دلیل وحشت کنونی نتانیاهو چیست؟

هر گاه که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سخنی از یک مسئولی در هر کشوری درباره ترغیب تهران به مذاکره با واشنگتن می‌شنود، دچار یک نوع حالت روانی عجیب می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر چند جمهوری اسلامی ایران از زبان مسئولان ارشد خود پیوسته اعلام می‌کند که با آمریکا پیش از بازگشتش به توافقنامه هسته‌ای و لغو همه تحریم‌های ظالانه و یکجانبه دولت دونالد ترامپ علیه ملت ایران مذاکره نخواهد کرد، ولی با این حال هر گاه که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سخنی از یک مسئولی در هر کشوری درباره ترغیب تهران به مذاکره با واشنگتن می‌شنود، دچار یک نوع حالت روانی عجیب می‌شود.

دلیل وحشت کنونی نتانیاهو چیست؟


آخرین باری که این حالت روانی عجیب به نتانیاهو دست داد، زمانی بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه راهی پاریس شد و بار دیگر دیدگاه‌های تهران را مبنی بر مخالفتش با هر گونه مذاکره با آمریکا پیش از بازگشتش به توافقنامه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها اعلام کرد.

هر چند سخنان ظریف روشن و مبرهن بود، ولی نتانیاهو آرام نگرفت و از ترس برگزاری دیداری بین ظریف و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس هفت کشور صنعتی جهان در فرانسه، بی درنگ با ترامپ تماس گرفت، ولی ترامپ جواب تماسش را نداد و طبق برخی گزارش‌ها به ناچار با مایک پامپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا تماس گرفت تا آن‌ها را وادار به منصرف کردن ترامپ از دیدار با ظریف بکند.

نتانیاهو در این حالت روانی شدید خود با مکرون نیز تماس گرفت و این در حالیست که مکرون برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و آمریکا تلاش می‌کند. نتانیاهو از مکرون خواست که از مذاکره با ایران خودداری کند و بهانه نتانیاهو این است که ایران در منطقه فعالیت‌های جنگ طلبانۀ خود را افزایش داده است!

مساله جالب اینکه نتانیاهو ایران را به افزایش فعالیت‌های جنگ طلبانه در منطقه متهم می‌کند در حالی که خود وی عامل اصلی ناامنی منطقه است و صلح و آرامش منطقه را به هم زده است و نمونه اش تجاوز اسرائیل به عراق، لبنان و سوریه و همدستی در تجاوز به یمن است و همچنان تهدید به اجرای حملات جنگ افروزانۀ بیشتر می‌کند و آمریکا را با خود همراه کرده است، زیرا احساس ترس می‌کند و معتقد است که خطرات از همه طرف رژیم اسرائیل را تهدید می‌کند!

آمریکا با همه توان خود، اتحادیه اروپا با همه توانمندی‌های نظامی، مالی و سیاسی خود و عربستان، امارات و بحرین با همه توان اقتصادی و قدرت سیاسی خود به پشتیبانی از نتانیاهو می‌پردازند، ولی ترس و نگرانی قلب نتانیاهو و رژیم اسرائیل را فراگرفته است و هر بار که نتانیاهو می‌شنود یک کشوری در پی مذاکره با ایران است، به خودش می‌لرزد و دلیل این به خود لرزیدن همان است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفته است "اسرائیل سست‌تر از تار عنکبوت است". علت این سست عنصری رژیم اسرائیل آن است که این رژیم از جنس منطقه نیست و سنخیتی با منطقه ندارد و حمایت‌های آمریکا و غرب نتوانسته امنیت این رژیم جعلی را تأمین کند رژیمی که به نوبۀ خود امنیت میلیون‌ها فلسطینی، عرب و مسلمان را سلب کرده است.

منبع:العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.