آقای روحانی در پایان نشست سران سه‌قوه مطرح کرد؛

آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران از روز جمعه/ تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای در دستورکار

رئیس جمهور گفت: ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز جمعه بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد، اقدام کند.

آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران از روز جمعه/ تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای بدون محدودیت در دستور کاربه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب در پایان نشست سران سه قوه گفت: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست و هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می‌گردیم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جلسات سران قوا گفت: در این جلسه راجع به مسایل اقتصادی کشور، مبارزه با فساد و حاکم کردن یک فضای اعتماد و اطمینان در کشور و مسایل منطقه و بویژه راجع به مسایل هسته‌ای و گام سومی که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد بردارد، بحث و گفتگو شد.

آقای روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت طی ۱۶ ماه گذشته در برابر فشار‌های اقتصادی دشمنان، گفت: سران قوا تاکید داشتند که باید فضای مناسب‌تری را برای مردم بوجود بیاوریم و این فضای مناسب از یک طرف باید فضای تولید و فعالیت اقتصادی باشد و از طرف دیگر فضایی باشد که در آن مردم بدانند از طرف نظام و همه قوا، با انحراف، فساد و به یغما بردن بیت‌المال مسلمان‌ها، برخورد قاطع می‌شود.

رئیس جمهور افزود: راجع به هر دو مسأله اقتصادی و مبارزه با فساد، درباره هماهنگی‌هایی که لازم است بین سه قوه انجام گیرد، بحث شد. ما هم در اصول و هم در فروع نظرات واحد داشتیم و تاکید شد که باید در این زمینه همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

آقای روحانی با بیان اینکه " خوشبختانه منطقه ما مسیر صلح و آرامش بهتری را تجربه می‌کند و مردم مسلمان و مقاوم در کشور‌های مختلف پیروزی‌های فراوانی را در این ایام به دست آوردند و ان‌شاء الله موفقیت نهایی از آن آنهاست، گفت: نمونه این پیروزی‌ها را در این ایام، در یمن و در لبنان با ایستادگی و مقاومت حزب‌الله لبنان و پاسخ قاطع آن به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم.

رئیس جمهور در ادامه به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از ۱۶ ماه پیش سه هدف را دنبال می‌کردند. هدف مهم و اولیه آن‌ها تغییر نظام بود و هدف بعدی این بود که اگر نتوانستند به هدف نخست دست یابند، نظام را تضعیف کنند و سومین هدف آن‌ها نیز این بود که مذاکره‌ای را به نحوی که خودشان بخواهند بر ما تحمیل کنند؛ مذاکره‌ای که توأم با تحریم شدید بر ایران باشد تا به این ترتیب قدرت چانه زنی آن‌ها افزایش یابد.

آقای روحانی تصریح کرد: تردیدی نیست که آمریکا در سیاست‌های تغییر، تضعیف و تحمیل مذاکره، دچار شکست شده و خواهند شد و راهی برای آن‌ها وجود نداردجز اینکه به قانون، تعهدات و مقررات بین‌المللی برگردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بعد از خروج آمریکا، ۱+۴ نتوانسته بودند به تعهدات خودشان عمل کنند، راهی را که از ۴ ماه پیش از طرف جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام، انتخاب کردیم، کاهش تعهدات بود که اعلام شد.

آقای روحانی اضافه کرد: مرحله اول کاهش تعهدات را انجام دادیم بعد ۲ ماه به ۱+۴ فرصت دادیم، مرحله دوم را هم عمل کردیم و باز ۲ ماه دیگر به آن‌ها فرصت دادیم، البته در هر ۲ ماه، مذاکراتی با کشور‌های ۱+۴ و از جمله اتحادیه اروپا و مخصوصاً ۳ کشور اروپایی داشتیم، اما چون به نتیجه مطلوب خودمان نرسیدیم، ان‌شاء الله گام سوم از پس فردا برداشته می‌شود.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم، اظهارداشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژ‌های جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

آقای روحانی خاطرنشان کرد: البته می‌دانیم که این کار، گام بسیار بلندی است که جمهوری اسلامی ایران برمی‌دارد برای اینکه مردم مطلع باشند، بخش عمده مذاکرات با ۱+۵ و با ۶ قدرت بزرگ برای زمان‌بندی تحقیق و توسعه بود که زمان‌بندی تحقیق و توسعه طی سال‌های گوناگون چگونه باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمام این زمان‌بندی‌هایی که در برجام مورد تعهد ما، برای تحقیق و توسعه بود، از روز جمعه به طور کامل برداشته می‌شود و هر آنچه که ما از لحاظ فنی و از لحاظ پیشرفت در زمینه تکنولوژی و فناوری هسته‌ای مورد نیاز است، با نظارت آژانس و در چارچوب حرکت صلح‌آمیز انجام خواهیم داد و در عین حال ۲ ماه هم به کشور‌های ۱+۴ فرصت می‌دهیم که اگر توانستیم به توافق برسیم، در شرایط توافق ممکن است به تعهدات برجامی برگردیم.

آقای روحانی خطاب به مردم شریف ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که دولت جمهوری اسلامی ایران و قوای سه‌گانه در زمینه منافع آن‌ها با حساسیت عمل خواهد کرد تا ان‌شاء الله مشکلاتی که پیش پای مردم است، با همکاری و هماهنگی سه قوه برداشته شود و یا کاهش پیدا کند و مردم هم بتوانند با درس‌آموزی از کربلا و عاشورا، روحیه مقاومت، اراده و ایستادگی خودشان را حفظ کنند.

رئیس جمهور همچنین با تسلیت محرم الحرام و ایام عزای حسینی به همه ملت ایران و همه مسلمانان، گفت: در این مقطع حساس تاریخی که ملت ایران در برابر یک جنگ تحمیلی اقتصادی ایستادگی و مقاومت می‌کند، درس عزت و آزادگی و مردانگی امام حسین (ع) می‌تواند نشاط روحی به همه ملت بدهد و اراده و اعتماد مردم را در مسیر حق و آرمان‌هایشان مضاعف کند.

لاریجانی: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری، اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور ضروری است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار کرد: در گام سوم و با استقرار زنجیره نسل جدید، شاهد تحولات بزرگی در فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران خواهیم بود.

وی تاکید کرد: حرکت برای اجرای گام سوم برای جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت است و نتیجه آن به سرعت عمل ایران در این زمینه منجر خواهد شد.

رئیس قوه مقننه گفت: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری، اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور ضروری است.

حجت‌الاسلام رئیسی: از همه مدیران جسور و شجاع حمایت می‌کنیم

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه اسلامی ما نیز مبتنی بر این دو فریضه حرکت می‌کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز همه قوا مصمم به مبارزه با ظلم، فساد و انحراف هستند، افزود: پرچم مبارزه با فساد و استکبار و همچنین مقاومت در راه اهداف انقلاب اسلامی به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی و به حمدالله مقاومت مردم در مسیر خود روز به روز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: هیچکدام از مسئولان و دغدغه مندان کشور، فساد را برنمی‌تابند. پیام هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با فساد نیز وظایف قوا را که شامل بستن منفذهای فساد، اصلاح بسترهای فسادزا و مبارزه عبرت‌آموزر با مفسدین است، مشخص کرده و هر سه قوه مصمم هستند مبارزه با فساد را که خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم است، در کشور نهادینه کنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه رونق تولید را در پرتو امنیت اقتصادی و در سایه مبارزه با فساد ممکن دانست و یادآور شد: مبارزه با فساد امروز در همه نهادها امری اولویت دار است و ان‌شاءالله روز به روز بیشتر شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: دولتمردان و مسئولان در جلسات مختلف بر این موضوع تاکید دارند که مدیران شجاع و جسور باید مورد حمایت باشند و کسانی که قلم به دست دارند نباید قلمشان بلرزد زیرا بنای نظام و مسئولان بر حمایت از مدیران شجاعی است که با جسارت تصمیم می گیرند و نمی گذارند در این شرایط به مردم سخت بگذرد.

وی در پایان با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، این امر را نشانگر اراده جدی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این اراده به اعتبار روحیه ایستادگی مردم شکل گرفته است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: حسن روحانی ، برجام ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی باقری
۲۰:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط ایستادن در مقابل گستاخی این مزدوران بمب اتم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یعنی این همه مدت تحقیق و پژوهش تعطیل بوده پس الان دانشمندانش بعد از این همه مدت رفته اند یا هنوز هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
جمعه که تعطیله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
تا 1400
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۱:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
آخه این چه گام سومیه ؟! این که غربی ها رو گستاخ تر میکنه ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط رییسی عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
شق القمر کردیم
اینها رو که قبلا داشتیم بی منت با تحریم های کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
آقای روحانی خطاب به مردم شریف ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که دولت جمهوری اسلامی ایران و قوای سه‌گانه در زمینه منافع آن‌ها با حساسیت عمل خواهد کرد تا ان‌شاء الله مشکلاتی که پیش پای مردم است، با همکاری و هماهنگی سه قوه برداشته شود و یا کاهش پیدا کندخخخخخ شما...........
Germany
ناشناس
۰۵:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بايد بمب اتم بسازيم و بس
Iran (Islamic Republic of)
Iran
۰۳:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
درود بر آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
فقط دم ریسی گرم و تمام
Switzerland
سعید فروزان
۰۱:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
از آقای رئیسی انتظار نبود پا روی چنین فرش گران قیمتی بگذارد ، مبارزه با اشرافیت یعنی پا روی چنین فرشی تمام ابریشم دست بافت چند میلیاردی نگذاشتن ،یعنی ساده بودن چون امام خمینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
وقتی جایی دعوتی نمی توانی برای میزبان تعیین تکلیف کنی چی پهن کنه //میزبان باید ساده زیست باشه که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام آقای روحانی برداشتن گام سوم باید اولا محکمتر باشد و در ثانی مهلت داده شده باید حداکثر یکماه باشد در غیر اینصورت اروپائیها باز هم اتلاف وقت میکنند حتی اگر مهلت دو ساله و بیست ساله هم بدهید خودتان وملت شریف ایران را فریب داده اید.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۰۱:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
به نام خدا : مهلت 60 روزه شد 61 روز !! قرار بود پنجشنبه گام میلیمتری سوم برداشته بشود تبدیل شد جمعه؟ !! حتما جمعه که فتیله فردا تعطیله!! در نتیجه می شود 62 روز مهلت !! قابل توجه دولتمردان دلخوش به برجام : اگه به جای 60 روز 60 روز کاهش میلیمتری برجام ، دوباره به بر جام برگردید، باز هم از کوزه ی آمریکا و اروپا هیج چیزی برون نخواهد تراوید، میگید نه !! من هم میگم این خط و این نشون !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
کسي از اوضاع جامعه خبر نداره
Sweden
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
لقلقه زبانش برجام است،اقا دست وردارید از این برجام و دنبال حل کردن درد مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ول کنيد این طرح گام به گام ! یدفعه از این قراداد بياين بيرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ظاهرا متن برجام طوری نوشته شده که ما در هر صورت حق خروج نداریم
آخرین اخبار