روحانی در جلسه رای اعتماد وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی:

آمریکا فهمید که ملت ایران با فشار حداکثری به زانو در نمی آید/ هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم/  پاسخ ما به درخواست مذاکره آمریکا منفی بوده است

حجت‌الاسلام روحانی در جلسه رأی اعتماد وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی گفت: با راهبرد صبر انقلابی و تدبیر عقلانی نگذاشتیم ایران تنها بماند.


جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی آغاز شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه بررسی صلاحیت آقایان محسن حاجی میرزایی و علی اصغر مونسان برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئيس جمهور گفت: شرایط امروز کشور شرایط سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به نقش آفرینی از سوی مجلس، دولت، قوه قضاییه و سایر ارکان کشور دارد.

رئيس جمهور با اشاره به وضعیت موجود تصریح کرد: من به یاد ندارم که هیچ کشوری در دهه‌های گذشته همانند ایران، امروز در فشار اقتصادی بی حد و حصر و حداکثری استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته باشد. طراحی بر این بود که در ۱۶ ماه پیش با تحریم شدیدی که علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام و اجرا می‌شود حداکثر کشور ۶ ماه بتوانیم تاب بیاوریم.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: اگر به تاریخ کشورهای دیگر مراجعه کنیم با چنین تحریم‌هایی از تحریم صادرات نفت تا تحریم شدید بانکی، تحریم کشتیرانی، بیمه و سایر تحریم‌ها که امروز با آن مواجهیم، هیچ کشور معمولی نمی‌توانست ۶ ماه مقاومت کند.

دنیا به این نتیجه رسیده که نمی‌توانند با فشار حداکثری ملت ایران را به زانو درآورد

رئيس جمهور گفت: طراحی آنها چنین بود که بعد از ۶ ماه و در پایان سال میلادی گذشته از نظام، انقلاب، مجلس و دولت چیزی باقی نمانده باشد با محاسبات عادی محاسبه خیلی غلطی هم نبود، اما وقتی این محاسبه در برابر یک ملت دارای فرهنگ بلند، مردمی که فراز و نشیب فراوان در تاریخ را تجربه کرده و ایمان قوی و اعتقاد به خاندان رسالت دارد و همواره پشت سر سالار شهیدان آماده ایثار و فداکاری بوده، البته در برابر چنین ملتی این‌گونه محاسبات نادرست و غلط است و آنها امروز به این واقعیت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: امروز نگاه دنیا به ایران بعد از ۱۶ ماه مقاومت تغییر کرده است و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند، اینکه آن همه پیغام با واسطه در سراسر جهان را امروز مشاهده می‌کنیم به دلیل یأسی است که امروز بر افکار و نقشه‌های دشمن مستولی شده است.

رئيس جمهور افزود: آنها می‌دانند که این راه پاسخ نخواهد داد و این جنگ تحمیلی اقتصادی همانند جنگ تحمیلی نظامی ۳۰ سال قبل که هیچ نتیجه‌ای نداشت و ملت ما علی‌رغم همه دشواری‌ها در برابر همه جهان یعنی در برابر کشوری که به ایدئولوژی و تکنولوژی شرق به ظاهر خود را مسلح کرده و با سلاح شوروی و فرانسه خود را مجهز کرده بود، فکر نمی‌کردند که ملت ایران بتواند در این جنگ پیروز شود.

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: آمریکا به بعثی‌ها اطلاعات می‌داد، شوروی و فرانسه سلاح به آنها می‌دادند، ارتجاع عربستان پول در اختیار آنها می‌گذاشت و برخی کشورهای مرتجع منطقه فرودگاه در اختیار آنها قرار می‌دادند و علی‌رغم همه این فشارها ارتش، سپاه، بسیج و همه مردم با  دادن عزیزترین فرزندان خود پیروزی بر دشمن را به‌دست آوردند.

رئيس جمهور گفت: جنگ تحمیلی دوم که از نوع اقتصادی، روانی، سیاسی است سرنوشتی بهتر از آن جنگ نخواهد داشت، ملت ایران در این جنگ پیروز صحنه است و امروز این حرف ادعا تلقی نمی‌شود. راهبردی که نظام در برابر آمریکا اتخاذ کرد راهبرد صبر انقلابی و تدبیر عقلانی بود، ما با صبر انقلابی و تدبیر عقلانی نگذاشتیم ایران تنها بماند و توانستیم آمریکا را به انزوا ببریم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: برای اولین بار است که آمریکا از زمان ابر قدرتی خود علیه یک ملت و کشور برنامه‌ریزی و توطئه می‌کند، اما دنیا روی خوش به آنها نشان نمی‌دهد و راه آنها را نمی‌پذیرد و حداقل در زبان، بیان و سیاست با ملت ایران هم نوا است.

رئیس جمهور افزود: از لحاظ سیاسی و حقوقی در مجامع حقوقی و دادگاه‌های بین‌المللی ایران پیروز صحنه است، یک نمونه در تاریخ پیدا کنید که آمریکا در یک توطئه بزرگ جهانی وارد شده، اما تنها مانده باشد. او و هم‌پیمانانش از جمله یک رژیم منحوس نامشروع و دو سه کشور در کنار آمریکا ماندند، اما ملت ایران خود را در کنار دولت‌های بزرگ جهان می‌بیند.

اروپا نتوانست به وظیفه خود عمل کند

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به عمل نکردن اروپایی‌ها به تعهداتشان اذعان کرد: ما در این مسیر نخستین قدمی که برداشتیم دادن یک فرصت تاریخی به گروه ۱+۴ بود که در این فرصت آنها می‌توانستند به تعهدات خود عمل کنند و اگر چنین می‌شد ما هم به تمام تعهدات خود در برجام پایبند می‌ماندیم، بنابراین آمریکا نه تنها از نظر سیاسی، بلکه در ابعاد اجتماعی و اقتصادی هم شکست می‌خورد.

رئیس قوه مجریه گفت: متأسفانه بعد از تخلف و خیانت آمریکا، اروپایی‌ها یا به وظیفه خود عمل نکردند و یا نتوانستند و یا هر دوی آنها بود. به اعتقادمان هر دوی این مسائل صحیح است، چرا که یک جا می‌توانستند، اما کاری انجام ندادند و در مواردی نیز با مشکلاتی مواجه بودند. ما در این مسیر استراتژی دو پایه داشتیم. مقاومت داخلی و دیپلماسی فعال استراتژی ما بود، چرا که بدون مقاومت داخلی راه به جایی نمی‌بریم و بدون دیپلماسی فعال نیز مسیر و راه ما دشوار خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ما باید روی پای خود بایستند، مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمام ارکان باید دست به دست هم بدهند و مردم را از مشکلات و معضلات اجتماعی که آنها را  تحت فشار قرار داده برهانند؛ البته رهبر معظم انقلاب در یک جلسه پیشنهاد تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا را مطرح کردند و گفتند اگر نظری هم دارید بعد مطرح شود که این اصلش مورد قبول همه ما باشد؛ همه ما پذیرفتیم و بر آن مبنا جلسه تشکیل شد و خیر و برکات فراوانی هم این جلسات داشت و امیدواریم که برکات بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام روحانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی اصلی دولت هستید، چرا که شما به وزرا رأی اعتماد دادید و دولت با پیشنهاد و تأیید رئیس جمهور و رأی اعتماد شما کار خود را آغاز کرد، بنابراین با کمک شما دولت می‌تواند در مسیر قانونی خود قدم بردارد و در این روز‌های سخت می‌توانیم با وحدت و یگانگی از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: برای مردم ما روز‌های سختی گذشته و روز‌های سختی خواهد بود، بعد از اردیبهشت ۹۸ که تحریم‌ها شدیدتر شد و به اصطلاح خودشان آن را صددرصد کردند و از تمام ابزار خود علیه ملت ایران استفاده کردند، آنچنان فشاری به کشور وارد کردند که اگر از کشور‌های دیگر یک هواپیما به ایران پرواز می‌کرد یا پرواز کند و یا از ایران یک هواپیما به کشور دیگر برود، چهار چشمی مراقبت می‌کردند و یا حتی اگر یک کشتی مقصدش ایران باشد مورد مراقبت شدید قرار می‌گیرد، بنابراین چنین تحریمی، فشاری، نظاره گری بی سابقه بوده است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: باید شاخص‌های اقتصادی در این دو سه ماه به ما بگوید که آیا مقاومت‌های ایران پاسخ داده است یا خیر، اما آمار و ارقام اقتصادی نشان می‌دهد که در دو تا سه ماه اخیر وضع ما از ماه‌های پیش بهتر است، اخیرا بانک مرکزی نامه‌ای به بنده نوشت که در آن ذکر شده بود شاخص بهای تولیدکننده نشان می‌دهد که ماه گذشته نسبت به ماه قبل آن رشد ۷ دهم درصد داشته است، یعنی شاخص بهای تولیدکننده کمتر از یک درصد رشد داشته است، اما نسبت به شاخص نقطه به نقطه ماه گذشته مشابه سال قبل ۸ واحد درصد کاهش داشته و این نشان می‌دهد که اگر ما کاهش را در شاخص‌های بهای تولیدکننده می‌بینیم، اثر آن در چند ماه آینده در تورم مصرف‌کننده ظاهر می‌شود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: قیمت ارز در یک ماه اخیر به یک ثبات نسبی رسیده است که این امر نشان می‌دهد بازار در آرامش قرار دارد و بازار سرمایه ما امیدوار کننده است و رشد مناسب دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شاخص‌های منحنی به ما نشان می‌دهد که در زمینه اخذ مجوز برای افتتاح کارگاه‌های صنعتی نسبت به پارسال رشد ۲۰ درصدی داشته‌ایم، گفت: برخلاف تمام تبلیغات جهانی که متمرکز شده تا روحیه ملت ما را تضعیف کند، مردم در راه تولید و آبادانی کشور حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: در آغاز امسال ما کلید ساخت ۱۱۰ هزار مسکن شهری و روستایی را زدیم و اعلام می‌کنیم که مسکن ما در بخش ترمیم و ساخت، ظرف امسال و سال آینده به ۹۰۰ هزار واحد خواهد رسید که این موضوع به معنای حرکت مثبت اقتصادی است و باید گفت این احداث و ترمیم توسط بخش خصوصی انجام شده و دولت تنها تسهیلات آن را می‌پردازد.

او تأکید کرد: برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی، ایران در یک پیمان اقتصادی ورود کرده و آن بحث منطقه آزاد تجاری با اورآسیاست که در آبان امسال اجرایی می‌شود و می‌تواند راه را برای صادرات و واردات آسان‌تر کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون با چند کشور بزرگ جهان توافق کرده‌ایم تا معاملات ما با پول ملی انجام شود، گفت: این موضوع به معنای ضربه به دلار و توطئه آمریکا نسبت به برنامه اقتصادی کشور ماست، امروز ما شرایط آرام‌تری را نسبت به ۳ ماه پیش در کشور شاهد هستیم و مسلماً شرایط بهتری را در ماه‌های بعد تجربه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در این ۶ سال به غیر از یک سال و نیم در حال تجربه تحریم بوده‌ است، اما علی‌رغم این تحریم‌ها، ۱۴ فاز پارس جنوبی و ۱۵ پتروشیمی بزرگ را افتتاح کردیم، همچنین در بحث کشاورزی هم ۶۰۰ هزار هکتار کشت زیر آبیاری قطره‌ای و سامانه‌ای قرار گرفتند.

رئیس جمهور افزود: دولت همچنین توانسته در بحث آبرسانی، برق رسانی، اینترنت، تلفن به روستا‌ها، رسیدگی به مشکلات زلزله سال ۹۶ و سیل امسال اقدامات خوبی انجام دهد. ما توانسته‌ایم به عنوان یک کشور تحت تحریم بسیار سر زنده، با نشاط و با همکاری مردم و ارگان‌ها مشکلات را رفع کنیم و پیش برویم که این موضوع بیانگر مقاومت و ایستادگی مردم است.

سیاست دولت  تعامل سازنده با جهان است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دیپلماسی فعال می‌تواند در کنار این مسائل مسیر را برای ما آسان‌تر کند، گفت: هیچگاه ما دروازه دیپلماسی را نبستیم و نخواهیم بست. سیاست دولت از آغاز تاکنون تعامل سازنده با جهان بوده و ادامه خواهد داشت، زیرا ما معتقدیم نمی‌توان میان دیپلماسی یا مقاومت یکی را استفاده کرد و این دو در تضاد با یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند.

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: باید صدای واحدی به گوش دشمن برسد و نباید صدای دشمن از حنجره ولو یک گروه مخالف در دولت بشنویم، بگذارید دشمن با حنجره خود حرف بزند، چرا برخی حنجره خود را عاریه به دشمن می‌دهند؟ امروز همه باید متحد و کنار هم باشیم، زیرا با این اتحاد می‌توانیم از مشکلات راحت‌تر عبور کنیم و بدون اتهام و وحدت شاید عبور از شرایط فعلی سخت و مشکل شود.

او اظهار کرد: دولت بعد از یک سال صبر راهبردی، سیاست تقابل کاهش تعهد را اتخاذ کرد. یک سال فرصت برای جهان کافی بود و بعد از آن لازم بود ما قدم‌های خودمان را در برابر دیگران که تعهدات خودشان را یا کنار گذاشته بودند یا به شدت کاهش داده بودند، کاهش تعهدات خود را آغاز کنیم.

رئیس جمهور افزود: از ۱۸ اردیبهشت امسال نخستین مرحله کاهش تعهد را آغاز کردیم و ۲ ماه بعد به دلیل آنکه به نتیجه ملموسی نرسیدیم قدم دوم را برداشتیم و اکنون ۲ ماه بعدی تقریبا در روز‌های آخر است.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: ما صحبت‌هایی را با کشور‌های مختلف داشته‌ایم، با برخی رؤسای کشور‌ها به صورت تلفنی و با برخی کشور‌های دیگر هم حضوری صحبت کرده‌ایم، اساس اظهارات ما این است که اگر اروپا یا ۱+۴ بتواند به بخشی از تعهدات مهم خود عمل کند در این شرایط ممکن است ما در بحث کاهش تعهدات خود تجدید نظر کنیم، اما اگر آنها کار مهمی انجام ندادندحتما گام سوم را در روز‌های آینده برمی‌داریم.

اگر تا روز پنجشنبه به نتیجه نرسیم، گام سوم را برای کاهش تعهدات برجامی برمی‌داریم

او تأکید کرد: شاید هر چقدر پیش برویم حل مسئله سخت شود، اما از آنجا که گام‌های ما به گونه‌ای است که هر زمانی اراده کنیم و بخواهیم به نقطه اول بازگردیم زمان‌بر نیست، همچنان بعد از اینکه گام سوم را برداشتیم باز هم مذاکرات را ادامه خواهیم داد. 

رئیس جمهور بیان کرد: اساس بحث ما با کشور‌های اروپایی این است که اگر بتوانند نفت ما را به صورت نقد یا به صورت نسیه پیش خرید کنند و پولش در اختیار ما باشد، این اقدام شرایط را برای اینکه ما بتوانیم گام‌هایی که برای کاهش تعهدات برنداریم، تسهیل می‌کند. تا زمانی که آنچنان هست ما هم ادامه بدهیم، یعنی بحث ما بحث چند ماهه تا پایان سال میلادی است و هنوز به توافق نرسیدیم و مذاکره ادامه خواهد داشت و اگر تا روز پنجشنبه به نتیجه نرسیم گام سوم را برای کاهش تعهدات برمی‌داریم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: حالا که مشخص و روشن شده سیاست آمریکا پاسخ نمی‌دهد و ملت ایران با صبر، استقامت و ایستادگی خواهد ایستاد، امیدواریم آنها به عقلانیت و مسیر درست و تعهدات خود بازگردند تا شرایط دیگری را شاهد باشیم.

هیچ تصمیمی برای مذاکره دو جانبه با آمریکا نداریم

او اظهار کرد: ما بار‌ها گفته‌ایم ممکن است از تعابیر ما سوءبرداشت شود، ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دو جانبه با آمریکا در هیچ مقطعی نداریم و نداشته‌ایم. در این یک سال پیشنهاداتی از سوی بسیاری در این مورد مطرح شده، اما پاسخ ما همیشه منفی بوده است، زیرا بحث مذاکره دو جانبه به صورت اصولی مطرح نیست، اما گفته‌ایم آمریکا قبلاً در ۱+۵ با ما حرف می‌زد و اگر اکنون تمام تحریم‌های خود را بردارد حال می‌خواهد به برجام بازگردد یا برنگردد، زیرا مهم نیست، می‌تواند مانند قدیم این کشور در جلسات ۱+۵ حضور داشته باشد، اما این موضوع مشروط به برداشتن کل تحریم‌ها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: چون ما نمی‌توانیم در هر جلسه‌ای این مسائل را باز کنیم زمانی که می‌گوییم مذاکره، برخی فکر می‌کنند منظور ما مذاکره دو جانبه است در صورتی که این موضوع مطرح نیست و مذاکره تنها زمانی انجام می‌شود که تحریم‌ها برداشته شود، هر چند ما این سخنان را به فارسی می‌گوییم و خارجی‌ها ترجمه این صحبت‌ها را می‌شنوند و گاهی متجرمان مطلب را بالا و پایین می‌کنند در صورتی که حرف ما کاملا واضح و روشن است.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: اصول سیاست‌های ما در این کشور توسط مقام معظم رهبری مشخص می‌شود و ایشان سیاست‌های کلی را تعیین می‌کنند، بنابراین آنچه دشمنان فکر می‌کنند می‌توانند در داخل تفرقه ایجاد کنند، چنین چیزی نیست، زیرا ما در مورد مصالح ملی و منافع ملی هیچ اختلافی نداریم.


بیشتر بخوانید:  مونسان و حاجی‌میرزایی از مجلس رأی اعتماد گرفتند


رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما هرجا نظرمان مخالف باشد به شما نمایندگان محترم مجلس می‌گوییم، اما به هر حال در قانون تصمیم نهایی با شما است و پس از آن هم با شورای محترم نگهبان که اگر مجلس تصویب کرد و شورای نگهبان هم امضا کرد، ما مجری آن خواهیم بود. اما همیشه ما نظر خود را با وضوح و با صراحت خدمت شما می‌گوییم.

رئیس قوه‌مجریه با اشاره به استعفای بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر دیگر وزارتخانه ما هم که وزارت مهم آموزش و پرورش باشد، به عشق شما نمایندگان مجلس، علاقه‌مند شد که در کنار شماها باشد و برای همین از سمت خود استعفا داد و در نامه استعفای خود هم نوشت که می‌خواهد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند. من هم خیلی موافق نبودم ولی اصرار او و اینکه زمان اندکی که آقای بطحائی برای استعفا لازم داشت، باعث شد که من استعفای آقای بطحائی را بپذیرم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: آقای بطحائی وزیر خوب، فعال و پرکاری بود و در دولت هم هیچ مشکلی بین ما و آقای بطحائی نبود، البته با وزرای قبلی هم مشکلی نداشتیم. ما با همه وزرای قبلی هم رابطه خوبی داشتیم و امروز هم از آقای حسینی که در این چند ماه زحمت را بر دوش گرفت و آموزش و پرورش را سرپرستی کرد، بسیار راضی هستیم و بیش از آنچه ما فکر می‌کردیم آقای حسینی توانست به خوبی آموزش و پرورش را اداره کند.

او افزود: در موضوع اول، نیازی به توضیح من نیست که میراث فرهنگی از لحاظ فرهنگی و از لحاظ هویت ملی چقدر برای ما اهمیت دارد و شاید اگر این میراث فرهنگی نبود کتاب هم نمی‌توانست هویت ملی ما را تبیین کند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: کاری که آثار شیراز، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ ایران می‌توانند انجام دهند و گویا باشند، زبان کتاب از آن کوتاه است. زبان تمدن و معماری یک زبان رسا است، زبانی است همه فهم که ترجمه هم نمی‌خواهد، چرا که یک زبان واحد دارد و همه دنیا هم می‌فهمند. امروز در کمتر استانی هست که ما آثار ۷۰۰ سال یا ۱۰۰۰ ساله در آن نداشته باشیم، شکر خدا همه استان‌های ما از این نعمت بزرگ که پرچمدار هویت ایرانی است برخوردار هستند.

رئیس جمهور گفت: داشتن این میراث فرهنگی حفظ این ها و معرفی آنها به دنیا و عرضه کردن آنها به مردم داخلی و خارجی یک وظیفه ملی، فرهنگی و انقلابی برای همه ما است.

او ادامه داد: گردشگری به عنوان پیشران در اقتصاد و در موضوع اشتغال ما به حساب می‌آید، ما امروز دو کار بزرگ را باید انجام دهیم. یکی در بحث اشتغال است که نباید بگذاریم در شرایط فشار اقتصادی جوان‌های ما بیکار بمانند، نباید بگذاریم آمار بیکاری ما رشد پیدا کند، باید در شرایط تحریم هم این آمار را کاهش دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دومین کاری که باید انجام دهیم در بحث محیط کسب و کار است که ما بتوانیم محیطی را ایجاد کنیم که مردم به خوبی بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند، گفت: موضوع گردشگری برای ما اهمیت زیادی دارد، چرا که هم موجب سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود و هم می‌تواند موجب اشتغال بسیار خوب در کشور ما باشد. من افتخار می‌کنم که دولت در شرایط تحریم توانست آمار بیکاری را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه گردشگری برای ما مهم و خوشبختانه رو به توسعه است، اظهار کرد: از آغاز دولت یازدهم تاکنون هر سال نسبت به سال قبل، گردشگران بیشتری وارد کشور ما شدند و امروز گردشگری برای ارز و ریال، اشتغال و فروش ما بسیار اهمیت دارد و در کنار آن صنایع دستی موجب تحرک اشتغال ما می‌شود و معرف فرهنگ عظیم ایرانی است.

او تصریح کرد: آقای مونسان از قبل در همین سمت فعالیت می‌کرد. او عنصر فعال، با نشاط، پرکار و خوش فکر است و از بهترین دانشگاه این کشور فارغ التحصیل شده است. او آمادگی دارد که بار این مسئولیت را بردوش بگیرد و من امیدوارم با رأی نمایندگان در این دو سال باقی مانده همچنان بتواند در این سمت، از این به بعد در سمت وزارت، باقی بماند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ما یک وزارتخانه پایه‌ای و اساسی در کشور است، گفت: هر آنچه برای آینده کشور می‌خواهیم آغاز آن از آموزش و پرورش است. اگر قدرت ملی و صنعت می‌خواهیم از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

او افزود: امروز یک سرمایه بزرگ یعنی ۱۴ میلیون دانش آموز در اختیار ما هستند که بیش از ۹۰۰ هزار معلم کار آموزش و تربیت آنها را در سراسر کشور بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام روحانی آموزش و پرورش را جزو وزارتخانه‌هایی دانست که پیچ و خم آن بیشتر از سایر وزارتخانه‌هاست، اظهار کرد: من برای وزارت آموزش و پرورش در مجموع ۹ نفر را در ذهن داشتم که یکی از آنها آقای محسن حاجی میرزایی بود.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های حاجی میرزایی تأکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مزایای ویژه خود را دارد؛ اولاً از لحاظ اخلاق، ادب و نحوه برخورد انسانی فوق العاده است. ما تاکنون عصبانیت او را ندیدیم. دبیری هیئت دولت کار آسانی نیست، اما او همیشه کار خود را به خوبی انجام داده و مسئولیت‌هایش را با نظم و حوصله به انجام رسانده است؛ این نشان پرکاری و دقت وی است.

او با تأکید بر اینکه آقای حاجی میرزایی با سیاست‌ها، اعضا و مصوبات دولت آشناست، گفت: آموزش و پرورش بسیار حساس و مهم است و آقای حاجی میرزایی این توان را از لحاظ تحصیلات علوم اجتماعی و تجربه کار معلمی دارد و من معتقدم در دوران ایشان یک تحول خوبی را شاهد خواهیم بود. این وزارتخانه برای آینده ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس‌جمهور در پایان تصریح کرد: من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم به این دو وزیر به‌ویژه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی دهند، چرا که امروز به مهر ماه و آغاز به کار مدارس نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر آمريکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم:
باعرض سلام وخسته نباشی به دولت مردان عزیز وهمچنین مردم خوب وفهیم ایران اسلامی که در مقابل تمام بد عهدی های دنیا سر فرود نیاوردن مردم ولایت مدار ایران اسلامی بدونید :ما ملت امام حسین هستیم از تک تک شما التماس میکنم دستهای گرم شمارو میبوسم بخاطر پول نظام رو تخریب نکنید هر نفر شما یه لشکر هستین واسه استکبار بزارید حول محور وحدت زندگی کنیم چون ماها آبروی جهان اسلام هستیم بنده خودم هم مشکلات اقتصادی سختی دارم ولی باید صبور باشیم زود از کوره در نریم یه لحظه خودتونو جای رزمنده ای بزارید که تو عملیاتهای مختلف شلمچه .هویزه .فاوه.تو اون گرمای 50درجه دریغ از لیوانی اب سرد ما نباید اینقده ضعف نشون بدیم که پیش شهدا خجالت نباشیم .با احترام به شخصیت همیه مردم ایران.مرتضی گوهری از استان ایلام واقع در شهرستان ایوان غرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
فقط مذاکره . حالا اگه بلد بودن مذاکره کنن که خوب میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسى ديگر در تاييد
۲۰:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
ظاهرا اين ديدگاه يك ناشناس است نيك بنگرند يك كتاب آموزنده است.
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور من که به زانو افتاده ام وکمرم داره میشکنه از این تحریم ها واین همه اختلاس ومفاسد اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بیکاری گرانی مقضر دولت شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
کمرمان شکست شعار ندهید بی قانونی بی داد میکند یک وام برای اشتغال نمیشود گرفت صد چوب لای چرخمان میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
باید به اروپا زمان یک ماه بدهیم اگر تعهداتش راعملی نکرد غنی سازی حداقل سی درصد و تنگه هرمز هم با بسته شود نه زمان دو ماه و قطره چکانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بعد از 6 سال کشور را معطل کردن هنوز به جای کار کردن برای مردم یه روز میگن مذاکره خوبه یه روز میگه مذاکره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور شما چطور!؟ فشارهای اقتصادی به شما صدمه ای زده است یا نه!؟
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
زانو که چه عرض کنم از کمر خم شدیم زیر این همه فشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
در زمینه عملکرد دولت که تاثیر مستقیم روی زندگی مردم دارد هیچ خبری نیست. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
خبر چی میخوای بدونی . یه سر بزن به بازار تا بفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
به فکر من بدبخت کارگر نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
مقاومت کن عزیزم. مقاومت
مگه نمیبینی آقایان! وزیر وزرا و نمایندگان مجلس و... هم زندگیشان در شرایط سختی هست و با نان خشک فرزندان خود را در بلاد کفر سیر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
به جای کم کردن قطره قطره تعهدات که تا ابد طول میکشه به یکباره نیمی از آنها را کاهش دهید و همش هم نگویید که تا اروپا برگرده ما هم بر می گردیم این حرف تاثیر کاهش تعهدات را از بین می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
فقر بیکاری و گرانی بیداد ميکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
جناب روحانی وجناب همتی با توجه به اینکه قیمت دلار ارزان میشه قیمت اجناس داره روز به روز پرواز میکنه!!!! میشه جاشونا عوض کنید یعنی قیمت دلار بره بالا و قیمت اجناس بیاد پایین؟ تورم و گرانی داره بیداد میکنه.شکر ۳۵۰۰تومانی امروز شده ۴۹۰۰ تومان.ببین چند درصد گران شده؟ بعد جناب روحانی، نوبخت، جهانگیری، همتی و...میاند تلویزیون میگن تورم ۱۲ درصد هست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
وقت گذشت وخبری از تحقق وعده ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چناب روحانی و جناب همتی .دلار و ارز مسافرتی را ارزان می کنید ولی قیمت اجناس داره روز به روز صعود میکنه!!!!شکر ۳۵۰۰ تومانی امروز شده ۴۹۰۰تومان!!!! ا .صبر مردم حد و اندازه ای داره!! آخه ارز مسافرتی را که جناب همتی کاهش داده چه سودی برای اکثر مردم داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۱۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی ! کمر مردم خرد شد ، زیر بار این گرانی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام: ایران باید گام به گام و در فرجه زمانی 20 روزه نه دو ماهه تعهدات برجامی را کاهش دهد و صنعت ناب هسته ای را بر اساس برنامه ریزی مدون وجذب دوباره دانشمندان هسته ای به پیش ببرد این کاربه صلاح کشور وملت است کاهش تعهدات برجامی نبایدبرگشت پذیر باشد زیرا برگشت پذیری تعهدات اروپا و امریکا می گویندهر وقت بگیم یا ایران را سرگرم اینستکس کنیم به تعهدات برجامی برمی گردد.
اروپا و غرب می خواهند با دسیسه،مکر و دامFATF و اینتسکس ایران را در خصوص تحریم ها در چنبره تحریمی خود در بیاورند اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم انقلابی و شجاعانه بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقا این داروی آزاتیوپرین من بیست ساله دارم میخورم الان سه چهار ماه گیر نیاوردم هیچ داروخونه ای نمیده تروخدا پیگیری کنید. مریضیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی خیلیا هستن به زانو در اومدند
کارگر و کارمند و....
خیلی مردم هستند که در سختی کامل زندگی می کنند
چرا اول نظر سنجی از مردم نمکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
دوست عزیز فکر میکنی اگه بریم با ترامپ مذاکره کنیم همه مشکلات حل میشه؟
وضعیت امروز کشور بی ارتباط به سهل انگاری عده ای پای صندوق های رای نیست،
بعضیا چرا نمیدونن تاوان انتخاب های غلط حداقل 4 سال طول میکشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
فقط صداقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خیلی وقتش ما مردم به زانو درآمده ایم با این همه مشکلات شما خبر ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
زمان عمل به وعده ها نرسيد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
هنوز نه
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۱:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اقای روحانی چرا به فریاد این ملت با این همه مشکلات رسیدگی نمی کنید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خسته شدیم با این وضعیت این همه مشکلات و کمر ملت خم شده از این مکشکلات و رنج ها . توروخدا به داد ما جوانان هم برسید تا کی باید منتظر باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۱:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
شمایک وزیرکارآمدبرای آموزش وپرورش معرفی کن . تاکی
می خواهی بااین وزرا پیشنهادی آموزش وپرورش راتحقیرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا رو شکر ثابت شد آمریکا قابل اعتماد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آره خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
راست میگه خوب شد فهمیدیم
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
الحمدلله که دوستان بلخره متوجه شدن
-
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
معلومه که اقا فرمودن مذاکره نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اگر شما به وعده هاي انتخاباتي خود عمل بفرماييد آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۹:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی این آمریکا نیست که الآن مردم را تحت فشار قرار داد بلکه اشتباهات و سوء مدیریتها و فساد داخلی است که به مردم فشار میآورد. در حال حاضر اوضاع بد اقتصاد کنونی کشور 30 درصد آمریکا و مابقی عوامل داخلی نقش داشته اند. به گفته امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند......
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بفکر معيشت مردم باشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
گل گفتی
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بچشم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
معشیت مردم الویت بیستم به بعد از یک تا بیست مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
در این که ملت ایران مقاومت کرده و میکنند هیچ جای شکی نیست؛ شما چکار کردیه اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
حرف زده ومذاکره کرده بس دیگه چقدر ما توقع داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار