کرد: از سال ۹۳ سهمیه بومی در رشته‌های پزشکی پذیرش کرده‌ایم و فارغ‌التحصیلان از سال ۱۴۰۰ در کشور توزیع می‌شوند و به این شکل مشکل کمبود پزشک و متخصص حل خواهد شد.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
درسته ده برابر شده ولی ایا افزایش ظرفیت مطابق با افزایش جمعیت و افزایش سالمندان کشور بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
این هم یک تاکتیک جدیدازپزشکان برای زیادنکردن ظرفیت پزشکی( برای جلوگیری از زیاد شدن رقیب!)
حاضرن هرکاری بکنن غیراززیادکردن ظرفیت پزشکی.
بیشترین مزیتی که باندهای قدرت پزشکان برای آنها فراهم کرد این بود که بامحدود کردن تعداد ظرفیت دانشجویان پزشکی باعث شدتادردراز مدت نسبت تعداد جمعیت به پزشکان مورد نیاز بسیارزیاد شدکه این موجب مشکلات بسیار برای مردم وکم بودن تعداد پزشکان ودرنتیجه خود نابغه پنداری مفرط پزشکان موجود شد!!
انگار که سقف آسمون شکاف برداشته
آخرین اخبار