در نشست خبری اعلام شد؛

آخرین مهلت ارسال آثار به همایش کتاب سال حکومتی اسلامی تا پایان آبان

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش را پایان آبان‌ماه امسال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام امین رضا عابدی‌نژاد،دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی امروز در نشست خبری و رونمایی از پوستر دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اهداف انقلاب اسلامی را در راستای اهداف انبیای الهی برشمرد و اظهار داشت: به گفته شهید صدر نخستین گام برای رسیدن به اهداف انبیا تأسیس نظام اسلامی است.

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی تبیین ابعاد و ویژگی‌های نظام اسلامی از مأموریت‌های ذاتی مرکز تحقیقات اسلامی عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل حکومت اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

او با بیان اینکه اندیشه سیاسی اسلام تبیین‌کننده ماهیت نظام اسلامی است، افزود: تحقق دولت اسلامی به‌معنای اجرای نرم‌افزار‌های اداره جامعه اسلامی مبتنی بر عقلانیت اسلامی و خرد است.

عابدی‌نژاد با اشاره به محور‌های دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی عنوان کرد: زمینه‌سازی برای استنباط مبانی دولت اسلامی و تصحیح مناسبات اجتماعی از جمله محور‌های برگزاری این همایش هستند.

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با بیان اینکه جامعه‌سازی اسلامی تمرکز بر روابط میان دولت و مردم دارد، تأکید کرد: سرمایه‌ها و امکانات نباید بیهوده خرج شوند همچنین لازم است برای ادامه مسیر، سرمایه‌های علمی و طبقه نخبگانی را شناسایی کنیم.

او با بیان اهداف همایش کتاب سال حکومت اسلامی گفت: این همایش با هدف شناسایی کتب، پایان‌نامه‌ها و نویسندگان برتر این حوزه، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب حکومت اسلامی و جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حکومت اسلامی برگزار می‌شود.

عابدی‌نژاد با بیان اینکه این همایش در سه بخش فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی برگزار می‌شود، افزود: هر یک از این بخش‌های دارای محور‌هایی هستند که در همایش کتاب سال حکومت اسلامی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را شامل کتاب‌های منتشره در سال‌های ۹۶ و ۹۷، پایان‌نامه‌های سطح ۴ و دکتری دفاع شده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را تا پایان آبان‌ماه ۹۸ به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در استان قم واقع در میدان رسالت ارسال کنند.

انتهای پیام/ش

جزییات برگزاری دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار