شمال و جنوب خوزستان تحت پوشش شبکه VHF با نصب رپیتر

مدیرکل اداره راهداری و حکل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: جنوب استان با نصب رپیتر تحت پوشش شبکه VHF قرار دارد و شمال استان نیز بزودی تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرد.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرکز مدیریت راه‌ها به عنوان بخش پوشش دهنده وقایع جاده‌ای با تعامل مفید و سازنده با عوامل امداد جاده‌ای و پلیس راه سعی دارد وقایع و حوادث جاده‌ای را با دقت هرچه بیش‌تر ثبت کند.

او افزود: تمامی اطلاعات مربوط به تصادفات جاده‌ای، انسداد‌ها کارگاه‌های جاده‌ای و .. از طریق وب سایت ۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ به اطلاع عموم می‌رسد، بطوریکه هر ۲ ساعت یکبار شرایط جوی و جاده‌ای در تلفن گویای ۱۴۱ بروز می‌شود و ماهانه بیش از ۱۵۰ مورد انواع تصادفات جرحی فوتی و خسارتی در این مرکز ثبت می‌گردد.

بهرامی نیا اظهار داشت: پوشش شبکه VHF در سطح محور‌های استان خوزستان با هدف برقراری ارتباط سریع و ایمن با عوامل راهداری و مراکز امدادی برقرار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تلاش مستمر، توسعه این شبکه در حال پیشرفت است که با احداث رپیتر در جنوب و بزودی با نصب رپیتر در شمال خوزستان شاهد پوشش قابل قبولی از شبکه VHF در استان خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، توسعه و ارتقا را استراتژی همیشگی در مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و افزود: با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین در این مرکز نیاز همیشگی به ارتقا و توسعه ملموس است، برای مثال استفاده از تصویر برداری هوایی به منظور پوشش تصویری مسیر‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در همایش اربعین حسینی برای اولین بار در کشور از سوی مرکز مدیریت راه‌های خوزستان انجام شد.

غلامعباس بهرامی نیا، آزاد راه‌های خلیج فارس و پل زال به طول ۱۴۰ کیلومتر را به عنوان آزاد راه‌های مجهز به سیستم‌های هوشمند جاده‌ای برشمرد و بیان داشت: نصب ۶ سامانه ثبت تخلفات سرعت، دستگاه تردد شمار برخط، دوربین نظارت تصویری، سامانه توزین حین حرکت و تابلو پیام متغیر از دیگر اقدامات انجام شده در هر ۲ آزاد راه استان محسوب می‌شوند.

او گفت: درحال حاضر ۵۴ دوربین نظارت تصویری در محور‌های استان فعال است که بزودی تعداد آن‌ها به ۶۰ عدد افزایش خواهد یافت.

به گفته بهرامی نیا، هم اکنون تعداد دستگاه‌های تردد شمار فعال در استان ۱۰۴ عدد است که با برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد آن‌ها به ۱۱۰ عدد خواهد رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر ۴ تابلو پیام متغیر در استان فعال هستند، اذعان داشت: با نصب یک دستگاه دیگر تعداد آن‌ها به ۵ عدد می‌رسد.

او به فعال بودن ۴ دستگاه توزین هوشمند در جاده‌های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ۲ دستگاه دیگر بزودی نصب و فعال می‌شوند.

غلامعباس بهرامی نیا بیان کرد: ۴۳ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور‌های درون و برون شهری فعال هستند که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، بزودی تعداد این دوربین‌ها به ۹۳ عدد فعال می‌رسد.

او با بیان اینکه درحال حاضر یک کارت E۱ در سامانه ۱۴۱ فعال است، اظهار داشت: به منظور افزایش ظرفیت خطوط این سامانه تعداد کارت‌ها E۱ به ۸ عدد افزایش خواهد یافت.

استان خوزستان رتبه سوم کشوری از نظر تماس‌های مردمی با سامانه ۱۴۱ را دارد، این در حالی است که در سیل اخیر خوزستان با رکورد بی سابقه بیش از یکهزار تماس در روز با مرکز مدیریت راه‌های استان از طریق تلفن‌های ثابت و سامانه ۱۴۱ مواجه بوده ایم.

انتهای پیام/گ

افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سرعت

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.