با موافقت مقام معظم رهبری صورت می گیرد؛

تامین منابع ساخت راه آهن چابهار – زاهدان از صندوق توسعه ملی

اسلامی گفت: از مقام معظم رهبری برای ساخت و تکمیل راه آهن چابهار – زاهدان درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی کرده بودیم که خوشبختانه موافقت کردند.

 

موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت ساخت راه آهن چابهار – زاهدانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید با بیان اینکه در شرایط تحریمی با همت بالا و باور توانستیم رونق تولید را معنا می‌کنیم، گفت: ایران دارای نیرو‌های با استعداد بسیار زیاد و مردم با ظرفیتی  است و ما آنچه که نیاز داریم را در داخل می‌توانیم تأمین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تعاملات و انجام کار‌های تیمی و کار‌های بین بخشی می‌توانیم از ظرفیت‌های پروژه‌ای در این بخش استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی تا پایان سال اجرایی می‌شود/ واگذاری مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه و شهرسازی 


اسلامی افزود: ما حتماً این شایستگی را داریم و باید باور کنیم در صنعت ریلی در بازار جهانی سهم داشته باشیم. اشتغال و ظرفیت تولید را افزایش دهیم و سهم بازار را جذب کنیم.

وی ادامه داد: آسیا حدود ۶۰ درصد جمعیت جهان را دارد و توسعه، انرژی و خیلی از منابع اینجا است.

اسلامی اضافه کرد: باید سعی کنیم این ظرفیت‌ها به موقع پیگیری شود و زمینه رشد روزافزون صنعت ریلی را فراهم کنیم و برندسازی داشته باشیم و باور کنیم که برند جهانی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بهره‌برداری از خط آهن یکی از تکالیف ما که در احتساب مدیرعامل راه‌آهن بود ارتقای بهره‌وری، ارتقای کیفیت و رشد رضایتمندی بود.

اسلامی ادامه داد: اصلاح مسیرها، افزایش ظرفیت خطوط، ایجاد خطوط موازی و اتصال جدید به استان‌ها و مراکز بار از استراتژی‌های ما است که در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام مورد تأکید قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم و منابع را به جا هزینه کنیم تا عملکرد راه‌آهن بهتر شود، گفت: در راستای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را به ما بدهند که ایشان موافقت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه به سال ۱۴۰۰ برسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با روان‌سازی خدمات، کاهش بوروکراسی و به حداقل رساندن زمان توقف بار در راه‌آهن باید سهم خود را از صد میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم که این به اشتغال و تولید پایدار می‌انجامد و درآمد سرانه کشور را از حمل‌ونقل ریلی افزایش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید سهم خود را از ۱۰۰ میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم؛ که این امر موجب افزایش اشتغال و همچنین تولید پایدار می‌شود.

اسلامی گفت: ۵ دستگاه لوکوموتیو و ۲۰۸ دستگاه واگن، وارد حوزه حمل و نقل می‌شود و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

۵ دستگاه لوکوموتیو و ۲۰۸ دستگاه واگن وارد حوزه حمل و نقل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار