دیدگاه رهبرانقلاب درباره «هوشی مینه»، قهرمان استقلال ويتنام + عکس

در سالروز درگذشت «هوشی مینه»، قهرمان استقلال ويتنام صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان پستی از بیانات رهبرانقلاب را منتشر کرد.

دیدگاه رهبرانقلاب درباره «هوشی مینه»، قهرمان استقلال ويتنام +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۲ شهریور، سالروز درگذشت «هوشی مینه»، قهرمان استقلال ويتنام است . به همین مناسبت صفحه تاریخ ایران و جهان از صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله خامنه ای پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و دیدگاه رهبرمعظم انقلاب  را درباره قهرمان استقلال ویتنام در فضای مجازی انعکاس داد.

در متن این پست آمده است:

‌رهبر انقلاب: «شجاعت و مقاومت ملت ویتنام و شخصیت‌های برجسته‌ی آن نظیر «هوشی مینه» و «ژنرال جیاپ» در مقابل تجاوزگری بیگانگان، موجب شده است که [این] ملت در چشم ملت ایران، محترم و معتبر باشد.» ۱۳۹۴/۱۲/۲۵

دیدگاه رهبرانقلاب درباره «هوشی مینه»، قهرمان استقلال ويتنام +عکس

گفتنی است؛ دکتر هوشی مینه  رهبر مردم ویتنام -دوم سپتامبر سال ۱۹۶۹ در ۷۹ سالگی درگذشت. مرگ او در زمانی اتفاق افتاد که مردم ویتنام در مقاومتی اسطوره‌ای، ارتش آمریکا را از پا درآورده بودند. هوشی‌مینه از نوجوانی، فردی انقلابی به شمار می‌رفت. او از ۱۹۱۱ تا ۱۹۲۴ در جست و جوی راه انقلابی برای پایان دادن به حضور استعمارگران در ویتنام بود. او نخست سازمان انقلابی جوانان ویتنام و سپس «اتحادیه ستمدیدگان آسیا» را تاسیس و کتاب جاده انقلاب را تالیف کرد. هوشی‌مینه در این کتاب گفت انقلاب ویتنام بخشی از انقلاب جهانی علیه استعمارگران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، ویتنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار