باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نفس‌های بریده شده درختان خیابان سرو/ لجاجت همسایگانی که دودش به چشم درختان سوخته شده می‌رود

یک سالی است که آبی به این درختان داده نشده و آن‌ها را آتش می‌زنند، این روایت تلخ از فضای سبز محدوده خیابان سرو است که جای خالی آن‌ها بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

نفس‌های بریده شده درختان خیابان سرو/ لجاجت همسایگانی که دودش به چشم درختان سوخته شده می‌رودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پاییز نشده، اما مدتی است که صدای خش خش درختان خشکیده منطقه ۵، گوش اهالی محدوده شهر زیبا را آزار می‌دهد. این روایت چند خطی، حکایت درختانی است که شاید فقط از دور رنگشان سبز به نظر می‌رسد، اما وقتی در میانشان قدم می‌زنیم، خشک و بی‌جان هستند.

اهالی منطقه شهر زیبا علت این بی‌بار و بُنه بودن درختان را عدم آبیاری فضای سبز این منطقه می‌دانند و می‌گویند: یک سالی می‌شود که آبی به این درختان داده نشده است. آن‌ها را آتش می‌زنند و شبانه قطع می‌کنند. همچنین برخی دیگر از اهالی این محله اظهار دارند که برخی از همسایه‌ها به خاطر لجاجت با زباله جمع‌کن‌ها، زباله‌هایشان را پای درختان آتش می‌زنند و درختان هم پا‌به‌پای آن‌ها در آتش می‌سوزند.

به میان این فضای سبز که می‌رسیم، درختان سوخته و خشک کم نیست و جای خالی خیلی از درختان قطع شده خودنمایی می‌کند، البته قرار است جای خالی درختان را نهال‌های جدید و تازه نفس پر کنند، اما هنوز خبری از وفای به عهد پیمانکار شهرداری نیست.

در پی این معضل، موضوع را با شهرداری منطقه در میان گذاشتیم و اسماعیلی رئیس اداره فضای سبز منطقه ۵ شهرداری تهران بیان کرد: اعتراض اهالی منطقه و خسارت درختان در کمیسیون ماده هفت مطرح شده است و به یک رقم ۵۸ اصله درخت بریده شده رسیدیم، البته در پی این تخلف پیمانکار منطقه متحمل جریمه شده است و باید آن را پرداخت کند.

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۵ شهرداری تهران ادامه داد: ما در فصل پاییز برنامه واکاری قطعات فضای سبز را داریم که قطعا این برنامه در فضای سبز محله شهر زیبا هم اجرا خواهد شد و به زودی طرح رسیدگی به درختان این محله را در دست اقدام خواهیم داشت.

اما این همه ماجرای غم‌انگیز محله شهر زیبا و خیابان سرو نیست. برای پیگیری بیشتر با یکی از اهالی همراه شدیم و به ما نشان داد که در یک راسته خیابان چیزی حدود ۳۵ اصله درخت شبانه قطع شده و فضای سبز را به زمینی بایر تبدیل کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: نابودی زمین‌های محیط زیست و کشاورزی پایتخت به دست سودجویان طمعکار


او در ادامه درباره تغییر کاربری زمین‌ها و قطع درختان گفت: فضایی ۳۰۰ مترمربعی داخل زمین خیابان سرو است که کاربری آن، چیزی غیر از فضای سبز و ملک شخصی است، البته صاحبان این ملک در سال ۸۹ رأی شکوایه خود را از مأمور دادستانی اخذ و اقدام به قلع و قمع اشجار کردند.

اسماعیلی افزود: در واقع ما فقط در راستای خرید محوطه می‌توانیم اقدام کنیم که این موضوع تا امروز رقم نخورده و رأی برای این زمین در منطقه ۵ صادر شده است.

البته بعد از تصویربرداری و پیگیری‌های رسانه‌ای، اهالی منطقه ۵ خبر از آبیاری و سرشماری درختان قطع شده و سوخته دادند.

انتهای پیام/

ماجرای قطع و سوزاندن درختان محله شهرزیبا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار