افتتاح کارخانه تولید عرقیات گیاهی در سنندج

کارخانه تولید عرقیات گیاهی به صورت نمادین در شهرک صنعتی شماره ۳ سنندج افتتاح شد.

افتتاح کارخانه تولید عرقیات گیاهی در سنندجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،این شرکت تعاونی با ۴۵ میلیارد ریال سرمایه فعالیت خود را شروع کرده و برای ۴۴ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
شرکت تعاونی فرش دستباف، سفال و سرامیک و شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان شهرستان قروه دیگر طرح‌هایی بود که امروز در کردستان افتتاح شد.
در هفته تعاون ۶ شرکت تعاونی در استان به بهره برداری می‌رسد.
برای این تعاونی‌ها که زمینه اشتغال ۱۴۰ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند درمجموع ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
شجاعی برهان همچنین از تعاونی بستنی عسل بازدید کرد و با تاکید بر تولید قابل رقابت و صادرات بیشتر در این واحد تولیدی قول مساعد داد اعطای تسهیلات برای رفع پاره‌ای مشکلات مالی این شرکت تعاونی را پیگیری کند.
وی همچنین با حضور در چهاردهمین جشنواره تجیل از تعاونی‌های برتر استان، ایجاد تعاونی‌ها زا بهترین راه برای تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی دانست.
شجاعی برهان گفت: از ۲۱۷ هزار تعاونی در ایران اکنون ۹۳ هزار تعاونی فعال است.

وی با تاکید بر ایجاد تعاونی شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها افزود: هم اکنون از ۲۱۷ واحد دانش بنیان در دانشگاه‌ها، ۲۰۳ واحد فعال است.
در کردستان هم اکنون هزار و ۸۲۵ شرکت تعاونی با ۲۵۰ عضو و اشتغال ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر فعال است.
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه کردستان برای اجرای طرح‌ها و تعاونی‌های جدید به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۵۰ طرح تعاونی در بانک‌ها به مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.
اشتغال این طرح‌ها ۵ هزار و ۹۳۰ نفر است
ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه‌ها با هدف تجاری سازی ایده‌های استارت آپ ها، افزایش تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران شهری، شرکت‌های تعاونی‌های فراگیر بانوان و شرکت‌های تعاونی روستایی دیگر مواردی بود که صلواتی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ت

تجلیل از تعاونیهای برتر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.