ادامه اختلافات داخلی در کاخ سفید؛

ترامپ مشاور جنگ‎‌طلبش را از مذاکرات افغانستان کنار گذاشت

بنا بر گزارشی، مشاور امنیت ملی آمریکا به علت سیاست‌هایش، از روند مباحثات درباره مذاکرات افغانستان کنار گذاشته شده است.

ترامپ مشاور جنگ‎‌طلبش را از مذاکرات افغانستان کنار گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از هر گونه بحث و گفت‌وگو درباره مذاکرات میان واشنگتن و طالبان کنار گذاشته شده، زیرا مخالفت او با روند دیپلماسی موجب عصبانیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شد.

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه به نقل از مقامات ناشناس دولتی گزارش داد بولتون خواستار گسترش حضور نظامی آمریکا در افغانستان شده و همچنین با تلاش‌های ترامپ برای مذاکره با کره شمالی و نیز ایران مخالفت کرده است. مشاور امنیت ملی آمریکا به داشتن رویکرد جنگ طلبانه اش شهره است.

نهمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر روز پنج شنبه وارد هشتمین روز خود شد. طرفین در حال مذاکره به منظور دستیابی به توافقی بر سر خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان، در ازای تضمین طالبان برای مقابله با تروریست هستند.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران روند مذاکرات دو جانبه با طالبان را خوب ارزیابی کرد، اما گفت هنوز توافق مشترکی حاصل نشده است. طالبان خواستار شرکت مقامات دولتی افغانستان نه به عنوان دولت بلکه به عنوان یک جنبش سیاسی در این مذاکرات است. مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی در جریان است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان مهم‌ترین چالش این دور از مذاکرات بوده است. این مذاکرات که از آن به عنوان معاملات پنهانی آمریکا با طالبان یاد می‌شود با مخالفت‌های جدی در داخل افغانستان مواجه است. قرار است پس از مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر، چهارمین دور مذاکرات میان افغان‌ها با حضور مسئولان دولتی افغانستان در نروژ برگزار شود. دولت افغانستان تاکنون در هیچ یک از نشست‌های آمریکا با طالبان در قطر حضور نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار