علاوی از بغداد خواست علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کند

نخست‌وزیر اسبق عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به کشورش و اذعان نخست‌وزیر این رژیم به انجام آن‌ها، خواستار شکایت رسمی بغداد به شورای امنیت سازمان ملل شد.

علاوی از بغداد خواست علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، ایاد علاوی دیروز (شنبه) در واکنش به اعتراف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به اجرای حملات علیه پایگاه‌هایی در عراق، از دولت بغداد خواست در این زمینه رسما به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

علاوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعتراف نتانیاهو به نقض حاکمیت عراق باید با موضع قاطع دولت و همچنین تشکل‌های سیاسی روبرو شود و بغداد به شدت مخالف آن است که صحنه جنگ نیابتی باشد».

وی همچنین تاکید کرد: «جامعه بین الملل باید موضع قاطعی در برابر این حملات و اقدامات تحریک آمیز داشته باشد زیرا این اقدامات تهدید واقعی امنیت و صلح جهانی و نقض آشکار همه قوانین و معاهدات بین المللی به شمار می‌آید».

احمد الاسدی، از مقامات الحشد الشعبی و سخنگوی فراکسیون پارلمانی «فتح» روز پنجشنبه در دفتر خود در مرکز بغداد به خبرنگاران اعلام کرد تحقیقات دولت به این نتیجه رسیده که اسرائیل در حملات اخیر نقش داشته است.

از نیمه ماه ژوئیه، ۵ انبار تسلیحاتی و پایگاه‌های الحشد العشبی هدف قرار گرفته است. پنتاگون در ادعایی هر گونه دست داشتن در وقایع اخیر را تکذیب و اعلام کرده با تحقیقاتی که دولت عراق در حال انجام آن است، همکاری خواهد کرد. این در حالی است که اسرائیل نقش خود را در این حملات تأیید و یا تکذیب نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
جناب ایادعلاوی: شکایت شما با اینکه بنا بر اصول و قواعد سیاست بین الملل انجام میگیرد و کاملاً قانونی است اما باید بدانید که آمریکا از اعضای دائم شورای امنیت و متحد دیرینه رژیم خونریز سفاک و کودک کش صهیونیستی اسرائیل است بنایراین پیشنهاد میشود از طریق اتحاد نیروهای حشدالشعبی با حزب الله لبنان از طریق نقاط صفر مرزی مشترک با فلسطین اشغالی علیه دشمن مشترک یعنی اسرائیل همزمان و یکپارچه در یک مانور نظامی بسیار دقیق و برنامه ریزی شده در سطح فرماندهان عالی در یک روز و یکساعت منسجم با حزب الله لبنان عملیات کنید تا انتقام خون شهدایتان از رژیم صهیونیستی گرفته شود یعنی بدون در نظر گرفتن مرزهای بین المللی با لبنان بصورت واحد همزمان وارد عملیات و حمله شوید منتها از نقاط صفر مرزی خودتان و چنان کنید که همانطور که سید عزیز و مکرم عرب شیخ سید حسن نصرالله فرموده:" در عملیات بعدی اسرائیل به عصر حجر برگردد."البته در این مانور نظامی گسترده اتحاد و متحدالرویه بودن فرماندهان عالی محور مقاومت و همزمانی و منسجم بودن و یکپارچگی عملیات علیه دشمن مشترک بسیار باید مورد اهمیت و توجه قرار گیرد.................................
آخرین اخبار