برگزاری آزمون جامع راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر مسافرتی خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری آزمون جامع راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر مسافرتی با حضور ۱۱۶ نفر خبر داد.

غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ظرفیت‎های گردشگری استان و رشد محسوسی که در سال‎های اخیر در این زمینه شاهد هستیم سبب شده نیاز به حضور افراد و نیرو‌های متخصص در حوزه‎های مرتبط بیش از پیش احساس ‎شود.

او افزود: هرسال علاقمندان بیشتری با تحصیلات دانشگاهی و گذراندن دوره‎های تخصصی گردشگری وارد عرصه این صنعت می‎شوند که نویدبخش آینده‎ای روشن برای گردشگری استان خواهد بود.

شجاعی اظهار داشت: بر همین اساس آزمون جامع راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی همزمان با سراسر کشور در محل مرکز شماره یک آموزش تخصصی کوتاه‎مدت جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد که تعداد ۶۰ نفر در آزمون راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و ۵۶ نفر نیز در آزمون مدیران فنی شرکت و با یکدیگر رقابت کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به قبول‎شدگان در آزمون، مدرک معتبر ارائه می‎شود و فراگیران پس از قبولی در این آزمون برای جذب و فعالیت در زمینه شغلی مرتبط باید در مصاحبه تخصصی زبان انگلیسی شرکت کنند تا پس از طی مراحل قانونی، مجوز فعالیت به عنوان راهنما و یا مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی را دریافت نمایند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان بیان داشت در سطح کشور، استان خوزستان تنها استانی است که در سال ۹۸ موفق شده برای رفاه حال فراگیران تا پایان سال به صورت هر دوماه یکبار برگزاری این مصاحبه را در دستور کار خود قرار دهد، به‎گونه‎ای که در اوسط شهریورماه جاری سومین دوره مصاحبه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری آزمون جامع راهنمایان گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.