سلیمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ایلام آماده پذیرش زائران است/ اِحداث تونل‌ و کنارگذر برای روان شدن ترافیک اربعین

استاندار ایلام گفت: امسال در حال تکمیل پروژه‌های متعددی در مرز مهران هستیم تا انشاالله زائران با آرامش بیشتری سفر کنند.

ایلام آماده پذیرش زائران استآقای قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های مرز مهران گفت: امسال در حال تکمیل پروژه‌های متعددی در مرز مهران هستیم تا ان‌شاالله زائران با آرامش بیشتری سفر کنند.

آقای سلیمانی گفت: زیرگذر ارغوان در شهر ایلام به سرعت در حال آماده سازی است تا ترافیک کمتر شود. قرار ما برای تکمیل این پروژه تا پایان شهریور یا حداکثر تا دهم مهرماه است.

استاندار ایلام بیان کرد: در ۸ ماه گذشته دو تونل ۷۵۰ متری در مسیر ایلام به مهران آماده شده،که به در زمان‌های اضطراری از آن استفاده خواهیم کرد، اکنون تونل حفاری و بازگشایی شده ،اما لاینینگ و کف سازی نشده است، البته در زمان ترافیک می‌توان از آن استفاده کرد.

او افزود: افزون بر این پل کنجانچم که به پل ۵۵ مشهور است، تا پایان شهریور ماه آماده خواهد شد که کمک بزرگی به رفع ترافیک می‌کند. همچنین سپاه پاسداران قول ساخت یک پل موقت کنار پل فیلی ایلام را تا اربعین دادند تا عرض این پل زیادتر شود.

آقای سلیمانی تصریح کرد: در کنار گذر غربی، زیرساخت انجام شده و آماده آسفالت سازی آن هستیم، همچنین یک گذر بزرگ در ادامه و امتداد کنارگذر غربی است که در پایانه مهران و برکت به منظور جداسازی این دوپایانه از هم احداث شده است. این پایانه از زیر جاده پل زائر مهران عبور می‌کند که زائرانی که مسیرشان پایانه برکت است از پایانه مهران جدا شوند.


بیشتر بخوانید: خدمات رسانی اربعین از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه انجام می‌شود 


استاندار ایلام اظهار کرد: افزون بر این دو جاده ورودی و خروجی جدید برای پایانه برکت لحاظ کردیم که از پایانه مهران جدا می‌شود تا تراکم اتوبوس‌های شهری و استان ها کم شود. تاکنون حدود ۶۰۰ سرویس بهداشتی جدید در پایانه برکت، مهران، پارکینگ اربعین و آن سوی مرزهای ایران احداث شده تا کمکی به آسایش و آرامش زائرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار