در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایش مجسمه‌هایی که بر پایه خط شکل گرفته اند

نمایشگاه هم کنش مجموعه آثار حجم میثم رضایی نیا، در نگارخانه بهارک افتتاح شد.

نمایشگاه مجسمه‌هایی که برپایه خط شکل گرفته اند حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در ایامی که وضعیت اقتصادی دست و بال بیشتر هنرمندان تجسمی را برای فعالیت‌های گسترده و برگزار نمایشگاه بسته و افتتاحیه گالری‌ها هم به طور چشمگیری کاهش یافته است، میثم رضایی نیا مجسمه ساز جوان هشتمین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان «هم کنش» در نگارخانه بهارک برگزار کرده است.

رضایی نیا در خصوص آثار این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: این مجموعه با استفاده از خط که یکی از ابتدایی‌ترین مبانی هنر‌های تجسمی است، شکل گرفته است. همین طور که از عنوان نمایشگاه پیداست، این مجموعه تداعی کننده تاثیرپذیری خطوط از نیرو‌هاست.

وی افزود: به اعتقاد ژان لکان هر اندازه نیاز و میل به تغییر، سرکوب شود؛ نیروی محرکه انباشته شده بسیار پر قدرت‌تر رها می‌شود.

این هنرمند جوان اظهار کرد: به عقیده من در این آثار گویا، هر خط به مثابه هر فرد در نظر گرفته شده است. شاید بتوان این طور تفسیر کرد که هر خط فرصت این را داشته تا در محیط ایمنی که برای خودشان فراهم کرده اند، با آگاهی نسبت به انرژی و نیروی محرکه، خود را کاملاً حسی تخلیه کند و با گروه خود همراه شود.

وی در توضیحات بیشتر افزود: هر دسته گرایش به ایجاد نظم، اتحاد و همبستگی را در مجموعه‌ای از خط‌ها نشان داده اند. آن‌ها توانسته اند با خودآگاهی جمعی به درک متقابلی برسند. منافع گروه را بر منافع شخصی ترجیح دهند و در نهایت به فرمی که مورد حمایت و علاقه خود هستند، برسند.

نمایشگاه مجسمه‌هایی که برپایه خط شکل گرفته اند

رضایی نیا ادامه داد: هرخط در این راه برخلاف میل باطنی همسو با دیگران خم شده، پیچ خورده و کش آمده تا بتواند قوانین گروه را رعایت کند و انسجام گروه را از بین نبرد. در آخر همگی از این اتحاد سود برده و کمال و زیبایی حاصل از نظم و اتحاد و عدم تک روی و تردید را جشن می‌گیرند.

رضایی نیا که فارغ التحصیل هنر‌های صناعی است، سابقه برپایی چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی از جمله نمایشگاه انفرادی پرفورمنس، چیدمان، ویدئوآرت باعنوان افکارتو گچ بگیر موزه صلح به همراه راه اندازی کمپین مخالفت با جنگ، انجام پروژه هنر محیطی با عنوان پیدایش فرش وچمن آبشار تهران، کسب رتبه نخست در مسابقه آسمان آبی زمین پاک شهرداری تهران، برگزاری چند کارگاه آموزش مجسمه سازی، نگهداری وثبت مجسمه در گنجینه موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، نصب و نمایش ۴ مجسمه در مجموعه صبا فرهنگستان هنر و نصب ۲ مجسمه در موزه فلسطین تهران را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است نمایشگاه هم کنش تا چهارشنبه در گالری بهارک برقرار و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار