انبار‌لویی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف آمریکا از مذاکره کاهش مولفه‌های قدرت ایران است/ باید نگاهی راهبردی به شرق داشته باشیم

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هدف آمریکا از مذاکره کاهش مؤلفه‌های قدرت ایران است و نباید هیچ اعتنایی به پیشنهادات غربی‌ها شود.

هدف آمریکا از مذاکره کاهش مولفه‌های قدرت ایران است/عمل در دیپلماسی اروپا و آمریکا جایگاهی/ باید نگاهی راهبردی به شرق داشته باشیممحمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واسطه‌گری فرانسه برای مذاکره مجدد و دیدار دو رئیس‌جمهور ایران و آمریکا اظهار کرد: از شانزده سال گذشته که درگیر مذاکرات هسته‌ای بودیم، تصویر درستی از نقش فرانسه در این گفت‌وگو‌ها نداریم.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه فرانسه عامل آمریکا و گاهی بد‌تر از آمریکاست، گفت: مکرون در حال حاضر نقش کارگر لابراتوار عکس‌های یادگاری ترامپ را بازی می‌کند و ترامپ فوق‌العاده به عکس‌های یادگاری با رهبران مخالف خود نیاز دارد، از این سو با رهبر کره شمالی عکس یادگاری گرفت و الآن هم به دنبال عکس یادگاری با رئیس‌جمهور ماست.

انبارلویی خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که ترامپ مقدمات عکاسی را فراهم نمی‌کند، رئیس‌جمهور آمریکا به حدی احمق است که زیر توافق‌نامه برجام زد و تمام تعهدات ایالات متحده آمریکا در این سند بین‌المللی را زیر پای خود له کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر با پیشنهادات فوق‌العاده سخیف و بی‌اساس می‌خواهد به کمک مکرون در سفری که آقای روحانی به نیویورک دارد عکس یادگاری با او بگیرد.

او با بیان اینکه گفت‌وگو‌های پاریس با هدف عکس یادگاری انجام می‌شود، اظهار کرد: فرانسوی‌ها تاکنون هیچ یک از تعهدات خود را عملی نکردند و به قول وزیر امور خارجه کشورمان اروپا ده الی یازده مورد تعهد دارد که به هیچ کدام عمل نکرده است. با این وجود پیشنهادات بسیار سخیفی را مطرح می‌کنند که در ازای آن مطالبات جدید هم دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبری هرگونه دیدار رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را نهی کرده‌اند و آن‌ها حق دیدار ندارند، معتقدم ما اکنون که در آستانه برداشتن گام سوم و کاهش تعهدات خود هستیم، آقای مکرون نمی‌تواند با پیشنهاد‌های سخیف خود رئیس‌جمهور ما را فریب دهد تا روحانی با ترامپ عکس یادگاری بگیرد.

انبارلویی با تاکید بر اینکه هدف آمریکا از مذاکره کاهش مؤلفه‌های قدرت ایران است، تصریح کرد: قطعاً آمریکا به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر است، آمریکایی‌ها چیزی به ما نخواهند داد و به صورت مرتب به تحریم‌های خود می‌افزایند و به نوعی دستگاه دیپلماسی ما را سرکار می‌گذارند. از این سو وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه نباید به هیچ عنوان اعتنایی به پیشنهادات غربی‌ها داشته باشد.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه نباید گفت‌وگویی با غربی‌ها داشته باشد، اظهار کرد: ما گفت‌وگو‌های خود با غربی‌ها را انجام دادیم و بیش از چهار سال طول کشید و حاصل آن سند بین‌المللی برجام شد که به امضای شورای امنیت سازمان ملل رسید و در حال حاضر جزو قطعنامه شورای امنیت این سازمان است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: هر قدر هم تلاش کنیم نمی‌توانیم سندی مانند برجام را که به امضای شش قدرت جهانی رسیده است به وجود آوریم، اگر آمریکایی‌ها به این توافقنامه عمل نمی‌کنند پس به هیچ چیز دیگری که در آینده به احتمال بسیار ضعف با ایران به توافق برسند عمل نخواهند کرد.

او با بیان اینکه عمل در دیپلماسی اروپا و آمریکا جایگاهی ندارد، گفت: آمریکا و اروپا در دیپلماسی فقط حرف می‌زنند و من تعجب می‌کنم که دیپلمات‌های کشورمان به این حرف‌ها اعتنا می‌کنند؛ ما باید به دیپلماسی خودمان با غرب خاتمه دهیم و نگاهی راهبردی به شرق داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: بیش از دو الی سه میلیارد انسان در سه کشور چین، روسیه و هند زندگی می‌کنند که این کشور‌ها قدرت قابل اعتنایی به لحاظ سیاسی و اقتصادی در جهان هستند، از این سو نباید وقت خود را در پایتخت‌های اروپایی هدر دهیم، وزیر امور خارجه ما باید یک پایش در مسکو و یک پایش در پکن و دهلی‌نو باشد، معتقدم او باید به رفت‌وآمد‌های بی‌حاصل در پایتخت‌های اروپایی خاتمه دهد.

فعال سیاسی اصوگرا تصریح کرد: ما فقط در یک حالت می‌توانیم به گفت‌وگو با غرب برگردیم که آن‌ها بدون هیچ شرطی به برجام عمل کنند و وقتی عمل کردند بعد باید تصمیم بگیریم که با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشیم یا نداشته باشیم.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار