رئیس عقیدتی سیاسی ناجا:

مسئولان اگر به نقد مردم توجه نکنند تبدیل به جنبش اجتماعی می شود

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: اگر مردم به موضوعی نقد داشته باشند و مسئولان توجهی نکنند کم کم تبدیل به اعتراضات و جنبش‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ادیانی، رییس عقیدتی سیاسی ناجا در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه امر به معروف و نهی از منکر  در نیروی انتظامی درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی بر این باور هستند که اثر امر به معروف کم شده ، این به این دلیل است که افراد به ضرورت این امر مقدس پی نبرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه اسلام در معرض تهدید از درون و بیرون است افزود: دین با امر به معروف اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: برای برون رفت از منکرات سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و برای نهادینه کردن معروفات و ارزش‌های جامعه، اسلام امر به معروف و نهی از منکر را در درون خود تعبیه کرده است.

رییس عقیدتی سیاسی ناجا همچنین درباره نحوه عملکرد مسئولان در این زمینه گفت: اگر مردم به موضوعی نقد داشته باشند و مسئولان توجهی نکنند کم کم تبدیل به اعتراضات و جنبش‌های اجتماعی می‌شود و برعکس در صورتی که مسئولان اشتباه خود را بپذیرند تبدیل به گفتمان می‌شود.

رییس عقیدتی سیاسی ناجا در گفتگو با خبرنگاران همچنین درباره نوع عملکرد مردم و پلیس در موضوع امر به معروف گفت: همه مردم به عنوان پیکره نظام در این مبحث مسئولیت دارند و باید ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کنند و منکرات که سبب زشتی جامعه می‌شود را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی به مراحل قلبی و لسانی در امر به معروف اشاره کرد و گفت: مرحله زبانی کار مردم است و چنانچه این مرحله جواب ندهد پای مسئولان که قانون آن‌ها را مکلف کرده به میان می‌آید و هرجا کسی از قوانین تجاوز کنند، ورود می‌کند.

در این جلسه دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: با ترک امر به معروف و نهی از منکر زشتی گناه در ذهن مردم از بین می‌رود و کم کم ضد ارزش‌ها جای آن را می‌گیرد.

سردار مطهری تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل گروه‌های لسانی را از مهمترین برنامه‌های این شورا در موضوع امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

تجلیل از آمران  به معروف و نهی از منکر در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار