خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۴۲هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان مهاباد خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: از آغاز فصل خرید تاکنون ۴۲هزار و ۵۰۰تن گندم از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است. 

او با بیان اینکه هشت مرکز، کار خرید گندم را در این شهرستان برعهده دارند، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل خرید (آخر شهریور) میزان خرید به حدود ۵۰هزار تن برسد.

ایمانیان، با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هرکیلوگرم ۱۷هزار ریال تعیین شده است گفت: مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰روز پس از معرفی به بانک بوده که این امر در رضایتمندی کشاورزان مؤثر است.

او میانگین تولید گندم در مزارع دیم این شهرستان را یک هزار و ۴۰۰کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰کیلوگرم اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود امسال ۶۱هزار و ۹۱۳تن گندم در این شهرستان تولید شود که از این مقدار ۶۱هزار و ۵۰۰تن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

پارسال ۵۸هزار و ۸۷۶تن گندم از کشاورزان شهرستان مهاباد خریداری و ۷۹۰میلیارد ریال بابت خرید تضمینی آن به گندم‌کاران پرداخت شد.

انتهای پیام/ج

خرید بیش از ۴۲هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.