کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

دانش آموزان خرمشهری با برگزاری یک نمایشگاه خیریه کتاب یاریگر هموطنان سیل زده منطقه شدند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،هنوز اشک های مردم سرپل ذهاب خشک نشده بود ، هنوز شعله های آتش پلاسکو در دل ها زبانه می کشید و هنوز یاد و خاطره ی شهدای سانچی به قعر دریاها نرسیده بود که سیل از شمال کشور و استان های گلستان و مازندران  آغاز شد ، آمد و آمد تا به لرستان ، فارس ، خوزستان ، ایلام و .... رسید ، ده ها نفر جان باختند ، هزاران نفر بی خانمان شدند و میلیون ها نفر گرفتار .

کام بهاری مردم زمستانی و درد مشترک همه شده بود ، نبود آب و برق ، غذای گرم ، محل اسکان ، وسایل گرمایشی و سرویس بهداشتی در مناطق سیل زده ، مادرانی که از آغاز بیماری های عفونی هراس داشتند  ، پدرانی که خواستار امنیت بیشتر  در منطقه  بودند و کودکانی که با نگاه معصومشان درد و رنج بی خانمانی و آوارگی را فریاد می زدند ،این جا بود که زن و مرد ، پیروجوان ، کوچک و بزرگ پا به میدان گذاشتند و سیل مهربانی را روانه هموطنان خود کردند .

قشر دانش آموز هم از این قاعده مستثنا نبودند و آستین همت خود را در این جهاد همگانی بالا زدند .

راه اندازی نمایشگاه خیریه کتاب 

دانش آموزان خرمشهری ، وارثان غیرت بهنام محمدی ها و حسین فهمیده ها این بار با هدف جهاد فرهنگی و با راه اندازی نمایشگاه خیریه کتاب  یاری گرهموطنان سیل زده بودند .

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

با کمک مسئولان سازمان دانش آموزی خرمشهر و باهمت نوجوانان دغدغه مند این شهر طی یک فراخوان اینترنتی از تمامی مردم شریف ایران درخواست شد تا کتاب های اضافه ی خود را جهت کمک به عزیزان سیل زده ارسال نمایند . 

منصور بچاری رئیس سازمان دانش آموزی خرمشهر درگفت وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،این حرکت خودجوش دانش آموزی را قدمی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت : نمایشگاه خیریه کتاب با ظرفیت قریب به ۹۰۰ جلد کتاب در چهار راه مسجد جامع خرمشهر برگزار شد . حدود یک پنچم موجودی کل کتاب ها به فروش رسید و هزینه حاصل از فروش اینترنتی و حضوری که تقریبا ۴۰ میلیون ریال بود صرف خرید مایحتاج دانش آموزی شد . 

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

او افزود : این نمایشگاه دانش آموزی از اواخر فروردین الی اواسط اردیبهشت در دو شیفت صبح و بعد ازظهر دایر بود و صفر تا صد آن بدست دانش آموزان انجام شد .

رئیس سازمان دانش آموزی خرمشهر ادامه داد : کتاب هایی که به فروش نرسیدند ، بایگانی شده و ان شالله در یک فرصت ، درقالب یک نمایشگاه خیریه به فروش خواهند رسید .

 احمد جاسمی نژاد نماینده نهمین دوره مجلس دانش آموزی خوزستان و رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری مجلس دانش آموزی به عنوان یکی از متولیان این نمایشگاه ، در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مهم ترین پیامد های نمایشگاه خیریه کتاب را همدلی و همیاری دانست و گفت : استفاده از مشارکت های مردمی و فرهنگ سازی برای رونق فروشگاه ها و نمایشگاه های خیریه  از دیگر اهداف ما بوده که به لطف خدا و همت نوجوانان عزیز موانع را کنار زده و به نتایج مطلوبی رسیدیم .

کوثر سداوی پوریکی از نوجوانان ساکن خرمشهر و اهداء کنندگان کتاب به نمایشگاه خیریه است که اهداء  کتاب را زکات علمی دانست و گفت: همدلی و پای کار بودن فارغ از پست و مقام در راه اندازی این نمایشگاه موجب دلگرمی ما برای تلاش بیشتر در این مسیر بود .

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

برپایی این نمایشگاه خیریه کتاب که عواید آن برای دانش آموزان سیل زده تخصیص داده شده بود  ، گامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ، صرفه جویی در مصرف کاغذ و حمایت از محیط زیست بود ، نمایشگاه خیریه کتاب  همانند اداره پست، نامه های تحریر شده با عشق جوانان و نوجوانان خرمشهر را برای هموطنان سیل زده ارسال کرد .

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

کمک جوانان و نوجوانان خرمشهری به مردم سیل زده

 اما جوانان و نوجوانان غیور ، به راه اندازی نمایشگاه خیریه بسنده نکرده و راهی جبهه های همدلی شدند ، همان جایی که دل ها و دست ها به هم گره خوردند تا سین هشتم ، سین سازندگی باشد .

یاسین حسین پور یکی از این نوجوانان است که در طول ایام سیل علاوه بر همکاری و مشارکت در نمایشگاه خیریه به ساخت سیل بند در روستاهای رگبه و ام تلول شادگان نیز مشغول بود در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، از حال و هوای آنجا اینگونه سخن گفت : خوشحال کردن زنی که درد بی خانمانی را مویه می کرد ، مردی که با بغض از بقایای دست رنج خود بعد ازسیل یاد می کرد و کودکانی که در این میان دچار تشویش و دلشوره شده بودند ، خستگی را برایمان بی معنی می کرد و دعای خیرشان قوت جانی بود برای خدمت بیشتر .

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

علیرضا احمدپور نمونه دیگری از این غیورمردان است که بعد از شکسته شدن سیل بند روستای مکسر خرمشهر (سوئیچتی۳) کمر همت را بسته و گوشه ای از کار را برعهده گرفت و از خاطرات آن ایام گفت : به راستی که حس نوعدوستی و همدلی بین مردم از شدت سیلاب بیشتر بود ، از جوان ۲۰ساله گرفته تا پیرمرد ۷۰ ساله همه در کنار هم از جان مایه می گذاشتند و برای برون رفت از شرایط حاکم تمام اختلافات را کنار گذاشته و حداقل چیز هایی که برایشان باقی مانده بود را  اسباب خدمت به یکدیگر می کردند تا ثابت کنند همواره مردمان درمیدان بوده و هستند .

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

آن روزها همه جا صدای پای مهربانی می آمد ، مهربانی مردمی که بشر دوستی را بر جهانیان دیکته کردند و در انتها تمام این اتفاقات غیرت و غروری به شکوه سرزمین زیبایمان ،ایران را رقم زد .

کتاب هایی که مهربانی را روایت کردند

گزارش از راضیه حمید

انتهای پیام/ د

برچسب ها: سیلاب ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.