شرط حذف روادید اربعین چیست؟

مدیر کل حج و زیارت قم گفت:برای پیاده روی اربعین امسال نیازی به روادید نیست،اما ثبت نام در سامانه سماح الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،صالحی،مدیر حج و زیارت قم گفت: زائران پیاده روی اربعین امسال از دریافت روادید معاف اند، اما باید در سامانه سماح حتما ثبت نام و رسید دریافت کنند تا امکان خروج از مرز داشته باشند.

او افزود: در مرز‌های خروجی کشور از خروج زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده و رسید نداشته باشند جلوگیری می‌شود.

مدیر کل حج و زیارت گفت: ثبت نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir از اول شهریور آغاز شده است.

صالحی هزینه ثبت نام در این سامانه را ۲۲ هزار تومان گفت: این هزینه فقط به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و در صورت ثبت نام در دفاتر پیشخوان و زیارتی، مبلغ سه هزار تومان اضافه می‌شود.

مدیر کل حج و زیارت مدارک لازم زائران پیاده روی اربعین هنگام خروج از کشور را گذر نامه با حداقل شش ماه اعتبار و رسید و کارت شناسایی ثبت نام در سامانه سماح اعلام کرد.

صالحی گفت: اعزام زائران پیاده روی اربعین از نوزدهم شهریور آغاز و تا هفتم آبان (آخر ماه صفر) ادامه دارد.

مدیر کل حج و زیارت گفت: زائرانی که در این مدت در قالب کاروان‌های زیارتی سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف می‌شوند مشمول معافیت روادید نیستند و باید روادید داشته باشند.

او با بیان اینکه تا کنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قم در سامانه سماح ثنب نام کرده اند، از مردم خواست این کار را به روز‌های پایانی مهلت ثبت نام موکول نکنند.

مدیر کل حج و زیارت گفت: امسال هزینه بیمه افزایش نیافته، اما تعهد بیمه افزایش یافته است.

صالحی افزود: محدوده پوشش بیمه امسال از بیست به ۵۰ کیلومتری مرز و مسیر‌های پیاده روی اربعین در عراق و تعهد هزینه فوت به ۲۰۰، نقص عضو به ۲۴۰ و هزینه بیمارستانی به ۵/۲۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر کل حج و زیارت تاکید کرد: کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده باشند زیر پوشش بیمه قرار نخواهند گرفت و در صورت حوادث احتمالی هیچ مرجعی پاسخگو نخواهد بود.

صالحی از مردم خواست ثبت نام گروهی در سامانه سماح را ترجیح دهند تا امکان برنامه ریزی و خدمات دهی موکب‌ها و ستاد‌های اربعین در مرز‌ها و کربلا و نجف برای انان بهتر فراهم شود.

مدیر کل حج و زیارت مرز خروجی برای زائران قمی پیاده روی اربعین را مرز مهران اعلام کرد.

صالحی گفت: مردم می‌توانند آخرین اطلاعات موثق در این باره را از حج و زیارت قم یا شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی با شماره‌های

۹ – ۳۷۷۵۹۷۲۶ و ۳۷۷۰۸۴۸۴ دریافت کنند.

او درباره ارز تخصیصی به زائران پیاده روی اربعین گفت: منتظر بخشنامه بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/ش

جزییات شرکت در پیاده روی اربعین ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار