کاهش ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات در همدان/ تردد زائران اربعین حسینی ۵ استان کشور از جاده‌های استان همدان

دبیر شورای ترافیک استان همدان گفت: تا پایان مردادماه امسال شاهد کاهش سه درصدی تلفات ناشی از تصادفات در استان بودیم.

کاهش ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات در همدان/ تردد زائران اربعین حسینی ۵ استان کشور از جاده‌های استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کیوان کاظمی‌مستقیم دبیر شورای ترافیک استان همدان در این جلسه دبیر شورای ترافیک استان با بیان اینکه قبلا تعداد فوتی‌های تصادفات شهری در مقایسه با استان بیشتر بود، اما با اقدامات آرام‌سازی خوشبختانه کنترل شد گفت: تا پایان مرداد امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی تلفات تصادفات در همدان بودیم.

او با اشاره به اینکه امسال شاهد تلفات ترافیکی در شهرستان کبودراهنگ نبودیم افزود: در شهرستان اسدآباد ۳۳ درصد تصادفات کاهش داشته، اما در شهرستان ملایر نیاز به اقدامات جدی داریم.

دبیر شورای ترافیک استان همدان با اشاره به اینکه ۳۱ شهریورماه «روز جهانی بدون خودرو» است گفت: دستورالعملی از وزارت کشور به شهرداری رسیده که گفته شده به این موضوع پرداخته شود و مردم اطلاع لازم را داشته باشند.

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان هم گفت: امسال برای نخستین بار ۲۰ مانع ترافیکی برطرف شد.

سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه این اقدامات باعث کاهش تصادفات شده است گفت: تمام اقدامات به آرام‌سازی نظیر نصب دوربین و نرده و خط‌کشی خیابان برمی‌گردد، اما متاسفانه نصب دوربین به کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ دوربین کنترل سرعت فعال بوده در صورتی که در برخی شهرستان‌ها این وسایل خریداری، اما نصب نشده است افزود: آمادگی برای طرح جابه‌جایی زوار اربعین حسینی حائز اهمیت است و باید جانمایی اتوبوس‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز مورد توجه باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز با اشاره به اربعین حسینی گفت: در حریم و محدوده شهر‌ها بیشترین ورود و خروج و توقف زوار را شاهد خواهیم بود که می‌طلبد مدیریت بهتری در حوزه ترافیک صورت گیرد.

علیمردان طالبی با بیان اینکه امسال به دلیل حذف روادید احتمال افزایش زوار وجود دارد گفت: ستاد اربعین کشور برای خروج زوار از کربلا در مسیر برگشت مرزبندی‌هایی انجام داده که طبق آن زوار پنج استان خراسان رضوی و شمالی، همدان، قم، گلستان از استان خارج می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از چند هزار دستگاه باید آماده باشند که حجم بالای مسافر را در یک هفته مدیریت کنند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به اینکه درخواست کردیم ظرفیت راه آهن را برای انتقال زوار خراسان رضوی افزایش دهند، خواستار توجه به این موضوع شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز با اشاره به بازگشایی مدارس ۲۵ تا ۳۰ درصد به حجم ترافیک در شهر اضافه خواهد شد اظهار کرد: ساماندهی سرویس‌های مدارس دو ماه پیش آغاز شده است.

سیدمحمد پوروخشوری با بیان اینکه سال ۹۶، ۹۸۰ سرویس مدرسه ساماندهی شد و سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ سرویس گفت: امسال به دنبال ساماندهی بیش از ۲ هزار سرویس مدرسه هستیم.

او با اشاره به اینکه نرخ سرویس مدارس مصوب و به رانندگان ابلاغ شده است افزود: امسال به منظور فرهنگسازی در استفاده از کارت بلیت الکترونیک ۱۰ هزار کارت رایگان در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز اظهار کرد: خوشبختانه در تاسوعا و عاشورای حسینی مشکل ترافیکی در همدان ایجاد نشد و تمام ارتباطات با مدیریت انجام شده برقرار بود.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه «روز جهانی بدون خودرو» است که می‌طلبد سازمان شهرداری ورود کند و در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد گفت: باید استفاده از دوچرخه در این روز مورد توجه باشد.

او با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: مهرماه با ترافیک سنگینی مواجه خواهیم شد و باید مدیریت ترافیکی صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: امروزه تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور است هرچند طی چند سال اخیر آمار کاهش شدیدی داشته، اما باید همچنان اقدامات مهمی صورت گیرد.

او با تاکید به اینکه باید در اربعین حسینی مدیریت ترافیکی مورد توجه باشد افزود: شهرداران و فرمانداران هماهنگ شوند تا هرچه سریع‌تر مکان‌های پارک خودرو و پارکینگ‌ها مشخص شوند.

عراقی با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی اقدام خوبی در شهر همدان بود و بقیه شهرداران هم این موضوع را مورد توجه قرار دهند گفت: کارگاه‌های آموزشی در حوزه ترافیک از طریق سازمان‌های مختلف برگزار شود.

او با اشاره به اینکه تامین خودرو‌های استاندارد و شناسنامه‌دار برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی حائز اهمیت است افزود: تمام اقدامات باید طوری باشد که مردم در عبور و مرور راحت باشند.

معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند راهکار‌ها و پیشنهاداتی را در زمینه نحوه عبور و مرور دانش‌آموزان و کاهش ترافیک در سال تحصیلی ارائه دهد.

او گفت: باید ورودی و خروجی جایگاه سوخت مناسب و استاندارد باشد.

انتهای پیام/ا

تردد زائران اربعین حسینی ۵ استان کشور از همدان

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.