لزوم تقویت باور‌های دینی در بخش تعاون

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد گفت: فرهنگ تعاون و باور‌های دینی در این بخش در جامعه باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد گفت: فرهنگ تعاون و باور‌های دینی در این بخش در جامعه باید تقویت شود.

 آیت الله سید احمد میر عمادی به مناسبت هفته تعاون در جمع تشکل‌های تعاونی و تعاونگران لرستان افزود: کار جمعی و تعاونی باعث می‌شود، آسیب‌ها و فساد‌ها کمتر و مراقبت‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه سلامت اقتصادی در سایه تعاون است اظهار داشت: تعاونگران، اداره کار، مسوولان و دولت وظیفه مهمی برای ترویج کار جمعی و تعاونی دارند.

وی بیان کرد: برای داشتن اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و سلامت اقتصادی باید به سمت تعاون برویم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: اگرچه تعاون یک ضرورت برای جامعه است و اجتماع بدون تعاون نمی‌تواند باشد، اما این بخش هنوز در جامعه ما شناخته شده نیست.

وی با اشاره به فرهنگ تعاون در بین مردم ادامه داد: امروز مردم ایران در برابر استکبار جهانی یکپارچه هستند و تحریم دشمن در برابر اراده جمعی ملت ایران کارساز نیست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اساس زندگی تعاون است، گفت: ما ارزش کار تعاونی را درک نکردیم، چون به کار جمعی و اشتراکی عادت نداریم، سعی می‌کنیم هر کدام به تنهایی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تعاون باعث آسایش، آرامش، امنیت و رشد جامعه می‌شود، افزود: تعاون آثار فراوانی در جامعه بدنبال دارد بطوری که یکی از آثار تعاون گسترش همدلی، صمیمیت و صفا است.

امام جمعه خرم آباد اظهارداشت: امروز انتخابات نمونه‌ای از تعاون است و ملت می‌توانند در سایه تعاون سرنوشت خود را تعیین کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در این نشست گفت: هفته تعاون فرصتی است برای بیان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این بخش اقتصادی، تا نسبت به تبلیغ و ترویج کار گروهی و جمعی که مورد تاکید کسانی است که به نوعی با مسایل اقتصادی سرو کار دارند اقدام شود.

علی آشتاب افزود: در کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های مادی و فکری انسان‌ها زمینه شکل گیری یک غایت انسانی را موجب می‌شود و بهترین جا برای شکل گیری کار گروهی بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه در لرستان ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی فعالیت دارند، اظهارداشت: جمعیت شاغل در این تعاونی‌ها حدود ۲۸ هزار نفر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در حوزه روابط کار بیش از ۵۰ درصد دعاوی بین کارگر و کارفرما در استان به صورت سازشی حل می‌شوند.

آشتاب به کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح «کاج» در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای سالم سازی محیط برنامه‌ها یی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب

باور‌های دینی در بخش تعاون تقویت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار